X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשות החשמל פרסמה את כללי ההסדרה שתאפשר לכל צרכן להקים טורבינת רוח לצריכה עצמית ולהזרים עודפים לרשת החשמל הארצית התעריף שיקבל הצרכן למתקנים עד 15 קילוואט: 165 אג' לקווט"ש מתקנים מ-15 ועד 50 קילוואט: 129 אג' לקווט"ש
▪  ▪  ▪
ייצור חשמל נקי - פתוח לכולם [צילום: AP]
אושרה הקלת מימון ליצרני חשמל פרטיים
עופר וולפסון
ע"פ החלטת רשות החשמל, צרכנים יוכלו להגיש כתב התחייבות בלתי חוזרת להעברת התמורה המגיעה להם בגין יצור חשמל לחשבון יעודי * יו"ר הרשות: "נחזה כעת בהאצת הקמת מתקני חשמל פרטיים"
לרשימה המלאה

הרשות לשירותים ציבוריים - חשמל פרסמה (יום ג', 8.9.09) הסדרה לייצור חשמל באמצעות טורבינות רוח קטנות בהיקף של 30 מגוואט, המיועדים לצריכה עצמית ולהעברת עודפים לרשת החשמל הארצית.
ההסדרה שקבעה הרשות תאפשר לצרכנים להתקין בשטחם הפרטי טורבינת רוח שתספק להם חשמל ותזרים עודפים לרשת. התעריפים ישולמו לצרכן על כל קווט"ש מיוצר. ההסדרה נסמכת על העקרונות של ההסדרה למערכות פוטוולטאיות קטנות.
כעת יוכל כל צרכן חשמל (ביתי, מסחרי, מוסדות, רשויות מקומיות ועוד) לייצר חשמל מאנרגיה ירוקה באחת משתי הטכנולוגיות: תאים פוטוולטאים או טורבינות רוח, ולזכות בתגמול כספי להשקעתו.
התעריף למתקנים עד 15 קילוואט יעמוד על 165 אגורות לקילוואט שעה (קווט"ש) ולמתקנים מעל 15 קילוואט ועד 50 קילוואט יעמוד התעריף על 129 אגורות לקילוואט שעה. ההסדרה מאפשרת שיפוי בתעריף מובטח בהתאם לתפוקות במשך 20 שנים.
המחיר שתפרסם הרשות כל שנה למצטרפים חדשים יעודכן באמצעות הצמדה למדד המחירים לצרכן, שער הדולר ושער האירו. החל משנת 2012 יופחת המחיר שמפרסמת הרשות בשיעור שנתי של 2% כל שנה. הרשות תוכל לבחון את שיעור ההפחתה במידה שיהיו שינויים משמעותיים בתחום.
צרכן המבקש להצטרף להסדר נדרש לדאוג כי מערכת טורבינת הרוח שבבעלותו עומדת בכל דרישות הבטיחות הקבועות בדין ובכללן אישור מהרשויות הרלוונטיות להקמת ולתפעול המערכת. בנוסף לכך, הצרכן נדרש לוודא כי המערכת עומדת בתקנים ובדרישות החשמליות הקבועות באמת המידה ובחוק החשמל ותקנותיו.
מרשות החשמל נמסר כי מטרת ההסדרה היא לנצל משאב אנרגיה מתחדש טבעי, אשר יביא לתוספת של עד 30 מגוואט בפריסה ארצית. החלטה זו מצטרפת להחלטת הרשות לאפשר לצרכן להגיש כתב התחייבות בלתי חוזרת להעברת התמורה המגיעה לו מייצור חשמל מהמתקן שברשותו לחשבון ייעודי. כתב ההתחייבות יכלול תנאים בדבר שיעבוד התמורה לטובת הגורם המממן.
אמנון שפירה, יושב-ראש רשות החשמל, אמר בתגובה: "אני רואה חשיבות בשתי החלטות אלה של הרשות שמאפשרות לצרכני החשמל, ליטול חלק בקידום אנרגיות מתחדשות באופן אקטיבי. יש כאן אמירה ציבורית חשובה של המדינה אותה מביאה מליאת הרשות לידי ביטוי".
במקביל, וכחלק מפעילות שוטפת של הרשות, הועבר אתמול לחתימת שר התשתיות רישיון מותנה שהעניקה הרשות לחברת רוח נקיה בע"מ (מי-גולן) להקמת מתקן רוח ברמת הגולן בהיקף כולל של 200 מגוואט.

תאריך:  08/09/2009   |   עודכן:  08/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פורסמו לציבור תנאי הסדר רשתות החשמל הפרטיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיון בראימן
יחליף בתפקידו את יסכה ליבוביץ' אשר הודיעה על פרישה    משנת 2003 ועד היום מכהן כסגן מנהל המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים
גלית יצחק
לדברי עמיר בלבן, בימים אלו ניתן יהיה לראות כיצד השלדגונים הופכים למכונות לחימה קטנות וצבעוניות, הנלחמות על נחלות בחירוף נפש    [תקיפה אווירית / צילום: הרי קרויטורו, H.K. Photography]
עופר וולפסון
לאחר שהתיישר עם העולם והציג ירידה במהלך הבוקר, הגיע בנק ישראל לעזרתו, ובאמצעות פקודות קנייה בכ-800 מיליון דולר העלה את המטבע האמריקני ב-0.6%
איציק וולף
עופר וולפסון
בנק מזרחי-טפחות הודיע לבורסה כי מנכ"ל הבנק מכר מניות במיליונים    הסיבה: כיסוי תשלום המס על תוכנית האופציות שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il