X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-אף הירידה הראשונה מזה 10 שנים בערכם של 100 המותגים בעלי-הערך הרב ביותר בעולם, הצליחו כמה חברות להגדיל את ערך המותג שלהם ולפרוח, גם בעידן של אובדן האמון במותגים ותיקים ומכובדים
▪  ▪  ▪
מייד מזהים את האדום שלו. קוקה-קולה [צילום: AP]

הצרכנים בעולם איבדו את בטחונם במותגים השנה על-רקע העמקתו של המיתון. כך לפי סקירה תעשייתית שפורסמה אתמול (יום ה', 17.9.09). עם זאת, מן הסקירה עולה כי החברות קוקה-קולה ואיי-בי-אם (IBM) שמרו על מקומותיהם כשני המותגים בעלי-הערך הרב ביותר בעולם.
זוהי הפעם הראשונה בה הערך המשותף של 100 המותגים המובילים בעולם, כפי שהוא מדורג ע"י אינטרברנד, סוכנות מיתוג, נפל ב-10 השנים בהם החברה אומדת אותם.
הערך הכולל של הרשימה, הכולל מותגים כגון גוגל, נינטנדו וסוני, נפל ב-4.6 אחוזים ל-1.15 טריליון דולר, לפי הערכת אינטרברנד. "זה אומר משהו לגבי האווירה בה אנו נמצאים כיום, בייחוד כשאתה לוקח בחשבון שמותגים הם מטבעם פחות תנודתיים משוויים של עסקים", אמר מנכ"ל אינטרברנד, ג'ז פרמפטון.
הסביבה הכלכלית - אשר טמנה בחובה מיתון שכמותו לא ראה העולם מזה עשורים רבים - הרסה בהדרגה את ביטחון הצרכנים במותגים ספציפיים, כשבראשם חברות פיננסיות, לפי דברי פרמפטון. לדבריו, הצרכנים אף החלו להטיל ספק במותגים קמעונאיים, על-רקע הורדת המחירים של מוצרים בחנויות הצרכנות שנועדו להגביר מכירות, פעולה שהביאה את הקונים לשאול עצמם שאלות על תמחור, ומדוע הם שילמו עד היום כל כך הרבה.
פרמפטון מסביר כי מותגים הם יותר מרק שמות, צבעים או סמלילים (לוגואים) - חישבו על הצבע האדום של קוקה קולה, או על הקשתות הצהובות של מקדונלד'ס. מותג כולל את כל האלמנטים של מוצר או שירות - מהעיצוב שלו, רכיביו ואופן ייצורו, ועד לשיווק, לפרסום ולסמליל.
מותג שהושחז בקפידה מעורר בצרכנים רגש ותחושת הבטחה שהמותג יקיים את מה שהוא מבטיח, מבלי שהצרכן יצטרך לעשות לחקור אותו הרבה, אם בכלל, לפי דברי אלן אדמסון, מנהל חברת המיתוג לנדור. לדבריו, המותגים הם חשובים לכל העסקים, וקריטיים בעבור חברות שלהן יש מגע ישיר עם הצרכן, כמו חברות למכירת כלי רכב, למשל.

"הצמיחה של מותג גוגל - פלאית ממש"

ערך המותג של קוקה קולה צמח ב-3 אחוזים בשנת 2009 לכ-68.73 מיליארד דולר, ואילו מותג איי-בי-אם עלה ב-2 אחוזים לכ-60.21 מיליארד דולר.
ענקית הטכנולוגיה, המכונה לעתים "הכחול הגדול", השיקה השנה גם מספר מוצרים חדשים שהגדילו את ערך המותג השנה, לפי הסקירה. החברה - המוכרת שרתים למחשבים, תוכנות ושירותים טכניים לעסקים - רשמה יותר מ-4,000 פטנטים השנה בארה"ב, ההופכים אותה לרושמת הפטנטים הגדולה ביותר זו השנה ה-16 ברציפות.
שאר המותגים בחמישייה הפותחת איבדו כולם מערכם השנה אך שמרו על מקומם מהשנה שעברה. המותג של מיקרוסופט נפל ב-4 אחוזים לכ-56.64 מיליארד דולר והגיע למקום השלישי ברשימה, ואילו המותג של ג'נרל אלקטריק נפל ב-10 אחוזים לשווי של כ-47.77 מיליארד דולר, והתברג למקום הרביעי. נוקיה לקחה את המקום החמישי ברשימה, עם שווי מותג של כ-34.86 מיליארד דולר.
ערך המותג של ענקית האינטרנט גוגל גדל בשיעור החד ביותר בעולם, שוב, ועלה ב-25 אחוזים לכ-31.98 מיליארד דולר - שווי מותג שהכניס את החברה למקום השביעי, עלייה מן המקום העשירי בשנה שעברה ומן המקום ה-20 בשנה שלפניה. פרמפטון אמר כי הצמיחה של מותג גוגל היא "פלאית ממש", אך ציין כי ככל שהחברה גודלת, עליה להתמודד עם החשדנות והכיעור המיוחסים באופן טבעי לחברות בסדר גודל זה, ההופכות לגדולות מאוד, מגוונות מאוד ורווחיות מאוד.

תאריך:  18/09/2009   |   עודכן:  18/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני המותגים החזקים בעולם: קוקה-קולה ו-IBM
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במושב שאלות ותשובות מול קהל, אמר מנכ"ל סיטיגרופ כי שכר העתק אותו קיבל אחד מעובדיו בשנה שעבר הוא "קצת יותר מדי" אך הדגיש כי עובדי הבנק צריכים להיות מפוצים בהתאם לאופי התחרותי של השוק
מוטי פשכצקי
יערוך ישיבת הנהלה אחרי 4 חודשי היעדרות. אוקוצ'ה נשך את סמיה
עופר וולפסון
הסוכנים הפדרליים שבחרו את הקונה סירבו לחשוף את שמו או את מחיר העסקה, אולם ידוע שהמחיר שנקבע היה גבוה מן המבוקש: 8.75 מיליון דולר    [נוף לאוקיינוס מכל חדר. ביתו לשעבר של מיידוף / צילום: AP]
ספי קיני
בנאומו לציון יום ירושלים שב ותוקף נשיא אירן את ישראל ומכחיש את השואה    "השואה היא שקר"    "המשטר הציוני הוא עץ עם שורשים רקובים"
טל לוי
לאומי: העלייה בתיאבון לסיכון תביא להיחלשות הדולר    הפועלים: להתערבות בנק ישראל בשוק המט"ח השפעה זמנית בלבד    היום לא ייקבע שער יציג בשל ערב ראש השנה
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il