X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סך הכנסות רשות המיסים הסתכמו בכ-14.5 מיליארד ש"ח - כ-400 מיליון ש"ח פחות מאוגוסט אשתקד שיפור בגבייה משוק ההון הוצאות הממשלה שבו לעלות לאחר ירידה בחודש שעבר
▪  ▪  ▪
יהודה נסרדישי, מנהל רשות המיסים [צילום: פלאש 90]

הכנסות רשות המיסים בישראל הסתכמו בחודש אוגוסט 2009 בכ-14.1 מיליארד ש"ח, לעומת כ-14.5 מיליארד ש"ח באוגוסט 2008. כך עולה (יום א', 6.9.09) מאומדנים שנערכו בחטיבה למידע ניהולי באגף החשב הכללי באוצר.
סך ההכנסות ממיסים הסתכמו באוגוסט בכ-14.5 מיליארד ש"ח בהשוואה לכ-14.9 מיליארד ש"ח באוגוסט אשתקד. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות המיסים בכ-117.1 מיליארד ש"ח. בתקופה המקבילה אשתקד נגבו יותר מ-10 מיליארד ש"ח יותר - 127.7 מיליארד ש"ח.
בניכוי תיקוני החקיקה וההתאמות, נרשמה ירידה ריאלית בהכנסות בשיעור של 7.5%. במיסים הישירים נרשמה ירידה בשיעור של 8.2%, ובמיסים העקיפים נרשמה ירידה בשיעור דומה של 6.8%.
סך ההכנסות ממיסים עקיפים הסתכם בכ-7.2 מיליארד ש"ח, לעומת כ-7.1 מיליארד ש"ח בחודש המקביל אשתקד, בדומה לירידה בהכנסות הריאליות בחודשים האחרונים, מלבד חודש יולי שהיה חודש חריג בהכנסותיו הגבוהות. השיפור במדדים הכלכליים במשק תרם לגידול בהכנסות אך עדיין הן נמוכות לעומת אשתקד.
סך ההכנסות ממיסים ישירים הסתכם בכ-6.9 מיליארד ש"ח לעומת 7.5 מיליארד ש"ח באוגוסט אשתקד. הירידה בהכנסות מסתמנת בכל מערכי המס מלבד בשוק ההון בו היה גידול בהכנסות כתוצאה מהגאות בבורסה.
הגבייה ממס הכנסה הסתכמה באוגוסט בכ-2.7 מיליארד ש"ח לעומת 3.1 מיליארד ש"ח באוגוסט 2008, ירידה ריאלית בשיעור 14.8%. הירידה בגבייה נובעת ברובה מירידה חדה בשיעור של 18.4% בגבייה מחברות בעוד שבגבייה מעצמאים נרשמה ירידה מתונה בשיעור של כחצי אחוז. ניתוח הגבייה לפי ענפים מעיד על ירידה בגבייה בכל הענפים למעט ענף הבנקאות. העלייה בגבייה מענפי הבנקאות עמדה על 15.4% (הענף מהווה כ-25% מגביית מס הכנסה). בולטת הירידה בענף התקשורת בו נרשמה ירידה בשיעור של 33% (הענף מהווה 5.3% מגביית מס הכנסה) ובענף השירותים העסקיים בו נרשמה ירידה בשיעור של 32% (מהווה 21% מגביית מס הכנסה).
השיפור בביצועי שוק ההון בחודשים האחרונים מתבטאת גם בשיפור בגבייה ממנו בחודש אוגוסט. זו הסתכמה בכ-225 מיליון ש"ח - עלייה ריאלית של 16.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בגבייה מריבית נרשמה ירידה בשיעור של 51% המשקפת את הירידה בשיעורי הריבית ואילו בגבייה מניירות ערך נרשמה עלייה משמעותית בשיעור של 220%, המשקפת את התשואות החיוביות בשוק ההון בחודש יולי.

הוצאות הממשלה - בדרך הבטוחה לעקיפת יעד הגידול

בחודש אוגוסט היה לממשלה גירעון בפעילותה התקציבית בסך של 2 מיליארד ש"ח וגירעון של 1.6 מיליארד בפעילות הכוללת מתן אשראי נטו.
סך ההוצאות של משרדי הממשלה בחודש אוגוסט הסתכמו בכ-16 מיליארד ש"ח והן היו נמוכות בכ-2.3 מיליארד ש"ח מרמתן הממוצעת בחודשים יוני ויולי שהיו כזכור, בין היתר, עתירי תוספות שכר, הודות להסכמים קיבוציים וסעיפי הבראה וביגוד.
לאחר שבחודש שעבר ירד הגירעון הממשלתי ב-12 החודשים האחרונים לראשונה, החודש שב הגירעון (לתקופה של ספטמבר 2008 עד אוגוסט 2009) לעלות, מרמה של כ-33.9 מיליארד ש"ח לכ-36 מיליארד ש"ח.
מתחילת השנה מסתכמות הוצאות משרדי הממשלה בסך של כ-125.4 מיליארד שקלים, הוצאה הגבוהה ב-5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (119.4 מיליארד ש"ח). בתקציב המאושר ל-2009 מתוכנן גידול של כ-5.3% בהוצאות המשרדים בהשוואה לתקציב המקורי לשנת 2008.

תאריך:  06/09/2009   |   עודכן:  06/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהודה נסרדישי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
7.5% ירידה בהכנסות המדינה ממיסים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יותר שחיתות ופחות מיסים
קנדום דיגיטאלי  |  6/09/09 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
נמצאה תמונה של היטלר ולנין משחקים שחמט בשנת 1909    התמונה צולמה על-ידי המורה היהודייה לאמנות של היטלר וחתומה מאחור על-ידי היטלר ולנין    בתו של שומר ראשו של היטלר מדברת    [היטלר ולנין בשנת 1909 / צילום: BNPS]
נויה כוכבי ואלי אשכנזי
לאחר שבוע סוער בו השתטחה על קברי צדיקים, נפגשה עם רבנים וכן עם יו"ר האופוזיציה, נפגשה כוכבת הפופ עם נתניהו לקבלת שבת והדלקת נרות
רותי אברהם
השופטת פרוקצ'יה הורתה ליועמ"ש להודיע תוך 3 חודשים את החלטתו בפרשת ליברמן    הנימוק: ההתפתחות בחקירה
עידן יוסף
הרשות השנייה התירה שידור עירום בשעת צפייה לילדים    נציב התלונות שלה מאשים אותה במתן כסות שקופה למעשה לא-ראוי
עופר וולפסון
איגוד לשכות המסחר החל לפעול לקידום אמנות מס והסכמי סחר חופשי עם כל 17 המדינות האירופיות שאינן חברות באיחוד האירופי    לין: "חשיבות רבה לסחר עם מדינות אלו, בייחוד על-רקע ירידת הייצוא מול שותפות הסחר הטבעיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il