X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השוטרים באזור האפלצ'ים בארה"ב - כר הגידול המרכזי למריחואנה במדינה - תפסו בשמונת החודשים הראשונים השנה צמחי סם בשווי כ-12 מיליארד דולר "אנו רואים גידול בביקוש למריחואנה, במקביל לגידול באבטלה"
▪  ▪  ▪
הביקושים גדלים. שוטרים אמריקנים בשדה מריחואנה [צילום: AP]

שוטרים אמריקנים בעלי מצ'טות חוטבים את דרכם דרך שדות מריחואנה בשווי מיליארדי דולרים, בניסיון להדוף את הגידול השופע על-רקע הכלכלה הגוועת. מספר צמחי המריאונה שהוחרמו בקליפורניה - המדינה המובילה בגידולי מריחואנה בארה"ב - זינק השנה, כאשר במדינת וושינגטון כמות ההחרמות כמעט והכפילה את עצמה ביחס לשנה שעברה.
פעילות המגדלים באזור הרי האפלצ'ים בארה"ב, המקיפה כשלוש מדינות, נראית גם היא כמי ששינתה כיוון, ועיבוד המריאחונה באזור אלה גדל לאחר ירידה בשנתיים האחרונות.
השוטרים באזורים אלה, החממות הגדולות בארה"ב להפקת מריחואנה, הסירו צמחים בשווי שוק מוערך של כ-12 מיליארד דולר בשמונה החודשים הראשונים השנה. הדיווחים הרשמיים טרם פורסמו, אולם מנתונים ראשוניים עולה כי שלל השוטרים עלה בשנת 2008 לכ-8 מיליון צמחים, לעומת כ-7 מיליון צמחים בשנת 2007.
"הרבה מזה, אנחנו מניחים, קשור לכלכלה", אמר אד שמלייה, ראש מחלקת השמדת המריחואנה במשרד למדיניות פיקוח הסם באזור האפלצ'ים. "האזורים במזרח טנסי, מזרחה של קנטאקי ומערב וירג'יניה מרגישים ככל הנראה את המיתון בצורה קשה הרבה יותר מאשר שאר המדינה וסביר להניח שהם גם נמצאים במצב הקשה הזה יותר זמן משאר המדינה".
המגדלים באזור האפלצ'ים הם בדרך כלל יזמים כושלים, אשר מוסיפים להכנסתם המתדלדלת באמצעות גידול מריחואנה, מסרו הרשויות. השוטרים החובטים דרכם דרך חורשות צפופות מוצאים בדרך כלל חלקות גידול אשר אדם בודד יכול בקלות לטפחם. בו בזמן, השוטרים בשתי המדינות המערביות באפלצ'ים מתרכזים בשדות גדולים יותר, המופעלים על-ידי קרטלים מקסיקניים המשתמשים בכח העבודה של המהגרים הבלתי-חוקיים.
הביקוש למריחואנה שגודלה בתוך ארה"ב נמצא בימים אלו בשיא של כל הזמנים, בין השאר עקב הידוק הפיקוח על הגבולות, אשר הפך את ההברחה ממקסיקו לקשה יותר. כך עולה מדבריו של דייב קלר, סגן נשיא מחלקת הסחר בסמים באפלצ'ים. לדבריו, מגדלים ברחבי המדינה, גדולים כקטנים, מנסים למלא את החלל שנוצר.
הכלכלה החולה לא עושה רושם כמחלישה את הוצאת הכספים על מריחואנה. למעשה, שמלייה אמר כי הביקוש עושה רושם כגדל ביחס ישיר לגידול באחוזי האבטלה. "אני מעולם לא ראיתי ירידה בביקוש למריחואנה בזמנים כלכליים קשים", אמר. "אם כבר, ראיתי בדיוק את ההפך. עושה רושם שאנשים תמיד מוצאים כסף בדרך כלשהי כדי לרכוש סמים".

תאריך:  10/09/2009   |   עודכן:  10/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכלכלה בקרשים? לא בענף גידול המריחואנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"קבוצות הרכישה מוכרות-מראש דירות ביוקר - דורשות יותר מיזמים רגילים וממחירי השוק"    "הקונים ישלמו מחירים מופקעים ויעשו עסק טוב"    יזמים: גם המחיר של המינהל - 270 מיליון שקל - מופרז
עופר וולפסון
שר החינוך שוחח עם מזכ"ל הסתדרות המורים ועם יו"ר ארגון המורים ואלו הודיעו לו כי אין בכוונתם לשתף פעולה עם כוונות השבתת המערכת
עופר וולפסון
200 מבכירי המשק השתתפו בהשקת אירועי שנת ה-40 להיווסדה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב    מארגניו החליטו לקיימו בת"א שכן מרבית המוזמנים מתגוררים במרכז
איציק וולף
הפוליטיקאי הלבנוני שזכה בבחירות הכלליות לא הצליח להרכיב ממשלה בשל מחלוקות עם האופוזיציה ובראשה חיזבאללה
רותי אברהם
אושרה עדות חלק מהמתלוננות ש"התיישנו" במשפט האונס נגד הנשיא לשעבר קצב    השופטים: יש בהן "ערך ראייתי פוטנציאלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il