X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכסף "שוכב" בחברות ביטוח, קרנות גמל וקרנות פנסיה הבעלים אינו יודעים על קיומו המפקח על הביטוח הוציא תקנות שיחייבו את החברות לאתר את הבעלים ולהשיב להם את כספם
▪  ▪  ▪
"תמריץ לאיתור החוסכים". ענתבי [יח"צ]

"מיליארדי שקלים של אנשים פרטיים נמצאים בחברות הביטוח, קופות גמל, קרנות פנסיה וגופים אחרים, מבלי שבעלי הכסף יודעים על קיומו. החלטנו לטפל בנושא" - כך הודיע היום (ג', 8.9.09) המפקח על הביטוח והממונה על שוק ההון, ידין ענתבי. הוא דיבר בכינוס בנושאי ביטוח, שנערך בתל אביב מטעם מכללת "עדיף".
ענתבי: "מיליארדים רבים של שקלים "שוכבים" בחברות הביטוח, בקופות הגמל, קרנות הפנסיה, בקרנות השתלמות ופיצויים. בעליו של הכסף אינם יודעים על קיומו, אם משום שהחליפו מקום עבודה, או נפטרו והיורשים אינם יודעים על קיום הכסף, או בגלל סיבות אחרות. זה הכסף הכי טיפש במערכת והמשתלם ביותר לחברות: הן משתמשות בו, וגובות דמי ניהול גבוהים, כי אין מי שימחה".
המפקח הודיע, כי הוא ושר האוצר יובל שטייניץ החליטו לשנות את המצב. טיוטת התקנות שפורסמה היום, ותיכנס לתוקף ב-1 בינואר, תחייב את החברות והגופים האחרים לחפש ולאתר את בעלי הכספים. ההוראות יחולו על כספים בחשבונות רדומים (לא נעשתה פעולה ב-10 השנים האחרונות), או בכספים שהגיע זמן פרעונם, ולא נדרשו במשך חצי שנה. לגבי כל אלו, יחויבו החברות לנקוט בצעדים הבאים:
  • אחת לשלושה חודשים תפנה כל חברה לרשם האוכלוסין במשרד הפנים, כדי לקבל את פרטי הזיהוי של העמיתים או המבוטחים המופיעים ברישומיו.
  • החברה, הקופה, הקרן וכל גוף אחר יחויבו ליזום חקירה ובדיקה כדי לאתר את בעלי הכספים. כל גוף יחויב להודיע לכל עמית או חוסך, בדואר, שיש כספים לזכותו. אם בעל החשבון לא אותר בדרך זו, יחויבו החברות לפנות למקורות מידע אחרים, כגון סוכני ביטוח או מאגרי מידע גלויים.
  • בנוסף, תחויב כל חברה לפתוח ממשק באתר האינטרנט שלה, שיאפשר לכל עמית או חוסך לברר, על-ידי הקשת מספר הזהות שלו, האם יש בחברה פלונית כספים שלו. הדבר יחייב את העמיתים והחוסכים לעבור מחברה לחברה ומקרן לקרן, טירחה לא קטנה. אם אותר חשבון – יוכל החוסך לפנות לחברה, כדי לקבל פרטים, ואחר-כך את כספו.
  • אם בעלי הכספים לא אותרו בדרכים שתוארו לעיל, יהיה על כל חברה לחזור על כל ההליך אחת לשלוש שנים.
  • כספים שלא אותרו אחרי 7 שנים יועברו לאפוטרופוס על נכסי נפקדים. כלומר, החברה תפסיד כספים אלו. האפוטרופוס תורם בדרך כלל כספים מעין אלו למוסדות צדקה וחסד, על-פי החלטת ועדה מיוחדת.
ההוראות כוללות גם סנקציה משמעותית: לאחר ששה חודשים, ייאסר על חברות הביטוח וכל גוף אחר (פרט לכמה יוצאים מן הכלל) לגבות את דמי הניהול המקובלים מן החשבון, ויותר להן לגבות רק 0.1%. אחזקת חשבון ופעולות האיתור, עולות כסף, כך שלחברות לא יהיה כדאי להחזיק את הכספים. עדיף יהיה להן לעשות מאמץ מחודש כדי לאתר את הבעלים ולהשיב להם את כספם.

תאריך:  08/09/2009   |   עודכן:  08/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר יפעל לאיתור מיליארדים של הציבור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לשר האוצר וביבי
איצ  |  8/09/09 18:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
רעיית הנשיא הרפובליקני לשעבר ג'ורג' בוש יצאה להגנתו של נשיא ארצות הברית והביעה תמיכתה טרם נאומו השנוי-במחלוקת בפני ילדי בתי הספר
מערכת PCאון
חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד שבסן פרנסיסקו פיתחו את המצלמה הדיגיטלית הראשונה בעולם בקוד פתוח    מה היתרון המשמעותי שבמצלמה שכזו לעומת מצלמות רגילות?
עופר וולפסון
הורשע בגניבת כ-5.2 מיליון בצ'קים של חברת הראל טכנולוגיות מידע    "הפר את האמון הבסיסי של מעביד בעובדו הבכיר"
עופר וולפסון
שופט העליון חנן מלצר יקבע סופית האם אלי רייפמן יישלח לכלא, לאחר שעורכי-דינו הגישו היום בקשה לעיכוב ביצוע החלטת המחוזי בעניין
עופר וולפסון
פגישה בין נציגי התמ"ת, האוצר והתאחדות התעשיינים הביאה להחלטה על טיפול באמצעות מינהל הרכש הממשלתי, בפניות של יצרנים הטוענים לאפליה במכרזים של גופים ציבוריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il