X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחלק מן המשתנים אחריהם עוקבים בתמ"ת לזיהוי מגמות בשוק העבודה חל שיפור ברבעון הנוכחי השיפור בולט במיוחד בנתוני מספר המשרות הפנויות שגדלו ב-40%, ובציפיות המעסיקים, שהפכו לאופטימיות יותר
▪  ▪  ▪
הביקוש לעובדים שב לעלות [צילום: AP]

ברבעון השלישי של שנת 2009 נרשמו סימני התייצבות בשוק העבודה ואף שיפור בביקוש לעובדים. ניתוח ראשוני של הנתונים לרבעון מצביע על גידול של כ-6,500 משרות פנויות, מכ-21,400 משרות ברבעון השני של השנה לכ-27,800 משרות ברבעון השלישי - גידול של כ-40%.
הנתונים עולים (יום ב', 14.9.09) מניתוח ראשוני של הרבעון השלישי שנערך בימים האחרונים במינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, המתבסס על ממצאי סקר מעסיקים לחודשים יולי-אוגוסט במגזר העסקי.
יש לציין, כי למרות הגידול במשרות הפנויות ברבעון השלישי, מספרן עדיין נמוך ב-37% מהרמה שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד.
במאזן התעסוקה (איושי משרות פחות פליטות עובדים) חל שיפור קל ברבעון הנוכחי, והוא עומד על נתון שלילי של כ-7,900 משרות לעומת נתון שלילי של כ-10,900 משרות ברבעון הקודם. למרות התמתנות הנתון, המאזן הוא עדיין שלילי ומעיד על פליטות עובדים גדולות יותר ממשרות בהשוואה לאיושי משרות.
מספר המשרות שאוישו במהלך חודשי הרבעון השלישי צפוי לרדת מכ-112,800 משרות שאוישו בכל חודשי הרבעון הקודם לכ-107,600 איושי משרות ברבעון השלישי של 2009. הירידה באיושים הינה בהיקף של כ-5,200 משרות, כלומר ירידה של 5% בהשוואה לרבעון הקודם. הירידה היא חדה הרבה יותר (שיעור של 29%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו איושי המשרות במהלך הרבעון על כ-152,200 משרות.
מספר פליטות העובדים צפוי לרדת ברבעון השלישי לרמה של כ-115,600 עובדים, בהשוואה לכ-123,700 בכל חודשי הרבעון הקודם - ירידה של כ-8,100 נפלטים ברבעון השלישי ביחס לרבעון הקודם לו, שמהווה ירידה של 7% במספר פליטות העובדים.
ציפיות המעסיקים - משליליות לחיוביות
הציפיות לגידול בפעילות ולגידול במצבת כוח-אדם ברבעון הבא המשיכו להשתפר מזה רבעון שני ברציפות, ולראשונה מזה שנה הפכו לנייטרליות או אף מעט חיוביות. במאזן ציפיות כוח-אדם (אחוז הצופים עלייה במצבת כוח-האדם ברבעון הבא פחות אחוז הצופים ירידה) נרשמה עלייה, והוא יעמוד על 2.6 נקודות אחוז לעומת נתון שלילי של 2.3 נקודות אחוז ברבעון הקודם.
במקביל, נרשמה גם עלייה במאזן הציפיות לגידול בפעילות העסקית והוא צפוי לעמוד על נתון שלילי של 2.4 נקודות אחוז לעומת מאזן שלילי של 12.9 נקודות אחוז ברבעון הקודם ומאזן שלילי של 0.5 נקודת אחוז ברבעון המקביל אשתקד.
הציפיות נתפסות כמשתנה מקדים לשינויים במשק ועל כן, הן מעידות על מידת בטחונם של המעסיקים במצב המשק ועל מידת רצונם להמשיך ולגייס עובדים ברבעונים הבאים.
בתמ"ת מציינים כי המאזן הנייטרלי ואף מעט חיובי של הציפיות מאותת על שיפור בביקושים לעובדים ובפעילות גם ברבעונים הבאים, אם כי הם מדגישים שנתונים אלו עדיין נמוכים משמעותית מהציפיות שנרשמו בשנים 2008-2004.

תאריך:  14/09/2009   |   עודכן:  14/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמ"ת: שיפור ברבעון השלישי בביקוש לעובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
פדרר לקראת הגמר ב-US OPEN. דל פוטרו: "אני מקווה לטוב ביותר"
איציק וולף
ראש הממשלה הופיע בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ועדכן את חברי הוועדה במגעים המדיניים    "צמצום הבנייה יהיה לתקופה מוגבלת ואין עדיין הסכמה על פרק הזמן"
מאיה שני
אמן בריטי בעל מודעות חברתית עמוקה טוען כי המתקן האמנותי האחרון שלו, שקיבל את השראתו מיוזף פריצל, לא נועד כדי לגרום ל"אפקט של שוק"
עופר וולפסון
כך עולה מסקר המגזין פלייט אינטרנשיונל    אלביט זינקה ב-5 מקומות למקום ה-36    100 החברות המובילות בענף הגדילו ב-2008 את הכנסותיהן ב-7.1%
ליבי בגנו
בארץ שמו בוודאי לא יאמר לכם דבר, אבל סרטו של פרי הצליח להביס את המתחרים בדרך לצמרת הטבלה - ולא בפעם הראשונה    מדובר כבר בנוסחה מנצחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il