X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רונית קן החליטה לא לתת פטור להסכמי הקוד-שייר הכובלים בין אל על לחברות התעופה של אוסטריה, מולדובה, אוקראינה, פולין ובולגריה מסרה כי "בחלק מהקווים קיימים חסמים ממשיים לכניסתם של מתחרים נוספים"
▪  ▪  ▪
הממונה על ההגבלים, רונית קן [פלאש 90]

הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, החליטה (יום ב', 21.9.09) שלא לתת פטור לשישה הסכמים בין אל על לבין חברות תעופה זרות, לאור פגיעתם בתחרות.
מדובר בהסכמים לשיתוף פעולה בשיווק של כרטיסים (המכונים הסכמי קוד-שייר) של אל על עם החברות אוסטריאן איירליינס האוסטרית, טנדם אירו המולדובית, אירוסביט האוקראינית, לוט הפולנית ובולגריה אייר הבולגרית, וכן הסכם מסחרי עם חברת התעופה הבינלאומית של הודו - אייר אינדיה.
משמעות ההחלטה היא שאל על נדרשת לבטל את ההסכמים שלא קיבלו פטור עד ל-24 באוקטובר, או לחלופין לשנותם ולהגיש בקשה מחודשת למתן פטור.
בניגוד להחלטה על ביטול הפטור לשש החברות, החליטה הממונה לתת פטור לחמישה הסכמי קוד-שייר של אל על עם החברות צ'ך איירליינס הצ'כית, איבריה הספרדית, סוויס השוויצרית, תאי התאילנדית ואמריקן איירליינס האמריקנית.
חמישה הסכמי קוד-שייר נמשכו על-ידי אל על בטרם התקבלה החלטה לגביהם. הסכם קוד-שייר נוסף בין אל על לאייר צ'יינה הסינית הוגש לקבלת פטור וטרם התקבלה החלטה לגביו. יצוין כי בהתאם לחוק, לאל על שמורה הזכות להביא את ההסכמים לאישור בית הדין להגבלים עסקיים.
"תם עידן החסינות של ענף התעופה"
בעקבות הרפורמה להגברת התחרות בענף התעופה שהובילה הממונה על הגבלים עסקיים, בוטלה ההחרגה הגורפת של הסכמים בין חברות תעופה מתחולתו של חוק ההגבלים העסקיים, וכך, אמרו במשרד הממונה על ההגבלים, בא לקיצו עידן החסינות של ענף התעופה מפני פיקוח תחרותי ולממונה ניתנה סמכות לבחון את השפעתם של הסכמי קוד-שייר על התחרות והצרכנים.
אל על הביאה את ההסכמים בפני הממונה בבקשה לקבלת פטור מאחר שלא עמדו בתנאי פטור הסוג להסדרים בין מובילים באוויר. פטור הסוג שהותקן מבחין בין הסכמים שאינם פוגעים בתחרות ועל כן אינם טעונים אישור, ביניהם הסכמים הנוגעים לתחזוקה טכנית, לבין הסכמים מסחריים, דוגמת הסכמי הקוד-שייר, הטעונים אישור מכיוון שהם עלולים לפגוע בתחרות.
ממשרד הממונה על ההגבלים נמסר, כי כל אחד מההסכמים שלגביו ניתנה החלטה נבדק באופן פרטני לאור הנתונים שהתקבלו במטרה לבחון האם כתוצאה ממנו מתעורר חשש לפגיעה בתחרות באותו קו. עוד אמרו במשרד הממונה כי בקווים כלליים, ניתן לומר כי בחלק מהקווים שבהם יש לאל על הסכם קוד-שייר עם המתחרה היחיד בקו ובנוסף קיימים חסמים ממשיים לכניסתם של מתחרים נוספים או להרחבת הפעילות של השחקנים הקיימים, תרמו הסכמים אלו להלכה ולמעשה לפגיעה בתחרות. מדובר בפגיעה המתבטאת, בין היתר, במחירים גבוהים הנגבים מן הצרכנים על-ידי החברות הפועלות בקו ואל על ביניהן.
הממונה, רונית קן, ציינה כי "מהנתונים שבידי הרשות ועל סמך הניתוח התחרותי שנערך, ניכר כי חלק מהסכמי הקוד-שייר מביאים לפגיעה בתחרות, ועל כן הוריתי על ביטולם. ממצאי הבדיקה מהווים עדות ישירה לחשיבות הרפורמה להגברת התחרות שיזמה הרשות ולתרומתה הרבה לרווחת הצרכנים". קן הוסיפה כי "אין ספק היום שישנה חשיבות עצומה לעצם קיומה של ביקורת תחרותית על תחום התעופה לאור השפעתו הניכרת של הענף על המשק ועל הצרכנים".

תאריך:  21/09/2009   |   עודכן:  21/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממונה: לא לפטור בין אל על ל-5 חברות זרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
הפורום יאחד את כל הגורמים המרכזיים המקדמים אנרגיה נקייה בישראל    יקדם מטרות ציבוריות ויפעל כמוסד ללא מטרות רווח
ספי קיני
הערוץ יעלה בעוד מספר חודשים עם רצועה יומית של חדשות בידור    מיכל אדלר מונתה לתפקיד העורכת הראשית וחגית סגל למפיקה הראשית
מאיה שני
נפתח משפטם של ראש ממשלת צרפת לשעבר וארבעה נוספים המואשמים בניסיון להכפיש את שמו של ניקולא סרקוזי, בטענה כי קיבל שוחד עבור מכירה של ספינות מלחמה לטייוואן ב-1991
עופר וולפסון
בשירות נרשמה דרישה לכ-25,300 עובדים בחודש שעבר    גם מספר המפוטרים החודשי צנח בחדות    עם זאת, גם מספר דורשי העבודה גדל ב-1.7% לכ-228.6 אלף    מנכ"ל השירות: "ניצני התאוששות במשק"
יפעת גדות
גירוי חשמלי בשילוב עם תרופות איפשר לחולדות ללכת על רגליהן האחוריות על הליכון בתוך שבוע מהיום בו החלו לסבול משיתוק    חוקרים בודקים את ה"תותב-העצבי" בחולדות ומצפים לפתח ממשק לבני אדם בתוך 4 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il