X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממחקר שערכו חוקרי הטכניון והמרכז הרפואי רמב"ם, נמצא כי התמר לא גורם לעלייה ברמות הסוכר בדם וכן הוא עשוי גם לשפר את איכותו של הכולסטרול בדם
▪  ▪  ▪
פצצת סוכרים לא מסוכנת [צילום: פלאש 90]

אכילת תמרים בכמות של 100 גרם ביום, אינה גורמת לעלייה ברמות הסוכר בדם ואף עשויה לשפר את איכותו של הכולסטרול בדם. כך עולה ממחקר שנערך בטכניון ובמרכז הרפואי רמב"ם.
פרופ' מיכאל אבירם, מהפקולטה לרפואה בטכניון ומהמרכז הרפואי רמב"ם, חוקר שנים רבות את ערכם הבריאותי של הפירות והירקות. לדבריו, "התעורר החשש כי מאחר שמדובר ב'פצצת סוכרים', תזונה עשירת תמרים עלולה להביא לעלייה ברמות הסוכר בדם. במחקר שנערך על נבדקים בריאים נמצא, כי אכילת 100 גרם תמרים ליום במשך כחודש, לא גרמה לעלייה ברמות הסוכר בדם. לא זו בלבד, אלא שרמות השומנים (טריגליצרידים) בדם ירדו באופן משמעותי, כמו גם מידת החמצון של השומנים בדם".
במחקר זה נחקרו זני החאלאווי והמדג'ול ונמצא כי זן החאלאווי הוא בעל תכונות בריאותיות עדיפות במעט על אלו של המדג'ול. בכך מצטרף התמר לרשימת הפירות המגנים מפני טרשת העורקים.
העובדה שלא רק רמתו, אלא גם איכותו של הכולסטרול בדם, קובעים את מידת הסיכון למחלות לב וכלי דם (התקף לב, שבץ מוחין), נעשה מאמץ מחקרי לאיתור פירות וירקות המכילים נוגדי חמצון פעילים במיוחד, העשויים לשפר את איכותו של הכולסטרול בדם, על-ידי עיכוב חמצונו.
לדברי פרופ' אבירם, "לחמצון הכולסטרול יש חשיבות מרכזית בשקיעתו בדופן העורק וגרימה אפשרית לחסימת אספקת הדם ללב ולמוח - תופעה הגורמת להתקף לב או לשבץ מוחי".
מהטכניון נמסר, כי בפרסומיו המדעיים, הוא היה הראשון להראות כי הפירות היעילים ביותר הם הרימון, היין האדום (הגפן) ושמן הזית.
מיץ המרולה - משפר את איכות הכולסטרול בדם
באחרונה פורסם מחקרה של ד"ר חמוטל בורוכוב-נאורי וקבוצתה ממו"פ ערבה דרומית, בשיתוף עם קבוצת המחקר של פרופ' אבירם, שהראה לראשונה כי לשתיית מיץ הפרי הדרום-אפריקני - המרולה (100 מ"ל ליום במשך שלושה שבועות), יש השפעות מיטיבות הן על כמות והן על איכות הכולסטרול בדם.

המחקר יתפרסם בקרוב בכתב העת JAFC
תאריך:  03/09/2009   |   עודכן:  03/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בבדיקה הקודמת: לוריאל, קובר-גירל, כריסטיאן דיור ומייבלין היו בין המותגים שנמצאו בהם רמות עופרת גבוהות    במחקר הנוכחי, ה-FDA דיווח כי בשפתונים של שלושה יצרנים היו רמות העופרת הגבוהות ביותר, אך הארגון לא ציין את שמות היצרנים
עופר וולפסון
השניים העבירו פנייה לאנשי התעשיה בעניין הטבעת סימון "מיוצר בישראל" על מוצריהם    בתמ"ת מוסרים כי הסטת מכירות של כמיליארד ש"ח למוצרים תוצרת הארץ תוסיף אלפי מקומות עבודה
מחלקה ראשונה
גורמי ביטחון באירופה אומרים כי במחסן שהתפוצץ בדרום לבנון אוחסן נשק כימי, וכי אירן מבריחה לחיזבאללה דרך סוריה נשק כימי
יפעת גדות
משתתפים שסבלו מפרפור פרוזדורי נטו להקפיד פחות על תזונה ים-תיכונית    צרכו גם כמות רבה יותר של בשר אדום ומוצרי חלב עתירי שומן
עופר וולפסון
שטייניץ הציג בפני חברי המשלחת את עיקרי התוכנית הכלכלית של הממשלה להתמודדות עם המשבר    "תהליך הצטרפותנו ל-OECD משקף את השיפור בכלכלה הישראלית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il