X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלושה סמנכ"לים באל על רואים עצמם כמתאימים לתפקיד בעלי השליטה: "המנכ"ל החדש יבוא מחוץ לחברה" שם של מועמד נוסף לתפקיד מנכ"ל אל על, שלא פורסם אף הוא עד כה הוא תא"ל ((מיל.)) אודי זוהר, מנהל רשות התעופה האזרחית לשעבר
▪  ▪  ▪
חלוץ. יחליף את רומנו? [צילום: סיוון פרג´]

שמותיהם של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ומפקד חיל האוויר לשעבר האלוף ((מיל.)) אליעזר שקדי הצטרפו היום לשורת המועמדים להחליף את חיים רומנו בתפקיד מנכ"ל חברת אל על.
אין זו הפעם הראשונה ששמותיהם של מפקדי חיל אוויר שפרשו מגיעים לכלי התקשורת כמועמדים להחליף את מנכ"לי אל על: בכל פעם שמגיע תורו של מנכ"ל חברת אל על להתחלף, מיד צצים בתקשורת שמות של מפקדי חיל האוויר לשעבר כמועמדים לתפקיד. כך היה עם מנהלי חברת אל על לשעבר, החל מרפי הרב לב האגדי, דוד חרמש, עמוס שפירא ויואל פלדשו. כאשר עמדו לעזוב את תפקידם הופיעו שמות של מפקדי חיל אוויר לשעבר הרלוונטים לאותה תקופה - כמו איתן בן אליהו, הרצל בודינגר ואביהו בן נון, כמועמדים לתפקיד.
שם של מועמד נוסף לתפקיד מנכ"ל אל על, שלא פורסם אף הוא עד כה בכלי התקשורת הוא תא"ל ((מיל.)) אודי זוהר, מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) לשעבר. זוהר סיים תקופת צינון בשרות הממשלתי לאחר שהתפטר לפני כשנה וחצי מתפקידו. ההתפטרות באה כמחאה על אזלת היד של משרד התחבורה בהקצאת משאבים בהפיכתו של מינהל התעופה האזרחית לרשות תעופה עצמאית. הוא הביע נכונות לקבל את תפקיד מנכ"ל אל על במקומו של חיים רומנו, ונמצא במגעים עם ראשי חברת התעופה, אליהם העביר את המסר בנושא. זוהר שימש בתפקידו כמנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) ארבע שנים. הוא הוביל את הרפורמה להפיכת מינהל התעופה האזרחית לרשות תעופה אזרחית חדשה ועצמאית.
בתגובה ל-TheMarker אמר אודי זוהר: "אל על היא חברה טובה ויקרה לעם ישראל; היא יכולה להיות אתגר מרתק לכל מי שיקח את ניהולה. אם זה יהיה אקטואלי אני מאמין שיש לי את הידע והכישורים להוביל את חברת אל על למקומות טובים".
לצד הגנרלים ויוצאי חיל האוויר מועמדים נוספים לניהול אל על הם ליעד כהן, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל קבוצת תנובה; גיורא בר-דעה, שהיה מנכ"ל שטראוס ישראל וכיום מנהל את פעילות החברה בצפון אמריקה; ומומו לירן, שהיה מנכ"ל Yes וניהל את פעילות הטלוויזיה ברומניה ומשמש כיום כמנכ"ל אריקסון ישראל.
בנוסף למועמדים מהחוץ, בתוך חברת אל על ישנם עוד שלושה סמנכ"לים אשר רואים עצמם כמתאימים לתפקיד: סמנכ"ל הלקוחות דוד מימון; סמנכ"ל המבצעים ליאור יבור; וסמנכ"ל הכספים ניסים מלכי. שמו של סמנכ"ל המסחר, אלי כהן, עלה אף הוא - אך גורמים אשר מקורבים לבעלי השליטה אמרו ל-TheMarker כי הוא צעיר מדי וחסר ניסיון מספיק לתפקיד. כהן עצמו הכחיש בראיון עימו כי הוא מועמד לתפקיד. סגנית יו"ר מועצת המנהלים ובעלי השליטה באל על, תמי מוזס-בורוביץ, חשפה בשיחה פנימית עם אחד מבעלי התפקידים בחברה: "המנכ"ל החדש יבוא מחוץ לחברת אל על".
בענף התעופה אמרו ל-TheMarker כי בעלי השליטה באל על יצטרכו להחליט אם ברצונם לבחור במנכ"ל חדש בעל-רקע תעופתי וניסיון בענף לבין מנהל מהמגזר העסקי, בלא כל ידע בנושא. כך לדוגמה, העדיפו בזמנו בעלי השליטה באל על, משפחת בורוביץ', לבחור ברומנו שהיה משנה למנכ"ל פרטנר, ללא שום רקע תעופתי.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  24/09/2009   |   עודכן:  24/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דן חלוץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלוץ ושקדי מועמדים לתפקיד מנכ"ל אל על
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אם אל על חפצה חיים תבחר בשקדי  ל"ת
ברוריה מקרית חיים  |  24/09/09 18:00
2
חלוץ ??? - האפס, הפשלונר הזה?? ל"ת
מזועזע  |  24/09/09 20:09
3
"אל-על" - קטנה על שקדי!!
הניה  |  24/09/09 23:16
4
רק אליעזר שקדי! חלוץ עונש!
טייס  |  25/09/09 05:52
5
חלוץ מועמד אומלל למנכ"ל אל-על ל"ת
אל-על אומללה יותר  |  25/09/09 08:07
6
לחלוץ חיוך מחוץ אדם מאד שחוץ ! ל"ת
הלאה רוץ, דן חלוץ  |  25/09/09 09:02
7
אל-על ,חברה קיקיונית פושטת רגל
חברה קפיטליסטית   |  25/09/09 11:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נמכרו 1,160 דירות, לאחר יציבות במכירות ביולי    עלייה של 9% במכירות בינואר-אוגוסט    מלאי הדירות ירד לשפל של 7,380
ספי קיני
התאחדות הסטודנטים טוענת כי העלאת שכר הלימוד היא בניגוד להסכם שנחתם    "בשנים האחרונות ציבור הסטודנטים סופג מהלומות תקציביות שמעמיסות על גבו הוצאות שונות ובלתי מוצדקות"
עופר וולפסון
שופרו גם תנאי התוכנית: המדינה תישא ב-75% מעלות היוצעים לבתי-עסק, לעומת 50% כיום    התוכנית מלווה גורמים עסקיים בכל הקשור לחשיפות פיננסיות
יפעת גדות
ההפגנה התקיימה לאחר הטבח בסברה ושתילה כמחאה נגד מלחמת לבנון והאחריות העקיפה של ישראל לטבח    מארגניה הכריזו שזו העצרת הגדולה ביותר שהתקיימה בכיכר
עופר וולפסון
אקולוקו, של חברת וירטואל טווינס, הוא אתר עולם וירטואלי לבני 14-7, הרשומים בו כיום כ-350 אלף ילדים    מפעילתו מתכננת התרחבות לחו"ל בשנה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il