בעיתון ידיעות אחרונות נערכים לכניסת מהדורת סוף השבוע המתחרה של עיתון החינם "ישראל היום", שצפוי לצאת לאור אחרי החגים. בחודש האחרון חולקו עשרות אלפי עותקים של "ידיעות" חינם - כך נודע ל-TheMarker.
לפי הערכות של בכירים בשוק, אחת המטרות של "ידיעות" היא הגדלת החשיפה בבתי עסק, שבהם מסתפקים לרוב בלהציע ללקוחות עותקים של "ישראל היום" בלבד, מאחר שאינם נדרשים לשלם עליהם. ל-TheMarker נודע עוד, כי "ידיעות" פנה לבתי קפה והציע להם עסקה משתלמת יותר בעבורם, שבה יגדילו את מספר המנויים ובתמורה ישלמו פחות בעבור כל עותק. כמו-כן, "ידיעות" פועל להגדיל את כמות העיתונים המחולקת חינם בתחנות הדלק.
מקורות בשוק העיתונות אף טוענים כי נשקלת אפשרות לחלק עותקים של "ידיעות" חינם בימי שישי, אף שזהו צעד שגם יפגע בעיתון. במקביל, פועל "ידיעות" גם להגדלת תפוצתו למנויים. למשל, בחודש האחרון החלו חלק ממנויי "כלכליסט", המוסף הכלכלי, לקבל גם "ידיעות" לביתם מבלי שביקשו זאת. לאחר מכן פנו אליהם ממחלקת המנויים של העיתון כדי שירכשו מנוי.
לדברי גורמים בשוק, הצעדים האחרונים נובעים מכמה סיבות: ראשית, השקתו המתוכננת של עיתון סוף שבוע על-ידי החינמון "ישראל היום", שמלחיץ את אנשי "ידיעות", הנהנים כיום משליטה ביום שישי, שבו ההכנסות גבוהות; שנית, ההיערכות לקראת סקר TGI הבא, המודד שיעורי חשיפה של אמצעי תקשורת. רוב העיתונים אינם חושפים את נתוני התפוצה שלהם, כך שתוצאות סקר החשיפה של TGI חשובות ביותר בקביעת תעריפי הפרסום. בשוק גורסים כי "ידיעות" מעוניין "להציף" את השוק בעיתוניו כדי שישיגו תוצאה משופרת בסקר הבא. בנוסף, טוענים מקורות בשוק העיתונות, כי מכירות "ידיעות" בימי החול רשמו ירידה באחרונה, וכי הקבוצה מנסה לשנות את המגמה.
בכירים בשוק העיתונות ציינו עוד, כי סיבות אלה מגבירות את הלחץ ב"ידיעות", שמתמודד מול המתחרה "ישראל היום", שזינק מאז שהושק לפני כשנתיים.
מידיעות אחרונות לא נמסרה תגובה.