X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בישראל מייצרים כ-3,000 טון של דבש בשנה ובנוסף מיובאים אליה עד כ-1,000 טון מדי שנה השחקנים הגדולים בשוק: מכוורת יד-מרדכי ומכוורת עמק-חפר, המחזיקות יחדיו 85% מהשוק
▪  ▪  ▪
שוק גדול לשנה מתוקה [צילום: פלאש 90]

שוק הדבש בישראל מגלגל בכל שנה כ-100 מיליון ש"ח. כך עולה (יום ג', 15.9.09) מנתונים של חברת דן אנד ברדסטריט, לקראת ראש השנה.
על-פי הנתונים, בכל שנה מייצרים בישראל כ-3,000 טון של דבש בשווי כספי של כ-50 מיליון ש"ח. בנוסף, מיובאים לישראל בין 500 לכ-1,000 טון דבש בכל עונה בעלות כספית דומה.
להערכת מועצת הדבש, בישראל פועלים כיום כ-500 מגדלי דבורים, המחזיקים כ-90 אלף כוורות פעילות, כאשר כל כוורת מייצרת כ-35 ק"ג דבש בשנה.
עוד עולה מהנתונים, כי בישראל פועלים כיום כ-65 מכוורות ומשווקי דבש. מתוכם, כ-40 כוורנים המוכרים דבש בצורה ישירה ללקוח, וכ-25 משווקים מורשים, המספקים דבש לרשתות השיווק ולחנויות השונות.
מבין משווקי הדבש הפועלים בישראל, מכוורת יד-מרדכי, הנמצאת בשליטת שטראוס, היא הגדולה ביותר ומחזיקה בנתח שוק של כ-60%. מכוורת עמק-חפר מחזיקה בנתח שוק של כ-25%, וב-15% הנותרים מחזיקים המשווקים הנוספים, כגון משק דבורים לין, גליל מוצרי דבש, משק דבורים סימון בכפר סירקין והקיבוצים עין חרוד ושמיר.
הישראלי גומע כחצי קילו דבש מדי שנה
בדן אנד ברדסטריט מציינים כי הגופים הפועלים בשוק הדבש הישראלי נחשבים ליציבים יחסית: רק 8.1% מהעסקים בתחום זה נמצאים בסיכון עסקי גבוה - לעומת 13.7% בכלל המשק. מנתוני מוסר התשלומים עולה כי כ-16.3% מהעסקות בענף מתבצעות תוך פיגור בתשלומים - לעומת 21.4% בכלל המשק.
מפילוח מיקום העסקים בשוק הדבש הישראלי עולה התמונה הבאה: כמעט מחצית מהעסקים בענף (48.6%) נמצאים בצפון הארץ. במרכז הארץ פועלים כשליש (32.4%) מהעסקים בתחום, וכ-19% נוספים נמצאים בדרום הארץ.
מנתונים נוספים על שוק הדבש בישראל מתגלה כי הישראלי הממוצע אוכל כחצי ק"ג דבש בשנה. למעלה ממחצית (כ-60%) הדבש המיוצר בישראל מופק בחודשי האביב. ב-100 גרם דבש יש כ-300 קלוריות (כפית דבש שווה כ-20 קלוריות) - בדומה למספר הקלוריות של כפית סוכר או ריבה.
האם הדבש טהור?
ולסיום, טיפ שימושי: אם אתם רוצים לדעת האם קופסת הדבש שרכשתם מכילה דבש טהור, דחפו לתוכה גפרור, ואז נסו להדליקו. אם הגפרור נדלק, סימן שהדבש טהור (אינו מכיל מים). אם הגפרור לא נדלק, סימן שהדבש אינו טהור ומכיל מים.

תאריך:  15/09/2009   |   עודכן:  15/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכירות הדבש בישראל: כ-100 מיליון ש"ח בשנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
החברה החליטה לאמץ את תוכנית המענקים של התמ"ת ותעבור לפריפריה בתמורה למימון 20% מסך ההשקעה במעבר    המעבר יספק עבודה לעוד כ-500 עובדים במפעל
מחלקה ראשונה
החמישה הם תושבי הכפר סילוואד ומשתייכים לתנזים    המעצרים הם חלק מפעילות סיכול נרחבת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי בעקבות מספר פיגועי ירי שבוצעו באזור
מאיה שני
באחד באוקטובר צפויות להתקיים שיחות מקיפות בין אירן ובין שש המעצמות הגדולות    יו"ר מדיניות החוץ של האיחוד האירופי אמר שטורקיה צפויה להנחות את השיחות    קלינטון: שיחות עם אירן חייבות לכלול את נושא הגרעין
מחלקה ראשונה
לקראת ראש השנה מסביר ארגון מגדלי הדגים מה חייבים לבדוק כדי לוודא שהדג טרי
TheMarker Online
לקוחות אורנג' קיבלו אתמול מסרון מפתיע לסלולרי שלהם    פרטנר: מתנצלים בפני משפחת רמון    לקוחות: החברה בוחרת למסחר את האבל    מנכ"ל החברה: הניסוח אינו מוצלח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il