X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים זועם על הכוונה להשית קיצוץ רוחבי נוסף לדבריו, ההחלטה מנוגדת להסכמים הקואליציוניים: "אף שקל מהתוספות עליהן הוסכם לא יקוצץ"
▪  ▪  ▪
הפרה של הסכם בן שלושה חודשים בלבד. ברוש [צילום: ישראל סאן]

"לא ניתן לאיש לפגוע בעסקת הצמיחה עליה הוחלט - אף שקל נוסף לא יקוצץ מתקציבי המו"פ, עידוד ההשקעות בפריפריה, העסקים הקטנים, התיירות, הבינוי והייצוא". נימה כועסת ולוחמנית זו הציג (יום ג', 29.9.09) שרגא ברוש, יושב-ראש לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, בתגובה לידיעות על קיצוץ רוחבי נוסף בתקציב המדינה ביוזמת האוצר.
"הצעת שר האוצר לקיצוץ רוחבי נוסף בתקציבי הממשלה מנוגדת להסכמות השולחן העגול אשר סוכמו רק לפני שלושה חודשים ולא הובאה לידיעת השותפים: זו הדרך להחזרת ניהול המדיניות הכלכלית לניהול בעימותים ומאבקים ולא בהסכמה", אמר ברוש.
לדברי ברוש, לפני כשלושה חודשים סוכמה עסקת החבילה במשק בה הסכימו העובדים והמעסיקים לממן תוספות תקציביות ניכרות לסעיפים תקציביים מחוללי צמיחה כמו מחקר ופיתוח, עידוד השקעות, בינוי ותיירות. רוב הכספים, לדבריו, עדיין לא הספיקו לעבור.
"משרד האוצר החליט על קיצוץ רוחב ענק של 6.5% השנה וקרוב ל-15% בשנה הבאה. הקיצוץ חתך את התוספות התקציביות בצורה ניכרת. בנוסף, החליטה כבר הממשלה על העלאות מיסים במע"מ, בביטוח הלאומי, בהיטל הבצורת, במיסי קנייה על רכבים, במיסוי סיגריות ואלכוהול ועוד", אומר ברוש. "העלאות המיסים החדות גרמו לגידול בהכנסות המדינה בהיקף של 2.6 מיליארד ש"ח מעבר לצפי הגבייה ומדובר במדיניות אנטי-כלכלית בעידן בו המדינות בעולם מורידות מיסים. כעת מדובר על קיצוץ רוחבי נוסף. לא ניתן לפגוע באף שקל מהתוספות עליהן הוחלט בעסקת החבילה".
ברוש מזכיר, כי בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לעבודה נכתב במפורש כי הממשלה תביא נושאים ושינויים מהותיים בנושאי חברה וכלכלה לדיון בפורום השולחן העגול, בטרם תקבל הממשלה החלטות ותבצע פעולות לקידום נושאים או שינויים שכאלה. לדבריו, גם בהסכם עסקת החבילה נכתב: "ועדה בהשתתפות ראש הממשלה, שר האוצר, יושב-ראש ההסתדרות ויושב-ראש לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים תמשיך לעקוב ולסייע בביצוע צעדי החירום להצלת המשק". ברוש אומר כי הוועדה לא כונסה עד כה וגם הכוונה לקיצוץ הרוחבי עליו הצהיר שר האוצר לא הובאה לדיון בפורום זה.
"בנוסף למשבר העולמי מאוים המגזר העסקי בישראל מהיחלשותו של הדולר ומפגיעה בכושר התחרות. כל יצואן היום מתבונן היום בדאגה לשנתיים הקרובות, והסכנה לגידול חד ונמשך באבטלה ממשית. ממשלת ישראל צריכה כיום לקבל החלטות כיצד לדאוג לכושר התחרות ולמקומות העבודה ולא כיצד לקצץ בתקציבי הצמיחה עליהם הוחלט רק עכשיו", טען ברוש.

תאריך:  29/09/2009   |   עודכן:  29/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברוש על הקיצוץ הרוחבי: שר האוצר מוביל לעימות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית אסיאג
"הטירה הקסומה" של אדית נסביט יוצא בתרגום חדש של הגר ינאי ומגיש לקוראים את אחד מסיפורי הפנטזיה הראשונים
גלית יצחק
בוהדנה תככב בקמפיין של רשת נעלי טו גו, בדמותה של הזמרת ביונסה    מנכ"ל הרשת: מירי מהווה מודל הנשיות האולטימטיבי בישראל    [נכנסה לנעליים של ביונסה / צילום: עידו לביא]
עופר וולפסון
בעקבות המשבר, צפויה סוכנות הביטוח הפדרלית לפקדונות בנקים, לראשונה מעולם, לגבות את פרמיית הביטוח שלה לתקופה של 3 שנים מראש    הסכום אותו הבנקים צפויים לשלם: כ-36 מיליארד דולר
אלעזר לוין
קיבלה אופציה לחודשיים וחצי לרכישת מגרש בפארק צמרת, המיועד לבניית 122 דירות    חבס תשאר בעלת מגרש צמוד ל-129 דירות    השלימה רכישת חלקם של השותפים בשני המגרשים
אלעזר לוין
מצלאווי, יחד עם שותף (ב-38%) ישלמו לאזורים 40.1 מיליון שקל    יבנו 200 דירות במגרש ליד צומת עלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il