X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פלומיסט הינו חיסון השפעת היחיד שניתן בתרסיס לאף מפחית בכ-50% את תחלואת השפעת בעונת החורף הקרובה ניתן יהיה להשתמש בחיסון
▪  ▪  ▪
תרסיס במקום זריקה [צילום: באדיבות MedImmune]
התרסיס יינתן מהחורף הקרוב [צילום: באדיבות MedImmune]

מדי שנה, לקראת החורף, קורא משרד הבריאות לתושבי ישראל בכלל ולאוכלוסיות בסיכון בפרט, לגשת לקופת החולים ולהתחסן נגד נגיף השפעת. אולם השנה, בעקבות ההתפשטות המהירה של שפעת החזירים בארץ ובעולם, החיסון נגד הנגיף נחוץ במיוחד.
רבים נרתעים מלקבל את החיסון בשל בפחד מהמחט. בדיוק בשביל אנשים אלה, פיתחה חברת אסטרהזניקה ישראל את פלומיסט - חיסון חדש לשפעת עונתית הניתן באמצעות תרסיס לאף.
החיסון אושר לשימוש בארה"ב על-ידי ה-FDA לגילאי שנתיים עד 49. הוא נמצא כעת בהליך רישום מואץ. החיסון קיבל את אישור משרד הבריאות וממתין לאישורים הסופיים. החיסון מיועד לעונת החיסונים הקרובה (אוקטובר-נובמבר).
התרסיס יעיל לילדים
מדובר בחיסון היחיד לשפעת, שהרכבו נגיף שפעת חי-מוחלש. החיסון מעורר תגובה שעשויה להקנות הגנה מפני זני שפעת נוספים שאינם זהים לאלה הכלולים בחיסון, אך קרובים אליהם, ובכך עשוי לאפשר התמודדות טובה עם מוטציות של הזנים הקיימים. כמו-כן, בילדים הוא מאפשר הגנה חיסונית לטווח זמן ארוך יותר בהשוואה לחיסונים הקיימים (מעל לשנה מול ארבעה חודשים בממוצע), בילדים מתחת לגיל 9, המקבלים חיסון לראשונה צריכים לקבל שתי מנות של חיסון (גם בחיסונים בזריקה וגם בתרסיס לאף). המחקרים מראים, כי פלומיסט משיג 90% מההגנה הרצויה כבר לאחר מנה אחת של חיסון.
ממחקר שהוביל בישראל פרופ' שי אשכנזי, מנהל מחלקת הילדים מבית החולים שניידר, והתפרסם בכתב העת Pediatric infectious disease Journal, עולה כי התכשיר הביא להפחתה של כ-53% בתחלואת השפעת בקרב המתחסנים, בהשוואה לאלה שקיבלו זריקות חיסון כנגד שפעת.
מהממצאים עוד עולה, כי בעקבות השימוש בתרסיס נרשמה הפחתה של כ-9% במספר הפניות לשירותי בריאות וכ-16% פחות היעדרויות מבתי הספר בקרב המתחסנים, בהשוואה לקבוצה שקיבלה חיסון בהזרקה.
לדברי פרופ' אשכנזי, חיסון זה מציג יתרון משמעותי, הן ביעילות והן בנוחות השימוש, ומאפשר לחזק את ההגנה מפני שפעת תוך מתן דגש על אוכלוסיית הילדים, שהיא רגישה במיוחד לנגיף ומהווה גורם מתווך בהדבקת כלל האוכלוסיה.
מפחית התחלואה גם במבוגרים
כמו-כן, חיסון זה הראה תוצאות טובות גם בקרב מבוגרים. במחקר שנערך בקרב מדגם מייצג של 4,500 מבוגרים נמצא, כי בעקבות החיסון, נרשמה הפחתה של בין 19% ל-23% בתחלואה דמוית-שפעת, יחד עם הפחתה של בין 20% ל-40% בהיעדרות מהעבודה, ביקורים אצל רופא ונטילת אנטיביוטיקה מסיבה זאת.
פרופ' אלי סומך, מנהל חטיבת הילדים והיחידה למחלות זיהומיות בילדים במרכז הרפואי וולפסון, ציין כי "לפלומיסט יש יתרון בהגברת ההיענות הציבור לחיסון ובמיוחד בקרב ילדים, מאחר ואין צורך בזריקות. בשנה בה מתמודדים עם מגיפת שפעת נוספת, ישנה חשיבות רבה להרחבת אפשרויות חיסון השפעת בישראל".
מחברת אסטרהזניקה ישראל נמסר, כי "החברה פועלת בשיתוף פעולה עם רשויות הבריאות בישראל להביא טכנולוגיות חדשניות לישראל בכל תחום ובפרט בתחום השפעת על-מנת להבטיח את זמינותן לציבור בישראל".
מפתחים חיסונים לשפעת החזירים
בנוסף לחיסון פלומיסט, חברת מדאימיון, חטיבת התרופות הביולוגיות והחיסונים של אסטרהזניקה, מצויה בשלבי פיתוח וייצור מתקדמים של חיסון לשפעת החזירים (H1N1) הכולל נגיף חי מוחלש ומבוסס על הטכנולוגיה של החיסון פלומיסט.

תאריך:  13/09/2009   |   עודכן:  13/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחליפים את החיסון לשפעת בתרסיס לאף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
פרסמה הנחיה המפרטת את המידע שעל חברות המבקשות להגיע להסדרי חוב לדווח לציבור המשקיעים    המטרה: לאפשר למחזיקי האג"ח להעריך את הסיכויים לפירעון החוב ואת ההסדר המוצע להם
רותי אברהם
נדחתה בקשת פרקליטיו לפסול שופטיו בגין היתר לעדות מתלוננות ש'התיישנו'    "תרגיל לפסול בעליון עדות מתלוננת"
עופר וולפסון
ערב הבחירות ללשכת רואי החשבון, מצהיר המתמודד על הנשיאות יגאל גוזמן, כי יוזיל את דמי חברי הלשכה בכ-25%    "רואי-החשבון לא מקבלים כיום תמורה לאגרה"
יפעת גדות
בהסכמים הכירה ישראל באש"ף כבנציגו החוקי של העם הפלשתיני ואש"ף הכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל עוררו גל של תקווה לשלום אולם הפלשתינים היו מאוכזבים מתוצאות המשא-ומתן ובעקבות זאת שוב פרצו אירועים אלימים בין הפלשתינים לבין מדינת ישראל שהגיעו לשיא באינתיפאדת אל-אקצה
עופר וולפסון
קבוצה של שמונה יבואני ניילון נצמד לתעשיה מבקשת מביהמ"ש לבטל החלטת התמ"ת להטיל ערובה על ייבוא הניילון    "החלטה פסולה המבוססת על התנהלות שערורייתית מצד פקיד בכיר, הפוגעת בענף שלם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il