X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה, מיצרניות הפלדה הגדולות בישראל, ביצעה את הצעד עקב מחסור חריף בגרוטאות פלדה הסיבה למחסור: טורקיה רוכשת מישראל את גרוטאות הברזל במחיר גבוה ולתעשיה הישראלית לא נותר חומר גלם לייצור
▪  ▪  ▪
מחסור חמור בפלדה בישראל [צילום: AP]

יצרנית הפלדה חד-אסף תעשיות הודיעה אמש (יום ג', 22.9.09) על השבתת הייצור במפעל ההתכה שלה בעכו ובמפעל הערגול שלה בקריית גת, בעקבות המחסור החריף בגרוטאות פלדה, המשמשות כחומר הגלם העיקרי לייצור פלדה לבניין.
צעד זה של החברה מצטרף לשורת צעדים דומים שנאלצה לנקוט גם חברת יהודה פלדות בחודש שעבר, ובהם הוצאת העובדים לחופשה והשבתת מפעל הערגול וכור ההיתוך שבאשדוד, הכל כדי לצמצם במעט את ההפסדים שנגרמו ליהודה פלדות כתוצאה מהמשבר.
לדברי גורמים בענף הפלדה, המחסור החמור שנוצר בגרוטאות נובע מכך שמצבור גרוטאות הפלדה הנאסף בארץ מיוצא לטורקיה בתנאים שהתעשיה הישראלית אינה מסוגלת לעמוד בהם. כך, בשלושת החודשים האחרונים הסתכם ייצוא הגרוטאות בכ-94 אלפי טון. אם לא די בכך, היצרנים גם מתקשים למכור את מוצריהם הואיל ולישראל ממשיך לזרום ייבוא ענק של ברזל לבניין, בעיקר מטורקיה. בשלושת החודשים האחרונים לבדם יובאה כמות של כ-87 אלף טון ובמחירים בלתי-כלכליים עבור היצרנים בישראל.
בפגישת חירום שהתקיימה ביום חמישי האחרון עם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הציגו היצרנים את הנתונים החמורים הנובעים כאמור, בין היתר, מהמחסור החריף בחומרי הגלם. לדבריהם, יתקשו המפעלים הישראלים לפתור את הכשל שנוצר בשוק ללא התערבות הממשלה, לפחות באמצעות הגנה על מצאי חומרי הגלם הנחוצים לתעשיה המקומית.
לנוכח המצב החמור, הוחלט להגיש לשר התמ"ת בקשה דחופה להיטל על ייצוא הגרוטאות ובכך למנוע את בריחתן מהארץ. יושב-ראש אגף המתכת בהתאחדות התעשיינים, משה כהן, אמר בדיון כי "המצב מסוכן וכל דחייה בפתרון עלולה להותיר את ישראל ללא ייצור של פלדה שהוא מוצר אסטרטגי למדינת ישראל". הממונה על ההיצף במשרד התמ"ת כבר קבע כי יש להטיל היטל על הייבוא ובד בבד היטל על ייצוא גרוטאות, אולם שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, החליט לדחות את יישום ההמלצות לסוף השנה, במטרה להעמיק את הבדיקה בענף.
כהן הוסיף כי "זוהי חובתה של כל ממשלה להגן מפני תופעות קיצוניות המובילות לכשל שוק ולהרס התעשיה המקומית. לא ייתכן שהתעשיה הישראלית מושבתת, כיוון שהמפעלים הטורקים החליטו לשמור על מקומות העבודה בכל מחיר. הם קולטים מישראל את חומר הגלם - הגרט - ומייצאים בחזרה לישראל פלדה לבניין במחיר שמתחת לעלות הייצור המקובלת - זהו מצב בלתי נסבל".
יש לציין, כי הצריכה הממוצעת של פלדה לבניין הינה כ-750 אלף טון בשנה, שני יצרני הפלדה המקומיים - יהודה פלדות וחד-אסף תעשיות - מייצרים כחצי מיליון טון ברזל בשנה, שהם כשני שליש מצריכת הברזל השנתית בישראל, והיתר מיובא בעיקר מטורקיה. בהתאחדות התעשיינים ציינו כי מתעשיית הפלדה הישראלית מתפרנסות אלפי משפחות, בין אם באופן ישיר ואם כנותני שירותים וספקים, ומרביתם מתגוררים באזורים מוכי אבטלה ובהם עכו, קריית גת, בני עייש ואשדוד.

תאריך:  23/09/2009   |   עודכן:  23/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חד-אסף השביתה את מפעליה בעכו ובקריית גת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה מאפשרים ליבא אבטלה?
ש. עליון  |  23/09/09 19:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
התנועה מצטרפת לממשלת ספרד במאבק נגד מכללות באריאל    קוראת למועצה להשכלה גבוהה לנקוט עמדה פומבית נגד תוכנית הממשלה לסבסד מכללות בהתנחלויות
עידן יוסף
השר ביצע פעולות לא ראויות במעשה ובמחדל ונחשד במרמה והפרת אמונים    אין ראיות לבסס "אפשרות סבירה להרשעה"
איציק וולף
עם האישים שחרגו: ח"כ אלדד וח"כ חסון    מועמד בעל השפעה בגוף ציבורי הפעיל מערך הסעות לפריימריז לעובדי אותו גוף
אלון רוזנבלום
בחודש אוקטובר צפוי לצאת לבתי הקולנוע הסרט Cirque du Freak: The Vampire's Assistant    מדובר על שילוב של אימה, קומדיה ודרמת נעורים בבימויו של פול וויץ
עופר וולפסון
עיריית חולון חתמה עם חברת כלי הרכב החשמליים של שי אגסי על הסכם לפריסת תשתית טעינה בעיר    ראש עיריית חולון: "הפחתת זיהום האוויר הינה יעד ראשון במעלה עבורנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il