X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריו, על המדינה לבדוק את המקוריות של רכבים באמצעות יחידת מז"פ ומשלא עשתה כן התרשלה בית משפט מחוזי דחה את ערעורו ופסק שנוהל משרד התחבורה קוים במלואו
▪  ▪  ▪
דרושים שינויי חקיקה [צילום: AP]
קנה רכב מזויף ותבע את משרד התחבורה
איריס פרחי
טען שמשרד התחבורה התרשל וקיים ליקוי בנוהל העברת בעלות ברכב * משרד התחבורה הכחיש את הדברים ובית המשפט דחה את התביעה בהעדר הוכחה
לרשימה המלאה

   איריס פרחי
הרכב הושאר במוסך ללילה ונגנב

זיאד אל פקיר הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע על פסק דינו של בית משפט השלום בעיר מיום 14.12.08, שדחה את תביעתו לפיצויים מהמדינה בגין נזק שנגרם לו עקב רכישת רכב מזויף.
בשנת 2002 קנה המערער מכונית ב"שוק המכוניות" בבאר שבע, כשמוכר הרכב הזדהה כבעליו, והציג תעודת זהות שנחשבה להיות של הבעלים. הסתבר שהתעודה הייתה מזויפת ודובר בנוכל שהזדהה כבעליו של הרכב. בהסתמך על תעודת הזהות פנה הנוכל, יחד עם המערער, לסניף בנק הדואר, ושם התבצעה העברת הבעלות ברכב, לפי הנוהל הקיים, ועל-פי הוראות תקנה 284 (א) לתקנות התעבורה תשכ"א -1961.
המערער, לא ידע שהרכב זויף, ודובר במעשה נוכלות, ושילם את התמורה שהוסכמה, והרכב נרשם על-שמו. המערער רצה לבדוק את הרכב במכון בדיקה, אולם המכון היה סגור באותו יום, והוא ויתר על כך.
לימים, הסתבר שהרכב זויף ושבעליו האמיתיים לא מכר אותו. המדינה השיבה למערער את המכונית, שנתפסה, במסגרת חקירת המשטרה, אלא שהרשויות סירבו לאפשר למערער לחדש את רישיון הרכב ולהתיר לו לנהוג ברכב.
בתביעה שהגיש אל פקיר לבית משפט שלום הוא ביקש פיצוי מהמדינה, בסכום של 86,000 שקל בגין עלות הרכב, והוצאות נלוות, בטענה שב"כובעיה" השונים, התרשלה כלפיו והיא חבה כלפיו בחבות נזיקית.
בית משפט השלום דחה בפסק דין את התביעה וקבע שהוראות הדין והנוהל הפנימי של משרד התחבורה, לעניין העברת בעלות בכלי רכב, על-ידי מסוף בנק מקוון, קוימו לפרטיהם. נקבע שבהיעדר נוהל או חוק המחייב את פקיד הבנק לבצע בדיקה פיזית של הרכב, לא הייתה אפשרות לאתר פגם או בעייתיות שהפקיד היה צריך להיזעק בעטיה ולהפנות אליה את תשומת לב הרוכש - המערער. בית המשפט ציין את רשלנותו הרבה של המערער שנמנע מלהמתין יום נוסף כדי לבדוק את הרכב.
שופט בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, אריאל ואגו, דחה את הערעור וקבע: "על-פי הנהלים, מספר השלדה מופיע גם על גבי רישיון הרכב, כך שאם הקונה הזהיר חפץ בכך, יכול הוא על אתר ועל-ידי בדיקה פשוטה במכונית, לראות האם הוא תואם את זה המוטבע במכונית. נראה שהמערער אף השכיל לפעול כך, ולדבריו השווה את שני המספרים, ומצא שהם תואמים, אלא שכנראה לא הבחין בכך שהמספר המוטבע על שלדת הרכב שונה וזויף, וכאמור לא חפץ להמתין לבדיקה מקצועית יותר של מכון יעודי.
"לא ברור מדוע סבר המערער שאם הפקיד היה מתכבד ונוטש את עמדתו ובודק בעצמו את המספר ברכב, יכול היה, אותו פקיד, להבחין בזיוף. נמצא, וכך קבע ביהמ"ש קמא, שהפקיד בבנק הדואר לא התרשל, פעל על-פי הנוהל, ולא היה אמור להידלק אצלו אור אדום של אזהרה במאומה, בהינתן, כאמור, שאין הוא צריך, ואין הוא נדרש לבדיקה פיזית של הרכב, דבר שכלל אינו בתחום ידיעותיו ומומחיותו. השינויים שסבור המערער שיכולים היו להועיל ולמנוע את מעשה הנוכלות שנפל לו קורבן, מצריכים שינויי חקיקה, בין בחקיקה ראשית, ובין בתקנות".

תאריך:  06/09/2009   |   עודכן:  06/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנה רכב מזויף ובא בטענות למדינה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה אשמה ברשלנות בגין
תעודות הזהות  |  6/09/09 16:57
 
- כבר 10 שנים לפחות ש
cdfee  |  7/09/09 08:04
2
מתי כבר ינפיקו ת"ז ביומטרית ? ל"ת
צבי גלברד  |  7/09/09 19:19
3
גיליתי זהות כפולה לרכב שלי
ישראל עמיאל  |  21/10/10 22:32
4
גיליתי זהות כפולה לרכב שלי
ישראל עמיאל  |  21/10/10 22:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובע טען שהוא ומשפחתו הושפלו בנוכחות אורחי המלון ונגרמה להם עוגמת נפש    בית המשפט הסכים שלא היה מקום להזמין משטרה וחייב את בית המלון בפיצוי התובע
רותי אברהם
הרב שלום אלקובי, בעלה של יפעת אלקובי - "המקללת" מחברון - הורשע בפזיזות וברשלנות    בהחלטה: חסם דרכן של ילדות פלשתיניות בדרכן לבית ספר    הנאשם: תימרנתי לצורכי חניה
איילה צורף
זאת, לאחר שנים ארוכות בהן היה "זאפ" אתר השוואת המחירים הצרכני הגדול היחידי בישראל
אבי בר-אלי
העילה לתביעה - הפרת חוזה    בחודש מאי הורה בית משפט בפיליפינים לתפוס את נכסיה של צים במדינה עקב תביעת נזיקין של 16.6 מיליון שקל
עידן יוסף
בבוקר יום א' נמצאה גופת הטובע השני   בתל אביב טבע אדם למוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il