X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לכבוד ביקורו בארץ וגילוי העניין כלפי ישראל ומורשתה ההיסטורית, בחרנו חמישה סרטים ישראלים שקוונטין טרנטינו פשוט מוכרח לעשות להם גרסה משלו
▪  ▪  ▪
הומאז' למיסטר טי [צילום: AP]

לאחר ציפייה רבה והמתנה ארוכה מגיעים השבוע לארץ הסרט "ממזרים חסרי כבוד" והבמאי האהוד שלו, קוונטין טרנטינו. חיבתו של הקולנוען לציטוטים ורימייקים (עיבודים מחודשים בשפת המקור) ידועה והפכה לסוג של טביעת אצבע של הבמאי, ולאור ההתעניינות שלו בישראל, חשבנו שיהיה מן הראוי להציג בפניו חופן מן התוצרת המקומית של תעשיית הקולנוע בארץ - כזו שאולי ירצה לצלם מחדש, בסגנון המוכר שלו. השתעשענו והרכבנו רשימה בת חמישה סרטים, בתוספת סימני ההיכר של הבמאי ומי יודע אולי עוד נראה את אומה תורמן נכנסת לנעלי גילה אלמגור.
"מבצע יונתן" (1977)

במקור: אולי אין לנו טראש אמיתי, אבל יש את מנחם גולן. בשיאו, ביים סרט מלחמה ראוותני על אותו מבצע חילוץ של המטוס הישראלי אשר נחטף לאוגנדה. כי אם יהודים לוחמניים ושינויים דרמטיים של ההיסטוריה זה הקטע החדש שלו, טרנטינו יחגוג על הסרט הזה.
הסרט על-פי קוונטין: המבצע הנועז, שכונה בזמנו "משימה בלתי אפשרית" מתגלה רק כפעולת הסחה. בזמן שסיירת מטכ"ל משחררת את החטופים, משוגרת לאנטבה יחידת קומנדו אמריקני סודית ביותר. וברביעי ביולי 1976, יום העצמאות המאתיים של ארה"ב, מתכננים הינקים להפיל את שלטונו העריץ של אידי אמין ולמגר את מלחמות השבטים האפריקניות באיזור.
ליהוקים מקמבקים: קצת כמו בסרט החדש של סטאלון, יתקבצו יחדיו כל גיבורי הפעולה. שוורצנגר, ואן-דאם, דולף לונדגרן ורמבו עצמו – כולם בסרט אקשן עוצר נשימה אחד.

"מצור" (1969)

במקור: גילה אלמגור בתפקיד אלמנת מלחמה, המתגוררת בחברת קציני צבא ועושה את המצופה ממנה. המרד שלה הוא קניית מלתחה, תספורת חדשה ורומן עם דן בן אמוץ, במונטאז' נפלא. הבמאי היה דווקא זר, ג'ילברטו טופאנו שמו, ובחר בצילום שחור לבן יחד עם תמונות ארכיון.
הטאץ' הטרנטינואי: בין כה וכה זה נשמע כמו שם של סרט פעולה, אז למה שלא יגשים זאת? גרעין הסיפור ישאר דומה, אולי אפילו אווירת השחור-לבן בהתחלה. אבל ההתמרדות תהיה הפעם מסע נקמה בצמרת השלטון הצה"לית שקיבלה החלטות שגויות ומרחץ דמים עבור כל הגברים לצידם חיה הגיבורה כל השנים, אשר דיכאו אותה אל תוך משבצת אלמנת המלחמה.
פסקול: את מסע הנקם ילוו מיטב הצלילים מהאוסף הפרטי, האקלקטי והאיזוטרי של אשף הפסקולים.

"מתחת לאף" (1982)

במקור: אורי גבריאל ומשה איבגי הם שני עברייני צעצוע שמחפשים אחר המכה הגדולה שלהם, בסרטו של ינקול גולדווסר. גניבת כספת משטרתית המכילה שלל שנתפס זה עתה, בסיוע פושע ותיק המכונה "החתול המטפס", נראים כמו הזדמנות חייהם.
הטיפול של מיסטר טי: בעיקר שיוף ועידכון של הסרט שהתיישן ודהה מעט עם הזמן, מבחינה קולנועית. הרי דמויות ססגוניות ואווירת מאפיה כבר יש. דרושה הכפלת הסכום המדובר כמה פעמים, שבירה של הנרטיב פה ושם, יחד עם העתקת העלילה לעיירה אמריקנית לא גדולה שתדמה את ישראל של האייטיז. רק דמיינו את הסצינה הזאת, או את זו, אחרי שהוא יסיים איתן.
דיאלוגים שנונים: באורגינלי לא חסרים. פשוט להמיר משפטים כמו "החומר שנתת לי שווה לכפרות" לאנגלית מושחזת.

