X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קשיי הסתגלות בתחבורה הציבורית בירושלים: אגד משיב את הגלגל לאחור והקווים חוזרים לשוק מחנה יהודה הוועדה לפניות הציבור קיימה דיון מיוחד בנושא ההבטחה: מחירים נוחים אחרי החגים
▪  ▪  ▪
מוזס. למד על בשרו [פלאש 90]
הפעימה של אגד בירושלים מגיעה לכנסת
עידן יוסף
השינויים בתחבורה הציבורית בירושלים שהנהיג אגד מגיעים לדיון בוועדה לפניות הציבור * יוזמי התוכנית סבורים כי מדובר בתוכנית מעולה * ביעדים: חסימה מוחלטת של מרכז העיר לחציית כלי רכב פרטיים
לרשימה המלאה

עידן יוסף
בגלל הביקוש לרכבת: ח"כ חנין עומד בנסיעה

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס עמד בתחנת האוטובוס ליד הכותל המערבי והמתין כ-40 דקות לקו 3. שעה ששאר הנוסעים התייאשו מלהמתין לאוטובוס, הוסיף מוזס לחכות כדי להיווכח במו-עיניו כמה זמן תארך ההמתנה לקו המיוחל. את חוויותיו חָלק במהלך דיון שהתקיים (יום ד', 9.9.09) בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בנושא שינויי התחבורה הציבורית בבירה.
ה"פעימה הראשונה" של מערך התחבורה הציבורית בירושלים יצאה לדרך, אך קשיי ההסתגלות אליה רבים. השינוי, שכמעט שלא זכה להד ולפרסום, ניחת בהפתעה על רבים מן התושבים. באופן כללי, מדובר ביוזמה טובה מאוד שעליה עמלו מיטב המוחות. אולם יישומה בשטח ללא תיאום עם הנוסעים ובאופן חלקי גרם לקשיים לא מבוטלים. ל-News1 נודע כי אחד הקשיים המרכזיים צפוי לקבל מענה מיידי כבר בימים הקרובים בדמות החזרת הגלגל לאחור. מתברר, כי לתושבים משכונות בעיר שנהגו עד כה לבצע קניות בשוק מחנה יהודה, בוטלו אוטובוסים שהובילו אותם לרחוב יפו. סבלו מכך בעיקר זקנים ובעלי מוגבלויות שנאלצו להחליף אוטובוסים עם סלי קניות עמוסים.
כפל התשלום יבוטל אחרי החגים
נושא החלפת האוטובוסים, לא רק בדרך לרחוב יפו, גרם לכפל תשלום על שתי נסיעות שהחליפו נסיעה אחת עד היום. בעיה זו צפויה להיפתר אחרי החגים עם הפחתה של עלויות הנסיעה באמצעות כירטוס על-בסיס חופשי יומי וכרטיסי נסיעה לפי שעות. הוועדה לפניות הציבור החליטה גם לעמוד על כך שזמן הנסיעה יצומצם, תשופר הזמינות והנגישות ותדולל הצפיפות באוטובוסים.
גורמי התחבורה בעיר למדו על בשרם, או ליתר דיוק על בשר הנוסעים, כי החיפזון מן השטן, ולהיטות היתר ש"בערה" לאותם גורמים להוציא את המהלך לדרך מבלי שנסגרו כל הפרטים ונפתרו כל הבעיות, גרמה לנסועים, באמצעות נציגי השכונות, שלא ליישר קו עם המהלך הכפוי.
בישיבה בכנסת נכחו פונים רבים, שהלינו כי אין תיאום מוחלט בין גורמי התכנון, בין הצורך במציאות ובין נותני השירות למקבליו. הפונים ציינו כי חוסר התיאום בין הגורמים השונים במשרד התחבורה, בעיריית ירושלים ובאגד גרם לשיבוש משמעותי במערך התנועה, מספר הקווים צומצם וכתוצאה מכך הדבר גורם לעומסים כבדים בקווי התחבורה. קיים תכנון לקוי בפריסת התחנות ויכולת הקיבולת של כמויות האוטובוסים והנוסעים בתחנות. לדבריהם, הדבר יצר פקק בצירים המרכזיים של העיר.
מערך הדוברות היה נתון בסד זמנים צפוף
מערך הדוברות יצא בהסברה חלקית לציבור, כשבוע בלבד לפני ה"פעימה", ולא היה ברור דיו. הדוברות פעלה תחת זמן מוגבל ללא יכולת שיתוף פעולה מלא מול פעילי הקהילה, מול מעצבי דעת קהל ומול מייצגי הצרכים בשטח. לא נוצלו כל דרכי ההסברה הנגישים לקהל היעד, אלא נותבו למדיה שאינה בשימוש רוב הנוסעים מאזור מערך התחבורה החדש.
משרד התחבורה, עיריית ירושלים וקואופרטיב אגד התבקשו בידי הוועדה לפעול בשיתוף פעולה מלא עם המינהלים הקהילתיים במטרה לתקן את כל הליקויים שהתגלו בתוכנית החדשה באופן מיידי, לטובת משתמשי התחבורה הציבורית.
מקלב סיים בקריאה ליצור תחרות מול אגד, ולהוסיף מפעילות נוספות כדי להגביר תחרות שתיטיב עם הצרכן.

תאריך:  09/09/2009   |   עודכן:  10/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי מקלב / Uri Maklev
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מזכ"ל האו"ם מצטרף למבקרי מדיניות ישראל שאישרה בניית 455 יחידות דיור חדשות    "לעצור גם בנייה לצורך גידול טבעי"
ד"ר זהר עילם
עקב ניסוח מבלבל ומתעתע בפוליסת הביטוח לא הצליח המבוטח לאתר את מספר טלפון החירום ונאלץ לוותר על זכויותיו הביטוחיות לשרות רופא עד הבית    בית המשפט לתביעות קטנות: הפניקס תפצה ב-1,478 ש"ח
רותי אברהם
יו"ר הכנסת דרש מוועדת האיתור ליועמ"ש למצוא לתפקיד אדם שיהיה ראוי למשרה בשל מעמדו בארץ ובחו"ל
אייל גרוסברד
לורבק הישווה עם הבאזר אך אלופת העולם זכתה בכרטיס. 21 לנבארו, רודי בלט
רותי אברהם
"האם המרעיבה" תוכל להפגש עם בנה ללא נוכחות עובדת סוציאלית    מחר ייבדקו ילדיה הנוספים    הפרקליטות: האם והערבות איימו על חיי פקידות הסעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il