X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערב הבחירות ללשכת רואי החשבון, מצהיר המתמודד על הנשיאות יגאל גוזמן, כי יוזיל את דמי חברי הלשכה בכ-25% "רואי-החשבון לא מקבלים כיום תמורה לאגרה"
▪  ▪  ▪
רו"ח יגאל גוזמן [צילום: ישראל מלובני]

ערב הבחירות ללשכת רואי חשבון, שיתקיימו מחרתיים, הכריז (יום א', 13.9.09) רו"ח יגאל גוזמן, המתמודד לתפקיד נשיא הלשכה, כי מייד לאחר כניסתו לתפקיד יפעל לצירופם של אלפי רואי חשבון שאינם חברי לשכה. לדבריו, צעד זה, בנוסף לצעדי התייעלות, יאפשר להקטין את דמי חברי הלשכה בכ-25% מעלותם כיום.
כמו-כן, אמר גוזמן, כי בכוונתו לשנות את מבנה תעריפי דמי החבר הנוכחיים בעקבות תלונות ששמע במהלך החודשים האחרונים בפגישות שקיים עם רואי חשבון ממשרדים קטנים ומרואי חשבון צעירים מכל רחבי הארץ. "זו חובתי למשרדים הקטנים ולרואי החשבון הצעירים. פגשתי אנשים מצוינים שלא הצטרפו ללשכה משום שלדבריהם הם לא קיבלו תמורה מלאה לאגרה".
בתוכנית שגובשה במחנה גוזמן מעריכים, כי ניתן לצרף לפחות 3,000 רואי חשבון ללשכה מתוך 7,000 שאינם חברי לשכה. גידול זה יניב ללשכה כ-3 מיליון ש"ח דמי חבר בשנה.
רק כשני שלישים חברים בלשכה
יש לציין, כי לשכת רואי החשבון היא גוף וולנטרי. בניגוד ללשכת עורכי הדין, רישיון רואה החשבון מונפק על-ידי מועצת רואי חשבון ולכן החברות בלשכה אינה חובה.
כיום יש כ-18,250 רואי חשבון בעלי רישיון, כאשר מתוכם רק כ-11,700 חברים בלשכה - כלומר 64%. מאז שנת 2001 קיבלו כ-12 אלף בוגרים רישיון לראיית חשבון, אולם רק כ-4,500 מהם הצטרפו כחברים ללשכה.
מהשוואת הנתונים בין מועצת רואי חשבון ולשכת רואי חשבון עולה, כי בשנים האחרונות קטן מספר החברים בלשכה בהשוואה למספר בעלי הרישיון. למשל, בשנת 2005 היו חברים בלשכת רואי חשבון כ-11 אלף רואי חשבון מתוך כ-15 אלף רשומים במועצה, כך ששיעור החברות בלשכה עמד אז על 73% ולאורך השנים האחרונות אחוז החברים בלשכה בהשוואה למספר בעלי רישיון הולך וקטן.
מבדיקת נתוני הלשכה בדוחותיה מתברר, כי בנוסף לאי-הצטרפות של חברים חדשים יש גם נשירה של חברים קיימים בהיקפים של מאות בשנה.
לדברי רו"ח גוזמן, נתונים אלה מוכיחים כי "הלשכה במתכונתה הנוכחית, ובהנהגת אותה קבוצה כבר שני עשורים, הפכה להיות לבלתי-רלוונטית לציבור גדול של רואי חשבון. אנחנו מתכוונים לשנות את התמונה מהקצה אל הקצה".
דבריו של גוזמן מסתמכים על ניתוח של חברי הלשכה, ממנו עולה תמונה בהירה יותר לגבי עיסוקם של חברי הלשכה. על-פי הנתונים: 60% מחברי הלשכה הם שכירים שלא עובדים במשרדי רואי חשבון. רובם הינם סמנכ"לי כספים בחברות (מנהלי כספים ראשיים, חשבים, מבקרי פנים, עובדי מדינה ומנהלים אחרים).
לדברי גוזמן, אלפי רואי חשבון לא מקבלים מהלשכה את השירותים המקצועיים שהם משלמים עבורם, וכן לא נהנים מרמת השתלמויות כפי שמקובלת במשרדים הגדולים. הוא ציין כי כנשיא הוא יפעל לשדרג ולהרחיב את מערך ההשתלמויות הארצי על-מנת לאפשר למשרדים קטנים ובינוניים מהפריפריה להשתלב בעבודות גדולות ובפרויקטים מניבי הכנסות.

תאריך:  13/09/2009   |   עודכן:  13/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רו"ח גוזמן: אצרף כ-3,000 רו"ח חדשים ללשכה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
3000?? גוזמן האיש הזה. ל"ת
ברון מינכאוזן  |  13/09/09 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בהסכמים הכירה ישראל באש"ף כבנציגו החוקי של העם הפלשתיני ואש"ף הכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל עוררו גל של תקווה לשלום אולם הפלשתינים היו מאוכזבים מתוצאות המשא-ומתן ובעקבות זאת שוב פרצו אירועים אלימים בין הפלשתינים לבין מדינת ישראל שהגיעו לשיא באינתיפאדת אל-אקצה
עופר וולפסון
קבוצה של שמונה יבואני ניילון נצמד לתעשיה מבקשת מביהמ"ש לבטל החלטת התמ"ת להטיל ערובה על ייבוא הניילון    "החלטה פסולה המבוססת על התנהלות שערורייתית מצד פקיד בכיר, הפוגעת בענף שלם"
גלית יצחק
ד"ר אסף טוקר מונה לתפקיד    מחליף בתפקידו את ד"ר אליהו וילונסקי, אשר שימש בתפקיד זה במשך 18 שנים
נויה כוכבי
שבוע לפני הופעתו בישראל וחודש אחרי שאזלו כל הכרטיסים - 1,000 כרטיסים נוספים להופעה של לאונרד כהן בישראל מוצעים השבוע למכירה
מערכת PCאון
בעוד שלרבים נראית הוירטואליזציה כעוד טכנולוגיה עתידינית, באה המציאות ומוכיחה את בשלותה והיקף היישום שלה, באופן שהולך ומתרחב, כבר בימים האלה    מה הן ההשלכות של עובדה זאת למנהלי המחשוב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il