איגוד המשתמשים בהובלה ימית, המייצג את היצואנים והיבואנים, קורא (יום ה', 10.9.09) למדינה לעזור לצים שמצבה מידרדר.
האיגוד, שמטרתו לדאוג לקיום שירותי הובלה ימית יעילים במחיר תחרותי, אומר כי כמדינה ש-97% מסחר החוץ שלה עוברים דרך נמלי הים, ישראל חייבת בהובלה ימית אמינה ורצופה. לדברי חברי האיגוד, צים מילאה תפקיד זה כחברת הספנות הלאומית במשך שנים רבות, וגם לאחר הפרטתה, בזכות הבעלות הישראלית, המשיכה למלא פונקציות של חברת ספנות לאומית.
גד שפר, יושב-ראש איגוד המשתמשים בהובלה ימית, אומר בתגובה למצבה של צים: "ראינו לא פעם שכאשר התפתח באזור מצב לחימה, אוניות זרות, ועליהן גם מטענים חיוניים, סירבו להגיע לנמלי ישראל, בעוד אוניות צים המשיכו להגיע לישראל. זה קרה גם לאחר ההפרטה של החברה. אך מדובר לא רק בזמן מלחמה. צים היא חברת הספנות הגדולה ביותר הפוקדת את נמלי ישראל, ובישראל נמצא נמל הבית שלה".
לדבריו, ישנן אומנם חברות ספנות רבות הפועלות בעולם, ובמצבו של שוק הספנות היום רבות מהן תשמחנה למלא את מקומה של צים, אבל ברגע שיחולו שינויים בשוק העולמי וברגע שלא יהיה כדאי לפקוד את נמלי ישראל בתדירות הדרושה לסחר החוץ הישראלי - החברות הללו יפליגו לדרכן. "מדינת ישראל, התלויה בהובלה הימית כצינור חיים לכלכלתה, אינה יכולה להרשות לעצמה להסתכן בניתוק הצינור הזה", אמר שפר.
הוא קרא לאפשר לגופים המוכנים להשקיע ולהציל את צים לעשות זאת ואמר כי פסילתם של גופים פיננסיים, כמו בנקים וחברות ביטוח גדולות, שהביעו נכונות להזרים כספים כבעלי מניות בחברה לישראל - אינה עומדת במבחן הסבירות: "לראות במצוקתה של צים כיום, לאחר שעברה לידיים פרטיות, כבעיה של הבעלים הפרטיים, זוהי ראייה צרה שאינה רואה נכוחה את האינטרס הלאומי של מדינת ישראל. המדינה דאגה, עם הפרטת צים, לשמור בידיה מניית זהב, שנועדה למנוע השתלטות של גורמים עוינים על החברה ולהבטיח כושר הובלה למשק בשעת חירום".
יושב-ראש איגוד המשתמשים בהובלה אומר, כי מניית הזהב של מדינת ישראל בצים נועדה לשמור על האינטרסים של המשק הישראלי וכי חשוב להיחלץ ולהגן על מניית הזהב הזו. הנזק באובדן העוגן הזה להובלה הימית לישראל וממנה ולסחר החוץ הישראלי, הוא אומר, יהיה גדול בהרבה מהסיוע שיוזרם לצים כדי לחלץ אותה מהמשבר.