במקור: אולי אין לנו טראש אמיתי, אבל יש את מנחם גולן. בשיאו, ביים סרט מלחמה ראוותני על אותו מבצע חילוץ של המטוס הישראלי אשר נחטף לאוגנדה. כי אם יהודים לוחמניים ושינויים דרמטיים של ההיסטוריה זה הקטע החדש שלו, טרנטינו יחגוג על הסרט הזה. הסרט על-פי קוונטין: המבצע הנועז, שכונה בזמנו "משימה בלתי אפשרית" מתגלה רק כפעולת הסחה. בזמן שסיירת מטכ"ל משחררת את החטופים, משוגרת לאנטבה יחידת קומנדו אמריקני סודית ביותר. וברביעי ביולי 1976, יום העצמאות המאתיים של ארה"ב, מתכננים הינקים להפיל את שלטונו העריץ של אידי אמין ולמגר את מלחמות השבטים האפריקניות באיזור. ליהוקים מקמבקים: קצת כמו בסרט החדש של סטאלון, יתקבצו יחדיו כל גיבורי הפעולה. שוורצנגר, ואן-דאם, דולף לונדגרן ורמבו עצמו – כולם בסרט אקשן עוצר נשימה אחד.
|
במקור: גילה אלמגור בתפקיד אלמנת מלחמה, המתגוררת בחברת קציני צבא ועושה את המצופה ממנה. המרד שלה הוא קניית מלתחה, תספורת חדשה ורומן עם דן בן אמוץ, במונטאז' נפלא. הבמאי היה דווקא זר, ג'ילברטו טופאנו שמו, ובחר בצילום שחור לבן יחד עם תמונות ארכיון. הטאץ' הטרנטינואי: בין כה וכה זה נשמע כמו שם של סרט פעולה, אז למה שלא יגשים זאת? גרעין הסיפור ישאר דומה, אולי אפילו אווירת השחור-לבן בהתחלה. אבל ההתמרדות תהיה הפעם מסע נקמה בצמרת השלטון הצה"לית שקיבלה החלטות שגויות ומרחץ דמים עבור כל הגברים לצידם חיה הגיבורה כל השנים, אשר דיכאו אותה אל תוך משבצת אלמנת המלחמה. פסקול: את מסע הנקם ילוו מיטב הצלילים מהאוסף הפרטי, האקלקטי והאיזוטרי של אשף הפסקולים.
|
במקור: אורי גבריאל ומשה איבגי הם שני עברייני צעצוע שמחפשים אחר המכה הגדולה שלהם, בסרטו של ינקול גולדווסר. גניבת כספת משטרתית המכילה שלל שנתפס זה עתה, בסיוע פושע ותיק המכונה "החתול המטפס", נראים כמו הזדמנות חייהם. הטיפול של מיסטר טי: בעיקר שיוף ועידכון של הסרט שהתיישן ודהה מעט עם הזמן, מבחינה קולנועית. הרי דמויות ססגוניות ואווירת מאפיה כבר יש. דרושה הכפלת הסכום המדובר כמה פעמים, שבירה של הנרטיב פה ושם, יחד עם העתקת העלילה לעיירה אמריקנית לא גדולה שתדמה את ישראל של האייטיז. רק דמיינו את הסצינה הזאת, או את זו, אחרי שהוא יסיים איתן. דיאלוגים שנונים: באורגינלי לא חסרים. פשוט להמיר משפטים כמו "החומר שנתת לי שווה לכפרות" לאנגלית מושחזת.
|
במקור: מילי אביטל היא דיילת אפרורית, שעוזרת הבית שלה נעלמת יום בהיר אחד, משאירה אותה עם זאטוט שכל מה שהוא יודע להגיד זה "אני ילד סיני". היא מנסה לאתר את משפחתו ולהחזירו לחיקה, למרות שהיא נקשרת אט אט לבן שמעולם לא היה לה. גרסת הטרנטינו: המשפחה מאתרת אותה קודם. משפחת הפשע של היאקוזה, הכוונה, שרוצה את הילדון כיוון שאביו היה אמן לחימה אגדי והפוטנציאל רב. לאחר שהילד מצליח להתגבר על כמה מהם בהיתקלות הראשונה, אביטל (שתשוב גם בגרסה המחודשת) מחליטה שהדרך היחידה שלהם לשרוד היא אם תגניב את הלוחם הקטן לטיסותיה ברחבי העולם, מקופל במזוודה. כך הם ינדדו, מבצעים חיסולים ממוקדים של אויביהם בדרך אל האושר. מחוות: הומאז'ים לסרטי פעולה סיניים בהם מככב צ'או יון-פאט, שאף אחד (חוץ מטרנטינו) לא ראה.
|
במקור: הסרט של איילת מנחמי ונירית ירון מאגד שלושה סיפורים על שלוש נשים בעיר הגדולה, כל אחת ומסעה. יעל אבקסיס חיפשה זהות ובן זוג, רותי גולדברג סבלה ממצוקות שונות וענת וקסמן ניסתה להשיג גט מבעלה על-ידי חטיפת אזרחים תמימים במגדל שלום. בדרך של קוונטין: ריבוי וסיעוף עלילות הוא אחד מתחביביו של הבמאי, שאולי יהפוך את היוצרות ויעניק מבט גברי על תל אביב הזוהרת והמזוהמת לסירוגין. הוא יחזור למקורות וייצור שלוש דמויות גבריות בלתי נשכחות, בסרט שינוע בין אקשן אלים באותו מגדל שלום, לבלבולי שכל על זוטות החיים בבתי קפה. מותגים מפוברקים: אל סיגריות "רד אפל" ורשת "ביג קאהונה בורגר" תצטרף בסרט בירה תל אביבית ייחודית, זולה אך איכותית.
|
|