X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמדו על סף קריסה באוקטובר 2008 וניצלו הודות להלאמה ממשלתית הכלכלה הגרמנית ושוק הנדל"ן האמריקני מראים סימני התאוששות
▪  ▪  ▪
הולאם וניצל. בנק לוידס [צילום: AP]

שניים מהבנקים המסחריים הגדולים באנגליה, HBOS ולוידס, עמדו על סף קריסה. כך אמר הבוקר (ו', 25.9.09) נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, מרווין קינג, בריאיון לרשת BBC.
במוקד המסחר היום עמדו הדברים יוצאי הדופן שהשמיע הנגיד שחשף כי באוקטובר 2008, בעיצומו של המשבר הפיננסי והפאניקה בשווקים, ניצבו הבנקים HBOS ולוידס, פסע מקריסה מוחלטת. אם היה מתממש בסופו של דבר תרחיש האימים הזה, אזרחים רבים היו מאבדים את כספי פקדונותיהם והדבר היה יכול להמיט אסון על הכלכלה. בסופו של דבר הולאמו שני הבנקים הללו על-ידי הממשלה ומאז התייצב המצב במערכת הבנקאית.
עוד ציין הנגיד באותו ריאיון כי הפיחות בערך המטבע "מסייע רבות" לייצב את הכלכלה וציין כי "בריטניה עולה על מסלול התאוששות", וזאת הודות לצעדים חסרי התקדים שנקטה הממשלה כדי לבלום את המפולת הכלכלית ולייצב את האינפלציה. עם זאת, נגיד הבנק ציין כי המערכת הפיננסית "אינה במצב טוב" והוסיף ואמר כי "יידרש זמן רב בטרם יצליחו הבנקים לתקן את הנזקים וליישב מחדש את המאזנים". בה בעת מתריע הנגיד ואומר כי על הממשלה לגבש "תוכנית סדורה וברת ביצוע לצמצום הגירעון המסחרי". צעדי התמריצים הנרחבים שהוציאה לפועל הממשלה העמיקו את הגירעון הממשלתי למימדי שיא ובקרב המשקיעים קיימים חששות כי המיסים שתיאלץ הממשלה להטיל כדי לכסות את חובותיה יכבידו על התאוששותו של המשק הבריטי.
על-רקע דברים אלה צנח היום השטרלינג אל מול המטבעות המרכזיים בעולם וקבע שפל שנתי חדש אל מול האירו. המסחר בשוקי ההון בבריטניה התנהל במגמה שלילית.
כלכלת גרמניה תשוב לצמוח ב-2010
בגרמניה התפרסם היום סקר אמון העסקים של מכון המחקר IFO. הסקר עלה מ-90.5 ל-91.3 ובכך רשם עלייה שישית ברציפות. הסקר העיד על שיפור באופטימיות של העסקים באשר לעתיד הכלכלה, וזאת על-רקע הצעדים הנרחבים שנוקטת הממשלה הגרמנית.
בתוך כך, נשיא הבונדסבנק, אקסל וובר, הציג תחזית משופרת באשר לעתיד הכלכלה וטוען כי ההאטה הכלכלית תהיה מתונה מכפי ששוער בתחילה. קובעי המדיניות צופים כי הכלכלה המקומית תשוב לצמוח ב-2010 והאופטימיות הזאת באשר לעתיד תסייע לעודד את העסקים להגביר את התפוקה ואת גיוס העובדים, מה שיניע את המשק כולו קדימה.
יש לציין כי גרמניה היא הכלכלה הגדולה בגוש האירו ומהווה את קטר הצמיחה הראשי. האירו הצליח לשמור על כוחו אל מול הדולר, וזאת לאחר שאמש קבע שיא שנתי אל מול הדולר. שוקי המניות באירופה נסחרו היום במגמה שלילית.
ארה"ב: גידול במכירות הבתים
היום יתפרסמו בארצות הברית נתוני מכירות הבתים הקיימים, כאשר הכלכלנים צופים כי הנתונים יצביעו על גידול בהיקף המכירות זה החודש החמישי ברציפות, וזאת הודות להטבות המס המוענקות לאזרחים הרוכשים בית לראשונה. היקף המכירות בחישוב שנתי צפוי לעמוד על 5.35 מיליון בתים, ונתונים אלה בהחלט יעודדו את המשקיעים, שכן שוק הדיור בארצות הברית היה זרע הפורענות שהביא לפרוץ המשבר העולמי כולו והתייצבות שלו היא המפתח להתאוששותו של המשק האמריקני כולו.

תאריך:  25/09/2009   |   עודכן:  25/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנקים HBOS ולוידס ניצלו ברגע האחרון מקריסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
לאומית: בית"ר שמשון ניצחה 1:2 בהרצליה, 1:1 בין אשקלון למרמורק
זוהר בלומנקרנץ
משרד ראש הממשלה: נתניהו נדרש לטוס רק בחברות ישראליות - מטעמי ביטחון    משרד ראש הממשלה בחר בהצעת המחיר הגבוהה ביותר, שהגישה אל על, ושאיפשרה טיסה ישירה במטוס בואינג מדגם 767, שמסוגל לשאת כ-250 נוסעים
גיא גרימלנד
התחרות הוכרעה בדקות האחרונות, בתום שלוש שנים של מאבק    יהודה קורן ושישה קולגות זכו השבוע במיליון דולר בתחרות של נטפליקס, המפעילה ספריית וידאו מקוונת    המשימה: לשפר את המלצות הסרטים למנויים    כך נשמע המנצח של "הטור דה פראנס הטכנולוגי"
רנית נחום-הלוי
לצורך מימוש צו הפינוי על בעל הבית לפנות ללשכת ההוצאה לפועל, ולפתוח בהליך למימוש הצו לצורך פינוי הדייר    הליך זה נמשך כמה חודשים שבהם השוכר ממשיך לעשות במושכר כרצונו ואף צובר חובות נוספים
אמיתי זיו
שלוש המפעילות הסלולריות בישראל זכו בחוזה הנכסף לשיווק אייפון, אבל אפל הצליחה לכפות עליהן תנאים דרקוניים שנוטלים מהן את השליטה    התוצאה: השוק יוצף ב-750 אלף מכשירים בשלוש שנים - והמשתמשים יספגו חבילות גלישה יקרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il