X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אזרחים ומנהיגים מצ'כיה ופולין הביעו שביעות רצון מהחלטתו של אובמה בדבר הצבת מערך הטילים בשטחן במקביל, מנהיגים אחרים במזרח אירופה אמרו שמשמעות הצעד עבורם היא ויתור על קשרים צבאיים עם ארצות הברית נגד אירן
▪  ▪  ▪
ראש ממשלת צ'כיה יאן פישר [צילום: AP]

הצ'כים והפולנים אמרו שהם חשים הקלה על החלטתו (יום ה', 17.9.09) של הנשיא אובמה לבטל את פריסת מערך הטילים על אדמתן, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. גם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב ביום חמישי שיבח את צעדו של אובמה ותיאר אותו כ"צעד אחראי". "אנו מעריכים את הצעד האחראי של הנשיא האמריקני שמבין את ההסכם שלנו", אמר מדבדבץ :אני מוכן להמשיך את הדיאלוג". אחד האנליסטים הרוסים אמר כי ההחלטה של אובמה תגביר את הסיכויים שרוסיה תשתף פעולה באופן הדוק יותר עם ארצות הברית לגבי תוכניתה הגרעינית של אירן. מנהיגי העולם הביעו אף הם שביעות רצון מהחלטתו של אובמה לזנוח את התוכנית שנקבעה בימיו של הנשיא ג'ורג' בוש. יושב הראש החדש של נאט"ו קרא להחלטה "צעד חיובי".
מנהיגים לשעבר של צ'כיה ושל פולין שמחו מן השינוי ואמרו כי הוא מחזק את הרושם הגובר שוושינגטון לא מחשיבה את האזור עוד כשטח מיותר עבור האינטרסים הביטחוניים של ארה"ב ואירופה. אזרחי צ'כיה ופולין שהביעו ספק מיתרונותיו של מערך הטילים הביעו הקלה מכך שהמערך לא ייבנה עוד. "זהו ניצחון גדול עבור הרפובליקה הצ'כית. אנו שמחים שנוכל להמשיך לחיות בארץ היפה שלנו בלי הנוכחות של חיילים זרים", אמר יאן טמאש, פעיל שארגן מחאות רבות.
ראש ממשלת צ'כיה יאן פישר אמר ביום חמישי כי אובמה טלפן אליו במהלך הלילה כדי לבשר לו ש"ממשלו מוותר על התוכניות לבנות רדאר טילי הגנה בשטח צ'כיה". פישר אמר שאובמה הבטיח לו ששיתוף הפעולה האסטרטגי בין שתי המדינות יימשך ושוושינגטון מחשיבה את צ'כיה כאחת מבנות בריתה הקרובות ביותר.
ראש ממשלת פולין דונלד טסק אמר מוורשה כי אובמה הבטיח לו בשיחת טלפון ביום חמישי כי וושיגטון מתכוונת לשנות את פרויקט הגנת הטילים שלה ולא תפגע בבטחונן של פולין או אירופה. "לא הייתי מתאר את מה שאירע היום כהפסד עבור פולין", אמר טסק לעיתונאים, והוסיף כי אובמה אותת לו ש"לפולין יש סיכוי לזכות בעמדה אקסקלוסיבית" במערך החדש.
עם זאת, מנהיגים אחרים מצ'כיה ופולין ראו בהצבת מערכת ההגנה נגד טילים כדרך לחזק את הקשרים הצבאיים עם ארצות הברית כדרך הגנה נגד רוסיה. בפולין עדיין קיים פחד ממוסקבה מאז שנת 1939 שבה ברית המועצות פלשה אליה. ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי על-ידי אובמה היא סימן ש"האמריקנים אינם מעוניינים בשטח כפי שהיו מעוניינים בו קודם לכן", אמר מירק טופולנק, ראש ממשלת צ'כיה לשעבר, אשר חתם על ההסכמים עם וושינגטון להצבת המערך.
משרד החוץ האירני סירב להגיב לידיעה, אולם דובר הוועדה הפרלמנטרית של אירן לביטחון פנימי ומדיניות חוץ, קאזם ג'לאלי, אמר, "החשבת אירן כאיום היא מדיניות שהייתה שגויה מלכתחילה. אירן כבר אמרה שהיא מוכנה לדון ולהשתתף באחריות לביטחון גלובאלי".

תאריך:  17/09/2009   |   עודכן:  17/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'כיה ופולין חשות הקלה מהחלטת אובמה לזנוח הטילים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ימים או שנים יגידו אם אכן
מיכל מירושלים  |  18/09/09 09:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
באתר כיכר השבת לא מופיע אף שדרן של רדיו קול ברמה בקטגוריית העיתונאים, אך לרדיו קול חי יש יצוג משולש    תגובת הפורטן: הבעלים של התחנה מופיע ברשימה
מאיה שני
סוכנות הידיעות AP דיווחה על דוח סודי הקובע שלטהרן יש יכולת לייצר פצצה אטומית    סאב"א: הפרסום - ממניע פוליטי
מאיה שני
סכנה חמורה נשקפת לישראלים השוהים בהודו, בעיקר במחוז ג'אמו-קשמיר    כך מזהיר הערב המטה ללוחמה בטרור
איציק וולף
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי תגובה לבקשת פרקליטי ראש הממשלה לשעבר לדחות את פתיחת משפטו בשל צורך לעיין בחומרי החקירה    "התיאור שמסרו פרקליטי אולמרט בבקשה בנוגע לסוגיית חומר החקירה ורשימת חומר החקירה אינו מדויק"
איציק וולף
ישראל לא תקפיא לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות    "ירצו-ייפגשו, לא ירצו - לא ייפגשו"    "דוח גולדסטון - עלילת דם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il