X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנגיד החליט לא להסתכן בהחלשה נוספת של הדולר והשאיר הריבית על כנה בבנק ישראל אומרים כי אין חשש להתפתחות האינפלציה, וכי בניכוי עונתיות ושינויי מיסוי, היא נמצאת במרכז היעד
▪  ▪  ▪
משאיר הריבית, שומר על הדולר. פישר [צילום: פלאש 90]

בנק ישראל הותיר (יום ה', 24.9.09) את הריבית במשק לחודש אוקטובר ללא שינוי והיא תעמוד על 0.75%. כזכור, בסוף אוגוסט סטנלי פישר היה נגיד הבנק המרכזי הראשון בעולם המערבי ששב למדיניות מוניטרית מצמצמת מאז תחילת המשבר הכלכלי לפני שנה, והעלה את הריבית בשיעור של 0.25%.
בשוק ההון מעריכים כי בנוסף למדיניות העלאת ריבית מתונה שגזר על עצמו פישר, בהתאם לבחינת ההתפתחויות במשק הישראלי והעולמי, הסיבה העיקרית שעמדה לנגד עיניו הפעם היא החשש כי העלאת ריבית נוספת תחליש עוד יותר את שער הדולר, שחולשתו באחרונה ניכרת היטב.
לדברי הבנק, ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי תורמת לחזרת האינפלציה לתחום היעד ולביסוס ההתאוששות בפעילות תוך תמיכה ביציבות הפיננסית. הבנק טוען כי ההחלטה להשאיר החודש את הריבית על כנה מאזנת בין הצורך בהחזרת האינפלציה לתחום יעד יציבות המחירים, הצורך לתמוך בהתאוששות הכלכלה ולהגביר את התעסוקה, נוכח שיעור האבטלה הגבוה, והצורך בשמירה על היציבות הפיננסית.
כאמור, ההחלטה להשאיר את הריבית החודש בשיעור זהה התקבלה על-אף שהאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים נמצאת מעט מעל גבולו העליון של טווח יעד האינפלציה. אולם בבנק ישראל אומרים כי מתחילת השנה, האינפלציה בניכוי השפעות השינויים במיסוי ובניכוי עונתיות, נמצאת במרכז היעד. בבנק אומרים גם כי הציפיות לאינפלציה של החזאים ושוק ההון ל-12 החודשים הבאים נמצאות בקרבת מרכז היעד. לדברי הבנק, שיעור האינפלציה צפוי לחזור לתוך טווח היעד לאחר שיפוגו ההשפעות קצרות הטווח של השינויים במיסוי. ייסוף השקל מול שער החליפין האפקטיבי בחודשים האחרונים תומך בהתמתנות האינפלציה.
עוד נמסר מבנק ישראל כי המשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית והצפי להאצת הצמיחה בארץ ובעולם מצביעים על כך שהסביבה הנוכחית היא של יציאה מהמיתון. אולם, הצמיחה הנמוכה בתוצר בשלושת הרבעונים האחרונים הביאה לפער תוצר המשתקף, בין היתר, בשיעור האבטלה הגבוה, ופועל למיתון הלחצים האינפלציוניים. בנוסף, קיימת אי ודאות לגבי עוצמת ההתאוששות במשק הישראלי, בין היתר, בגלל חוסר הודאות בנוגע להתאוששות במשק העולמי.

תאריך:  24/09/2009   |   עודכן:  24/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כצפוי: בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משחתת החיסכונות-דרווין 200
ולדימיר ולדימירוב  |  25/09/09 17:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון רוזנבלום
ראיון עם השחקן כריסטוף וואלץ המגלם את דמותו המצמררת של קולונל האנס לנדה, המכונה "צייד היהודים", בסרטו החדש של טרנטינו "ממזרים חסרי כבוד"
זוהר בלומנקרנץ
שלושה סמנכ"לים באל על רואים עצמם כמתאימים לתפקיד    בעלי השליטה: "המנכ"ל החדש יבוא מחוץ לחברה"    שם של מועמד נוסף לתפקיד מנכ"ל אל על, שלא פורסם אף הוא עד כה הוא תא"ל ((מיל.)) אודי זוהר, מנהל רשות התעופה האזרחית לשעבר
אלעזר לוין
נמכרו 1,160 דירות, לאחר יציבות במכירות ביולי    עלייה של 9% במכירות בינואר-אוגוסט    מלאי הדירות ירד לשפל של 7,380
ספי קיני
התאחדות הסטודנטים טוענת כי העלאת שכר הלימוד היא בניגוד להסכם שנחתם    "בשנים האחרונות ציבור הסטודנטים סופג מהלומות תקציביות שמעמיסות על גבו הוצאות שונות ובלתי מוצדקות"
עופר וולפסון
שופרו גם תנאי התוכנית: המדינה תישא ב-75% מעלות היוצעים לבתי-עסק, לעומת 50% כיום    התוכנית מלווה גורמים עסקיים בכל הקשור לחשיפות פיננסיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il