X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחלוקת סביב שידור עירום בשעות הבוקר

נציב תלונות הציבור נגד פורנוגרפיה רכה

הרשות השנייה התירה שידור עירום בשעת צפייה לילדים נציב התלונות שלה מאשים אותה במתן כסות שקופה למעשה לא-ראוי
▪  ▪  ▪
גיורא רוזן. תשובה גברית [יח"צ]
בר רפאלי [דיויד מישיגן-יח"צ]

נורית דאבוש [צילום: גל הילל]

"יש מדינות כמו צרפת בהן עירום וחלקי עירום משודרים באופן חופשי יותר... הסביבה הישראלית מתייחסת להצגתו של עירום באופן מחמיר, ואין זו רק נחלתה של הקהילה המסורתית, אלא גם של הקהילה המגדרית"

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מבקש לשנות את הכללים ברשות המאפשרים שידור פורנוגרפיה רכה בשעות צפייה לילדים. כך עולה מתשובתו של הנציב גיורא רוזן לפניית הצופה אדוה נוה. בתשובתו, מאשים הנציב את הרשות השנייה בהיתממות, לנוכח עירום במסווה של אומנות.
נוה, שפנתה לנציב באמצעות האגודה לזכות הציבור לדעת, הלינה על שני סרטונים, ששודרו בחופש הגדול במגזין בוקר בערוץ השני, בו נראו במסך מפוצל שני סרטוני עירום, זה לצד זה. באחד נראתה בר רפאלי מתפשטת בצורה מפתה, ובאחר "תשובה גברית" בה נראה גבר אלמוני מעורטל.
רכזת התוכניות ברשות, ורד עזרא, כתבה לנציב כי השחקן בסרטון השתמש בהבעות פנים קומיות כדי "לפרגן" ליוצרי הסרטון של בר רפאלי, וכי מדובר בסרטון תרבות ובאומנות ולא בסרטון שנועד לגרום לגירוי מיני. לדעת עזרא, סיבה זו פוטרת את הזכיינית קשת מהוספת סיווג גיל מתאים בהתאם לתקנות הסיווג והסימון. עוד הוסיפה בתשובתה כי לא נמצא שיש בסרטונים המדוברים משום פגיעה בציבור.
הנציב דוחה בתשובתו את עמדת הרשות השנייה כי הפורנוגרפיה הרכה יכולה להיחשב כתרבות. "אני חושב ש'הפורנו הרך' אינו ראוי לשידור בערוץ ציבורי-מסחרי, קל וחומר כאשר ילדים נמצאים ליד המסך. המשחק בהגדרות לא-מבוססות עלול להיות כסות שקופה למעשה לא-ראוי", הסביר רוזן במכתב אותו שלח בתפוצה רחבה ליו"ר המועצה נורית דאבוש, חברי ועדת טלוויזיה והיו"ר אייל בוחבוט, הסמנכ"ל אילת מצגר, מנכ"ל הרשות מנשה סמירה, ומנכ"ל קשת אבי ניר.
רוזן הדגיש כגילוי נאות כי בחשיפה הראשונה לסרטון קיבל את ההגדרה האמנותית והלא-פורנוגרפית. אולם בעיון חוזר ראה בסרטון "התשובה הגברית" כמעשה פרסומי ולא כמעשה אמנותי, שנועד 'לתפוס את הגל', כלשונו, וממילא התייחסות בימאי הסרטון לסרטון לא באה ממקום של הסבר מעשה אמנות, אלא מהמקום של התחכום השובבי והמסחרי.
צריך להיות רגיש
"צריך להיות רגיש לדקויות האמורות, המבחינות בין מעשה האמנות לבין מעשה שאינו אמנות. בקיצור, העיסוק בעירום הוא נושא רגיש בכלל, ובשידור ציבורי-מסחרי בישראל בפרט", הסביר נציב הקבילות. "יש מדינות כמו צרפת בהן עירום וחלקי עירום משודרים באופן חופשי יותר, ויש מדינות שבהן היחס לעירום הוא קפדני ומחמיר כמו גרמניה, שוויץ וכו'. גישה מקלה או גישה מחמירה קשורה לתרבות הסביבה ולרגישותה. הסביבה הישראלית מתייחסת להצגתו של עירום באופן מחמיר, ואין זו רק נחלתה של הקהילה המסורתית, אלא גם של הקהילה המגדרית".
הנציב חתם את מכתבו בקביעה כי הצגתו החוזרת של הסרטון הינה מעשה בלתי-ראוי, ובקריאה לרשות השנייה לתת את דעתה "באופן מתוחכם יותר, מאשר להיתמם תחת הצעיף של 'מעשה אמנות'".

תאריך:  06/09/2009   |   עודכן:  07/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נציב תלונות הציבור נגד פורנוגרפיה רכה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן הגיע הזמן לשנות את הכללים!
הניה  |  6/09/09 22:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
איגוד לשכות המסחר החל לפעול לקידום אמנות מס והסכמי סחר חופשי עם כל 17 המדינות האירופיות שאינן חברות באיחוד האירופי    לין: "חשיבות רבה לסחר עם מדינות אלו, בייחוד על-רקע ירידת הייצוא מול שותפות הסחר הטבעיות"
עופר וולפסון
החברה תספק למדינות באסיה ציוד ראיית לילה וכוונות לייזר בסכום של כ-20 מיליון ש"ח    החברה ממשיכה להגדיל בהדרגה את חדירתה לשוק הביטחוני האסייתי
רותי אברהם
לבית משפט הוגש הסדר טיעון עם החוואי שי דרומי על חמישה חודשי עבודות שירות על אחזקת נשק ללא רישיון    דרומי זוכה לאחרונה מהריגת פורץ
גלית יצחק
כך עולה מבדיקה שנערכה בבית החולים הדסה    לבני זוג תימנים הנושאים את הפגם הגנטי, יש סיכוי של 25% שייוולד להם ילד עם הפגם
אלון רוזנבלום
בימים אלו נשלמת העבודה על סרט המתאר את חייו המאוד לא קלים של אבי תורת האבולוציה, צ'ארלס דרווין שהשנה מציינים 200 שנה להולדתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il