X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצבה הירוקה הבוגרת [צילום: יניב לוי-רשות הטבע והגנים]
תיעוד שני בהיסטוריה:
אותרה הטלת צבת ים ירוקה באילת
הביצים בקן הועתקו לסביבה מוגנת בשמורת חוף האלמוגים דורון ניסים: אם נרצה שהמאורע יהפוך מ"היסטורי" לאחד שחוזר על עצמו, נצטרך להתאים את התנאים בחופי ההטלה [צילום: יניב לוי-רשות הטבע והגנים]

קן של צבת ים ירוקה, זן הנחשב נדיר ביותר במפרץ אילת, התגלה בסוף השבוע האחרון באחד מהחופים המערביים באילת. כך הודיעה (ד', 16.9.09) רשות הטבע והגנים.
המדובר בתיעוד שני בהיסטוריה של הטלת ביצים על-ידי צבות ים ירוקות באילת. לפני כשנתיים נמצא צבון ים שבקע בחוף הסמוך למכון הבין-אוניברסיטאי, כאשר הקן ממנו בקע לא אותר, אך ברשות הטבע והגנים מעריכים כי לפחות חלק מהצבונים בקעו והגיעו לים.
מהרשות הטבע נמסר כי במקרה שהתגלה כעת, הקן נחפר על-ידי הצבה בקרבה גדולה מדי לקו החוף. הביצים בקן הועתקו על-ידי אנשי רשות הטבע והגנים והמצפה התת-ימי לסביבה מוגנת בשמורת חוף האלמוגים.
כאשר הועתק הקן, התגלה כי חלקו התחתון מוצף במי הים והביצים שנמצאות בחלק זה אינן פוריות בשל-כך. סך-הכל הועברו לקן המלאכותי 80 ביצים ובשבועות הקרובים יערכו הצוותים מעקב אחר הקן על-מנת ובדוק האם לפחות בחלק מהביצים יבקעו צבונים.
אבי גדליה, מנהל שמורת טבע חוף אלמוגים, אמר כי "במפרץ אילת חיים צב הים הקרני וצב הים הירוק, הנחשב נדיר יותר באזור המפרץ. בשל אי קיומו של תיעוד היסטורי של התופעה, לא ברור מה משך את הצבה הירוקה לחופי אילת המערביים. צבות הים מגיעות לבשלות מינית רק לאחר כ-20-15 שנים ובמרבית המקרים מטילה צבת- הים את ביציה באותו חוף בו בקעה בעצמה, אך ייתכן שמדובר בזרמי המים באזור שהובילו את הצבה לחופים אלו, בהרס חוף ההטלה הקודם שלה, בהתרחבות לחופי הטלה חדשים (תופעה נדירה אך קיימת) או בסיבה אחרת".
לדבריו, "ייתכן גם שמדובר היה בצבה שזו ההטלה הראשונה שלה - מה שאולי מסביר גם את הקרבה של הקן לקו המים, קרבה אשר בוודאות פגעה בסיכויי הבקיעה של הביצים, שכן מחצית מהקן הוצף בשל הגאות. נקבת צב-ים ירוק מטילה 5-2 פעמים בכל עונת הטלה, כך שייתכן שהצבה הספציפית הזו חפרה עוד קן או שניים בחופי אילת".
דורון ניסים, מנהל מחוז אילת של רשות הטבע והגנים, ציין כי "ההטלה הזו יוצרת עבורנו מחויבות גדולה לעתיד, שכן תוך עשור או שניים ישובו הצבונים כבוגרים להטיל בחופים בהם בקעו, ואם נרצה שהמאורע יהפוך מ"היסטורי" לאחד שחוזר על עצמו מדי עונת הטלה, נצטרך להתאים את התנאים בחופי ההטלה: מניעת הגעה של אורות מהעיר, ביצוע פעולות ממשק כמו: סריקות יומיות והעברת קינים לחופים שמורים ולחוות הדגרה, והגבלת פעולות פיתוח עירוניות לאזורים ותקופות מסוימות בשנה".

הקן שנמצא [צילום: אבי גדליה-רשות הטבע והגנים]
תאריך:  16/09/2009   |   עודכן:  16/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אותרה הטלת צבת ים ירוקה באילת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף משהו משמח קורה באילת ל"ת
:)  |  16/09/09 21:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורה קורן
כך לדבריו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי    מקורבים לבנק ישראל ציינו בעבר כי בבנק נוטים לתמוך בביטול הפיקוח על שוק ההון במשרד האוצר
אורה קורן
כך לדברי גורם כלכלי בכיר    ביטוח השער נועד להבטיח התמורה שיקבל היצואן    הממשלה תציע אותו בתנאים נוחים מבשוק הפרטי
עופר וולפסון
איש העסקים הישראלי-אמריקני חיים סבן חווה שנה מרובת טלטלות בעסקיו    את ההפסדים שספג ברשת החדשות יוניוויז'ן שבבעלותו, כיסה באמצעות מימוש בבזק, שהניבה לו השנה את הפירות להם חיכה
ספי קיני
בעקבות דוח מבקר המדינה הוחלט על שקיפות מלאה של נתוני השכר באוניברסיטאות    הנתונים יועברו לממונה על השכר עד חודש אוקטובר 2009
מערכת PCאון
גוגל הכריזה על השקת שירות ניסיוני חדש בשם Google Fast Flip המאפשר להאיץ את מהירות ההטענה של דפי חדשות באינטרנט בצורה משמעותית    איך הוא עובד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il