חברות ביטוח ישיר והכשרה-ביטוח הן הגרועות ביותר בענף הביטוח, אם לשפוט על-פי מספר התלונות המוצדקות שהציבור שלח עליהן אשתקד. כך עולה ממדרוג הענף, שפורסם היום (ג', 8.9.09) על-פי הפיקוח על הביטוח. הפיקוח בדק אשתקד 3,411 תלונות, ו-1,249 מתוכן - כ-37% - נמצאו מוצדקות. מתוך זה, 1,007 תלונות מוצדקות הן כנגד חברות ביטוח.
בענף ביטוח כללי נמצא כי התלונות המוצדקות הרבות ביותר, יחסית לגודל החברה, הגיעו נגד החברה לביטוח-ישיר - תלונות פי 2.56 מהממוצע הענפי. במקום השני דקלה, פי 2, ואחרי אי.איי.ג'י - 1.97, שירביט - 1.7, הכשרה-ביטוח - 1.3, הפניקס - 1.27, מנורה - 1.18, ביטוח חקלאי - 1.09, בכלל - 0.96, אילון - 0.91, מגדל - 0.81, אליהו - 0.57, כלל בריאות - 0.48. החברה הטובה ביותר היא שומרה (חברה-בת של מנורה) - 0.42.
החברה הגרועה ביותר בביטוח החיים היא הכשרה-ביטוח - פי 1.97 תלונות מצודקות מהממוצע הענפי. במקומות הבאים: מנורה - 1.76, הפניקס - 1.56, אילון - 1.11, כלל - 1.07, מגדל - 0.94, אליהו - 0.38. הראל - 0.31.
כמה חברות לא נסקרו, בייחוד חברות קטנות בביטוח חיים, בגלל משקלן הקטן בענף.
המפקח הודיע היום, כי החל מהשנה הבאה יורחב הדיווח, כך שהחברות יחויבו לדווח גם על תלונות שייושבו ישירות בינן לבין המבוטחים, לאחר שהתלוננו.
אשתקד הגיעו למשרד המפקח כ-6,400 תלונות על כל ענפי הביטוח והפנסיה - גידול של 40% לעומת 2007. מתוך זה, כ-3,840 תלונות הן על חברות ביטוח והיתר על קרנות גמל וקרנות פנסיה.