X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בימים אלו נשלמת העבודה על סרט המתאר את חייו המאוד לא קלים של אבי תורת האבולוציה, צ'ארלס דרווין שהשנה מציינים 200 שנה להולדתו
▪  ▪  ▪
פול בטאני כדרווין [צילום: אתר סרט]

הסרט, שנקרא "בריאה" (תרגום חופשי ל-Creation) אמור לצאת באנגליה לקראת סוף החודש. עדיין לא ידוע אם ומתי הוא יגיע לארץ. פול בטאני ("ווימבלדון אהבה בלבן", "צופן דה וינצ'י") מגלם את דרווין ואילו אשתו במציאות של בטאני, ג'ניפר קונולי ("נפלאות התבונה") מגלמת את בת דודתו של דרווין, אמה, שהפכה עם השנים להיות אשתו.
הסרט מתאר את הקונפליקט הגדול בין צ'ארלס, שהפסיק להאמין באלוהים אחרי שבתו מתה, והחל לפתח את תורת האבולוציה אותה הגדיר כ"התפתחות טבעית של הטבע".
את הסרט ביים הבמאי ג'ון אמייל ("סומרסבי", "קופיקאט") והוא מבוסס על הביוגרפיה של דרווין שכתב רנדל קיינס. התסריטאי, ג'ון קולי ("אדון ומפקד"), עיבד את הספר לסרט.
צ'ארלס דרווין נולד ב-1809 בשרוסברי שבאנגליה. בעקבות אביו הרופא, החל דרווין בשנת 1825 ללמוד רפואה באדינבורו, אך סלד מהברוטליות של הכירורגיה באותה עת, לכן הפסיק את לימודיו כעבור שנתיים. אביו של דרווין לא אהב את החלטת בנו ורשם אותו ללימודי כְּמוּרָה באוניברסיטת קיימברידג'. דרווין למד שם ידיעת הטבע (ביולוגיה), ולאחר סיום לימודיו נותר בקיימברידג' ועסק בגאולוגיה.
בשנת 1831, בהמלצת אחד ממוריו, ג'ון סטיבנס הנסלו, עלה דרווין כבן לווייתו של הקברניט על הספינה "ביגל", שהפליגה למסע מחקר של חמש שנים לדרום אמריקה. במסע זה חקר דרווין את הגאולוגיה של המקומות שבהם עברה הספינה, וכן אסף בשיטתיות דוגמאות של אורגניזמים ומאובנים. את האוסף הגדול והמיוחד שלח למוזיאון הבריטי. דרווין התרשם מאוד ממה שראה במסעו, ובמיוחד ממגוון המינים בגלאפגוס, וקווי דמיון ושוני בין מינים שונים של פרושים. בשובו ב-2 באוקטובר 1836 החליט לשנות את תוכניותיו ולהקדיש את עצמו להבנה של המנגנון שמאחורי עולם הטבע.
שנה לאחר חזרתו קרא דרווין מאמר של תומאס מלתוס, שבו נטען שהגידול המעריכי של האוכלוסיה יוביל לכילוי המשאבים הטבעיים על כדור הארץ ולהיכחדותם של אנשים רבים. דרווין צירף את הרעיונות שקרא במאמר לרעיונות שעלו בראשו בעקבות המסע, וניסח את התאוריה שלו של אבולוציה של מינים על-ידי מנגנון הברירה טבעית.
דרווין לא מיהר לפרסם את רעיונותיו. במשך 22 שנים לאחר שחזר ממסעו הוא חקר עשרת אלפים מינים של בעלי חיים ומאובנים כדי לבדוק ולבחון את תורתו מכל צד. כיוון שהרעיון היה מהפכני כל-כך, פחד דרווין לפרסמו. המהפכנות של דרווין הייתה בכך שהציע מנגנון נטורליסטי לחלוטין, שבו אין כל גורם רצוני, לרבות האל, המנווט את תהליך האבולוציה. רק בעקבות אלפרד ראסל וואלאס, שניסח אותו עקרון באופן בלתי תלוי בדרווין, וכתב לו על כך, פרסם דרווין את ספרו "מוצא המינים". פרסום הספר ב-24 בנובמבר 1859 עורר סערה גדולה, וכל המהדורה הראשונה של הספר נמכרה ביום אחד.
(הערה: הביוגרפיה של דרווין באדיבות ויקיפדיה).

פורסם במקור: אתר סרט
תאריך:  06/09/2009   |   עודכן:  06/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
המינוי, בהוראתו של המפקח על החיסכון באוצר, ידין ענתבי, בא על-רקע ליקויים בהתנהלות הקופה
מערכת PCאון
ההתחזקות המשמעותית של הטלפון הנייד החכם בשנה האחרונה מביאה עימה צרור של בשורות חדשות בתחום האבטחה, לטוב לרע. מה הן? מה משמעותן?
מערכת PCאון
טושיבה הציגה השבוע את מחשב הלוח (Tablet PC) הראשון מתוצרתה, ה-JournE Tablet, ובכך היא פותחת, למעשה, את השער ליצרניות רבות שילכו, ככל הנראה, אחריה בשנים הקרובות    מה כולל המחשב?
זוהר בלומנקרנץ
המטוס, שהיה בדרכו לארה"ב, נחת באיסלנד אך רשות התעופה הישראלית סירבה לאשר המראתו עד בואו של טכנאי מיוחד ממדינה שכנה
עופר וולפסון
כיהן בעבר במשך כשנתיים כנשיא חברת הביוטכנולוגיה המפתחת תרופות לסרטן    ניהל בעברו פרויקטים גדולים בטבע והיה אחראי בין השאר לפיתוח הקופקסון בתמיסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il