X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמנכ"ל הכספים לשעבר בהראל לכלא

קרלוס ששון לשנתיים מאסר

הורשע בגניבת כ-5.2 מיליון בצ'קים של חברת הראל טכנולוגיות מידע "הפר את האמון הבסיסי של מעביד בעובדו הבכיר"
▪  ▪  ▪
קרלוס ששון [צילום: אתר חברת הראל]
קרלוס ששון [צילום: אתר חברת הראל]

בית משפט שלום בתל אביב גזר (יום ג', 8.9.09) שנתיים מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס כספי בשיעור של 10,000 ש"ח על קרלוס ששון, אשר כיהן כסמנכ"ל הכספים וכחשב בחברת הראל טכנולוגיות מידע. ששון הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים ושימוש במסמך מזויף.
ששון חשוד כי החל משנת 2003 ועד למעצרו באוגוסט אשתקד, גנב סכומי כסף מהחברה בכ-250 מקרים שונים, בסכום המסתכם לכ-5.2 מיליון ש"ח, באמצעות זיוף צ'קים.
התביעה במשפט הראתה כי את הצ'קים שגנב הפקיד ששון בחשבונותיו הפרטיים, וכן בחשבונות של חברות הקשורות אליו: חשבון בחברה לאבטחת מידע שבבעלותו בשם טו.בי.סייף, חשבון בחברת הנסיעות דיזנהויז וחשבון בחברה לניכיון צ'קים בשם מאני-נט. שיטת הפעולה של ששון הייתה פשוטה למדי ולא הראתה תחכום רב. על-פי כתב האישום, הוא נהג לתלוש צ'קים מפנקס הצ'קים של החברה כאשר הם כבר חתומים על-ידי מורשי החתימה בחברה. בהמשך, זייף ששון את השיקים התלושים בכך שמילא אותם בלא היתר כדין בפרטים שונים, לרבות סכומי כסף שונים.
בטיעונים לעונש טען סניגורו של ששון, עו"ד איתן מעוז, כי מרשו הודה במהרה על האישומים וחסך זמן יקר לבית המשפט. עו"ד מעוז הוסיך כי בהודאה עצמה ובדבריו של ששון עצמו יש והכאה על חטא. כמו-כן, הוא ציין כי בהליך האזרחי המקביל, השיב ששון את מרביתו של הסכום שנגנב לחברת הראל.
התביעה מצידה טענה כי הגניבות בוצעו לאורך זמן, בקור רוח, במחשבה תחילה ובדרך התנהלות שהפכה לשיגרת התנהלות עבריינית. לטענתה, לא היה שום אילוץ או הכרח בגניבה פרט לתאוות בצע של ששון על חשבון קופת מעבידתו והונה. התביעה ציינה כי בסכומים נעשה לכאורה שימוש לצרכי מותרות ושיפור איכות חיים (נסיעה לארגנטינה, רכישת מכוניות יוקרתיות ודירה).
סגן נשיא בית המשפט, חנן אפרתי, אשר שפט בתיק, קבע כי בבחינה של הטיעונים לעונש לחומרא או לקולא לא הונחו בפניו נסיבות מספקות להקלה בעונשו של ששון: "לא הצלחתי להשתכנע כי מצוקה כלכלית יוצאת דופן או בכלל, הביאו את הנאשם לבצע לאורך ימים ושנים את אשר ביצע. כל ששוכנעתי הוא כי הנאשם, מטעמים השמורים עימו החליט לעשות לביתו, שלא כדין, מהר ברוחב יד ובתעוזה, הכל על חשבונם של מעבידו וקופתו ואגב ניצול סמכויות ואמון שהופקדו בידיו מחד-גיסא והפרה מתמשכת וסידרתית וצינית של אותו אמון בסיסי שכל מעביד נותן בעובדו, על אחת כמה וכמה כשמדובר בעובד בכיר".
עורך-דינו של ששון ביקש עיכוב בביצוע גדר-הדין עד לקבלת ההחלטה לגבי הערעור אותו הוא מתכוון להגיש בשם מרשו. התביעה התנגדה לכך, בטענה כי לששון משפחה בארגנטינה והוא עלול להימלט אליה. בסופו של דבר הוחלט על ביצוע גזר הדין עד ל-30 בספטמבר.

תאריך:  08/09/2009   |   עודכן:  08/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שופט העליון חנן מלצר יקבע סופית האם אלי רייפמן יישלח לכלא, לאחר שעורכי-דינו הגישו היום בקשה לעיכוב ביצוע החלטת המחוזי בעניין
עופר וולפסון
פגישה בין נציגי התמ"ת, האוצר והתאחדות התעשיינים הביאה להחלטה על טיפול באמצעות מינהל הרכש הממשלתי, בפניות של יצרנים הטוענים לאפליה במכרזים של גופים ציבוריים
גלית יצחק
כך מזהירים במד"א    יתרגלו תרחיש שידמה רעש אדמה במגדל השלום    מעריכים: אלפים עלולים להיות קבורים תחת הריסות
גלית יצחק
בעקבות עליית מקרי שפעת החזירים ועלייה בפניות חולים, ביקורופא יוצאת במבצע גיוס מיידי של של עשרות רופאים ואחיות לשורותיה
עופר וולפסון
כמעט שלושה רבעים מהציבור מעוניינים כי קרן הפנסיה שלהם תנהל את כספם תוך הפעלת אחריות סביבתית    שני שליש רוצים דיווח על התפקוד הסביבתי    בפועל: רק 20% יודעים כיום אם נעשה שיקול שכזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il