X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסכסוך הוכרז עקב קיצוצי שכר המתרגלים בפקולטה להנדסה ועקב שינוי חד-צדדי בתקנון המלגאים, הפוגע לכאורה בתנאיהם
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת תל אביב

באסיפה הכללית של ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת תל אביב שהתקיימה אמש (יום א', 6.9.09) הוכרז סכסוך עבודה עם האוניברסיטה. הסכסוך הוכרז, לטענת הסגל הזוטר, עקב קיצוצי שכר המתרגלים בפקולטה להנדסה והרעת תנאי המלגאים באוניברסיטה.
העילה הראשונה לסכסוך העבודה היא הודעת הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב על הפחתת שכר המתרגלים, על-ידי חישוב מחדש של היקף משרתם. קיצוצי השכר ייכנסו לתוקף כבר בשנת הלימודים שבפתח. מבחינת חלק מהעובדים, מדובר בהפחתה של כ-50% משכרם בהשוואה לשכר שניתן בשנים קודמות עבור אותה תעסוקה.
חברי הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב אמרו כי בקורסים רבים בפקולטה להנדסה נהוג עומס עבודה רב במיוחד על המתרגלים בשל מטלות רבות הקשורות לסיוע לסטודנטים. לדבריהם, בפקולטה נהוגים סטנדרטים של עזרה בלימודים החורגים מחובות ההוראה הנהוגות בפקולטות אחרות. עד כה, לטענתם, קיבלו המתרגלים תגמול בהתאם, אולם כעת הפקולטה הודיעה על קיצוץ השכר ללא הפחתה במטלות אלה.
עילה נוספת לסכסוך היא שינויים חד-צדדיים בתקנון המלגאים באוניברסיטה - שהיה עד כה מסמך מוסכם בין הארגון לבין האוניברסיטה - באופן הפוגע בתנאי המלגאים.
מארגון הסגל האקדמי הזוטר נמסר כי הכרזת סכסוך העבודה היא איתות לאוניברסיטה שאם לא תבוטל הפגיעה במתרגלים, במלגאים ובסטודנטים, יופעלו צעדים ארגוניים ואף שביתה בפקולטה להנדסה, ובכלל הקמפוס.
ערן חכים, יושב-ראש ארגון הסגל האקדמי הזוטר, אמר בתגובה כי "במקום לעודד הוראה טובה ומושקעת, האוניברסיטה מקצצת בשכר המתרגלים ללא הידברות וללא הודעה מראש. לא נסכים להרעת תנאי השכר של המתרגלים בפקולטה. שכר המתרגלים נמוך ממילא ביחס לעבודתם. הניסיון לפגוע בשכר זה מהווה כתם על הפקולטה להנדסה ועל הנהלת האוניברסיטה".
דני שפרוך, דובר ארגון הסגל האקדמי הזוטר: "אנו מתנגדים לשינוי חד-צדדי לרעה של תקנון המלגאים, שהיה עד כה מסמך מוסכם בין הארגון לבין האוניברסיטה. מלגות מהוות לעיתים קרובות תגמול בגין המחקר. אם לא נוכל להגן על תנאי המלגאים, נדרוש לבטל את המלגות ולקבל שכר עבודה רגיל על המחקר".
גיל גולדנברג, יושב-ראש אגודת הסטודנטים אוניברסיטת תל אביב, ציין כי האגודה תומכת בקריאת הסגל האקדמי הזוטר למנוע את קיצוץ שכר המתרגלים ואת הרעת תנאי המלגאים. "אני מאמין כי הנהלת האוניברסיטה מבינה את החשיבות בפתרון הסוגיות שעל הפרק, וקורא לשני הצדדים להתדיין ולהגיע לעמק השווה, על-מנת להבטיח את קיומם התקין של הלימודים באוניברסיטת תל אביב", אמר.

תאריך:  07/09/2009   |   עודכן:  07/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסגל הזוטר באוני' ת"א הכריז על סכסוך עבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
סקר שערכה לשכת המסחר הבינלאומית מעלה כי עלויות מימון מוגדלות ממשיכות להגביל את נפחי הסחר בעולם, בייחוד בשווקים מתפתחים    "המשק פועל על קרקע בלתי-יציבה"
עופר וולפסון
ירידה של 0.9% נרשמה בשכר הממוצע במחצית הראשונה השנה ביחס למחצית הקודמת    הירידה החדה ביותר בשכר נרשמה בענף החשמל והמים    ענף הבנקאות מתאושש: כמות המשרות גדלה ב-2.4% במחצית
איציק וולף
"היעד מספר 1" של משטרת מחוז תל אביב הורשע בעבירות נשק    השופט: הזגזוג שבו נקט מולנר בגרסתו ערער את אמינותו
עופר וולפסון
השניים הכריזו בפני בעלי מניות על שינויים בסדר יומה של הישיבה המיוחדת שתתקיים בעוד שבוע    נקבע כי מענק החתימה של בארי לא יהיה תקף לשנת 2009 וכי זילכה לא יהיה זכאי לבונוס על-בסיס ביצועים    זילכה עדיין ימשוך בונוס של כ-820,000 ש"ח
עופר וולפסון
בטקס שנערך במשרדי פלאפון אתמול, חתמו מנכ"ל פלאפון ויו"ר האגודה למען החייל על הסכם שת"פ ל-3 שנים, אשר יספק תנאים ייחודיים ומועדפים לחיילים שיצטרפו לרשת הסלולרית של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il