"נודל" (2006)

במקור: מילי אביטל היא דיילת אפרורית, שעוזרת הבית שלה נעלמת יום בהיר אחד, משאירה אותה עם זאטוט שכל מה שהוא יודע להגיד זה "אני ילד סיני". היא מנסה לאתר את משפחתו ולהחזירו לחיקה, למרות שהיא נקשרת אט אט לבן שמעולם לא היה לה.
גרסת הטרנטינו: המשפחה מאתרת אותה קודם. משפחת הפשע של היאקוזה, הכוונה, שרוצה את הילדון כיוון שאביו היה אמן לחימה אגדי והפוטנציאל רב. לאחר שהילד מצליח להתגבר על כמה מהם בהיתקלות הראשונה, אביטל (שתשוב גם בגרסה המחודשת) מחליטה שהדרך היחידה שלהם לשרוד היא אם תגניב את הלוחם הקטן לטיסותיה ברחבי העולם, מקופל במזוודה. כך הם ינדדו, מבצעים חיסולים ממוקדים של אויביהם בדרך אל האושר.
מחוות: הומאז'ים לסרטי פעולה סיניים בהם מככב צ'או יון-פאט, שאף אחד (חוץ מטרנטינו) לא ראה.

"סיפורי תל אביב” (1992)

במקור: הסרט של איילת מנחמי ונירית ירון מאגד שלושה סיפורים על שלוש נשים בעיר הגדולה, כל אחת ומסעה. יעל אבקסיס חיפשה זהות ובן זוג, רותי גולדברג סבלה ממצוקות שונות וענת וקסמן ניסתה להשיג גט מבעלה על-ידי חטיפת אזרחים תמימים במגדל שלום.
בדרך של קוונטין: ריבוי וסיעוף עלילות הוא אחד מתחביביו של הבמאי, שאולי יהפוך את היוצרות ויעניק מבט גברי על תל אביב הזוהרת והמזוהמת לסירוגין. הוא יחזור למקורות וייצור שלוש דמויות גבריות בלתי נשכחות, בסרט שינוע בין אקשן אלים באותו מגדל שלום, לבלבולי שכל על זוטות החיים בבתי קפה.
מותגים מפוברקים: אל סיגריות "רד אפל" ורשת "ביג קאהונה בורגר" תצטרף בסרט בירה תל אביבית ייחודית, זולה אך איכותית.

תאריך:  14/09/2009   |   עודכן:  14/09/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
טרנטינו בורקס
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
טרנטינו בעברית
יותם  |  14/09/09 11:15
2
סרט חובה - אם הייתי טרנטינו
רועי33  |  14/09/09 14:12
3
מגע הקסם של טרנטינו
דובי ת"א  |  14/09/09 16:42
4
גרסא טרנטינואית להיה היה? ל"ת
ז'ק  |  14/09/09 17:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רב המחבלים ומנהיג ארגון אל-קאעידה מנסה להסית את האמריקנים נגד ישראל    "הסיבה למחלוקת - תמיכתכם בישראל הכובשת"
איציק וולף
עידן יוסף
תקנה חדשה מחייבת את חברות התקשורת לציין בחשבון הטלפון את מועד תום תקופת ההתחייבות וכן את גובה התשלום שיידרש המנוי לשלם אם בחר להתנתק לפני תום תקופת התחייבותו לחברה
מיכאל רוכוורגר
אפריקה הודיעה בישיבה כי לא תשלם 590 מיליון שקל לבעלי אגרות החוב קצרות המועד    כהן: "תנו לנו זמן לעסוק ביזמות בזמן הקרוב"    אווירה קשה באסיפת האג"ח של אפריקה: אם לבייב לא יכניס היד לכיס נפרק לו החברה
איריס פרחי
בערעור שהגיש נטען שבית משפט שלום החמיר עמו לאור גילו הצעיר    המדינה השיבה שמדובר במכת מדינה ואין להקל עם המערער    בית משפט מחוזי הפחית את תקופת המאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il