בלעדי: סכסוך בין שתי חברות תחבורה, אמנון מסילות ומובילי הוורדים, שאמורות היו להוביל את רפורמת התחבורה הציבורית ביישובי השומרון, מונע שירות מוזל לנוסעים ביישובים אלה. ל-News1 נודע כי העברת האחריות על התחבורה הציבורית באזור זה, שאמורה הייתה להתרחש בסוף הקיץ, נדחתה ותתחיל רק אחרי החגים, ב-10.10.09, מוצאי שמחת תורה.
לאחר סכסוך משפטי שנדון בבית המשפט המחוזי בחיפה, שבסופו רכשה אמנון מסילות את חלקה של מובילי הוורדים, ניתן יהיה להפעיל בקרוב את חברת אפיקים. אפיקים תבצע נסיעות מתל אביב ומהשרון ליישובי השומרון, ובעיקר לאריאל. יהיה לה קו לבקעת הירדן מאריאל דרך מפגש הבקעה; קו מיישובי גב ההר לנתניה, לכפר סבא ולרעננה, וכמו-כן תפעיל גם נסיעות לירושלים. קודם לרכישה חולקה הבעלות בין החברות באופן הבא: 50% עילית קווי תחבורה (ציון פת), 25% אמנון מסילות בע"מ (אמנון סלע ובנו ערן) ו-25% מובילי הוורדים בע"מ (כמיל עלי).
בסך-הכל תפעיל אפיקים צי של 80 אוטובוסים, 50 מהם חדשים, ו-23 אוטובוסים ממוגני ירי שנרכשו מחברת דן ובוצע בהם שיפוץ מכני, בטיחותי, וויזואלי ומושביהם רופדו. האוטובוסים יהיו ברובם מדגם מרצדס וחלקם מדגם וולוו, בתקן איכות סביבה יורו 4. הם נרכשו מחברת כל מוביל, ואת ההרכבה שלהם ביצעה חברת הארגז.
באוטובוסים החדשים תותקן מערכת גלישה אלחוטית ברשת האינטרנט, שתשמש בעיקר את תלמידי מכללת אריאל. מחיר הכרטיס יהיה מוזל בכ-32% בממוצע. לאפיקים יהיו מספר תחנות אסטרטגיות: במחלף קסם, ברעננה, בנתניה וכן בתחנה המרכזית בתל אביב. כמו-כן, זמני הנסיעה יותאמו ללוח הזמנים של רכבת ישראל, שגם הכריזה על כירטוס משותף.
קווי השומרון מופעלים נכון להיום בידי חברת דן, למעט חמישה קווים חדשים אותם החלה אפיקים להפעיל בתחילת ספטמבר - מאריאל, מאורנית ומקניון ברקן. כמו-כן יופעל שירות ספירה לאחור באמצעות הטלפון בו ניתן יהיה לדעת מתי יגיע האוטובוס לתחנה.