X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנסה לרצות את כולם. גלעד [צילום: אייל טואג]
פיצול האישיות של אברי גלעד
אברי גלעד הוא מגלומן שמנסה לומר לעצמו לא להיות מגלומן זה יפה, ובכל זאת אלון עידן צופה בו ומרגיש שוב כמו הילד הקטן ההוא ביסודי

ראיתי את תוכנית הראיונות החדשה של אברי גלעד וחשבתי שהיא בסדר. שמצד אחד אין בה משהו מיוחד, ומצד אחר זה שאין בה משהו מיוחד זה הישג, כי כל הדברים המיוחדים שמכינים לנו בערוצים המסחריים בדרך כלל כוללים עלבונות לצמד האונות ולקליפת המוח.
ביום המחרת קראתי את הראיון המסורתי שנערך איתו ב'7 לילות'. הוא דיבר על כך שההכנה העיקרית לתוכנית פריים טיים היא מנטלית: "לזכור שאני לא כזה חשוב. לא להאמין לפרומו. אני פשוט אומר לעצמי: 'אתה לא תותח, מקסימום רוגטקה'".
הפירוש למשפט עשוי להיות זה: אני חשוב, אני מאמין בפרומו, אני תותח, אני בטח לא רוגטקה (אחרת הוא לא היה צריך להזכיר לעצמו כל הזמן שהוא לא כזה חשוב, לא כזה תותח וכו').
הדפוס הזה - של להזכיר לעצמך לא להאמין לעצמך - מאפיין אנשים שמתקיים בהם סכסוך פנימי. אברי גלעד הוא למעשה שני אנשים (במקרה הטוב): ראשון מגלומן ושני שמנסה לומר למגלומן לא להיות מגלומן. הראשון בא לידי ביטוי בפסקנות ובנחרצות - תכונות שאופייניות לאנשים שלוקים בתסביכי גדלות (שמקורם הוא לרוב בתחושת נחיתות); השני בא לידי ביטוי בניסיון לשנות כל הזמן מקום ועמדה (מתוך תפיסה עמוקה של "איפה שאני נמצא לא יכול להיות מקום טוב כי אני נמצא בו"). יש כאן עניין עם עצמי ושנאה של העצמי, וניסיון להשלים בין רשויות נפשיות שמתקיימות בתוך גוף אחד.
הניסיון של אברי גלעד "להזכיר" לעצמו מה הוא לא - ראוי להערכה. הניסיון שלו לא להאמין לפרומו - כלומר, למכונה שמנפחת דמויות רגילות לממדים מפלצתיים כדי לפוצץ אותם בסופו של יום (ע"ע דודו טופז) - הוא חיוני כדי לשמור על בריאות נפשית מינימלית, כך שעל פניו מדובר בתהליך חיובי.
אלא שמשהו עדיין מטריד אותי אצל אברי גלעד. בטוק שואו החדש זה עדיין לא בא לידי ביטוי, אבל ב"המילה האחרונה" בגל"צ ובראיונות שהוא מפזר פה ושם בתקופה האחרונה עולה דמות שלטעמי דווקא הולכת ומתרחקת מעצמה. את ההתרחקות אני מודד על-פי האנטגוניזם שהוא מייצר בי - בהחלט בדיקה לא קבילה מבחינה מדעית, אבל אין לי דרך אחרת להתייחס אליו.
הוא מעורר בי דחייה אינטואיטיבית, בעיקר בגלל משהו שקשור לצורה שבה הוא מתנסח ומתנהל. כשהוא מדבר, אני מרגיש שהוא מטיף; כשהוא מקשיב, אני מרגיש שהוא בוחן; אני בעיקר מרגיש שהוא יכול להתפוצץ בכל רגע, לנזוף בי, לצאת מכליו. הוא גורם לי להתנהג כמו הילד שהייתי ביסודי - מפחד שיתפסו אותי במעידה וישלחו אותי לפינה.
עוד תחושות: אני מרגיש שהוא מתאמץ מאוד להיות צודק, חכם ויפה. ושמבחינתו אין מקום למישהו טועה, טיפש ומכוער (לפעמים אני חושב שאולי הוא תופס את עצמו ככה בדיוק: טועה, טיפש ומכוער. ולכן אין מקום לאדם הזה בעולם שלו, ולכן הוא מסוכסך עם עצמו וכו'. אולי).
אני גם חושב שבקצה אחר של הסקאלה אברי גלעד מייצג תופעה רחבה יותר של אנשים שנופחו על-ידי משאבת ההמונים ללא כל הצדקה. יכולתו העיקרית היא לחבר מילים במהירות יחסית ולייצר הקשרים בניחוח קומי בתוך זמן קצר. חוכמתו אינה חוכמה, מפני שהיא נטולת מחויבות ("אני מתעב אנשים שדבקים בעמדתם"); שנינותו היא בעיקר צורנית: הוא יידע לענות במהירות על קושיה, אך לא יבין שבכך הוא רק מחזק את מה שנגדו הוא יוצא - את האינסטינקט הבסיסי שאותו הוא מנסה לשנות (כמו גוגל שמעלה תוצאות על-פי אלגוריתם קבוע, אלגוריתם שאותו המתכנת מתעב).
לא במקרה התוכן של אברי גלעד משתנה בכל עת (שמאלני שהופך לימני, קיצוני שמעריך לפתע שמרנות וכו'): הרי התוכן הוא רק החומר שמוכנס לצורה ומשלם את המחיר כשהנפש לא נרגעת (האשמה תמיד תוטל על התוכן מפני שהוא לא הבעיה האמיתית. לעומת זאת הצורה תיוותר כפי שהיא, בלתי חשודה אפילו).
תוכנית הראיונות עצמה המחישה היטב את הדיסוננס שהוא מייצר. מדובר בתוכנית שהזהות המוצהרת שלה מורכבת מסך ההתנגדויות שלו למה שקורה על המסך (את תמצית הגישה הוא זיקק בהבטחה: "פה לא תראו מישהו אוכל עין של שור"). לעומת זאת, היו שם אריה דרעי (פוליטיקאי לשעבר), אמא של ניר כץ ז"ל (אישי ומרגש), איל ברקוביץ' (כדורגלן), גל גדות (דוגמנית) ושחר חסון (סטנדאפיסט). כלומר, התמהיל המוכר מכל תוכניות הטוק שואו לדורותיהן.
זה אברי גלעד: אני לא כמו כולם. וכעת אני אוכיח לכם.
אולי כדאי לו פשוט לעזוב את "כולם" ולהיות פשוט הוא. גם אם זה לא יפה במיוחד.

תאריך:  02/10/2009   |   עודכן:  02/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצול האישיות של אברי גלעד
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
למה בכלל, להקדיש לאדם זה מאמר?
הניה  |  2/10/09 22:59
 
- תגובה להניה
שלא יודע לשאול  |  3/10/09 08:15
2
אהבתי את המאמר- שנון למדי.
אריה ק.  |  2/10/09 23:10
3
אני דווקא אהבתי את התכנית
טוני123  |  3/10/09 05:38
4
הוא לא יחיד בדורו
פרפה חינה  |  3/10/09 07:08
5
עוד ילד קטן שמתפתח לפצצת רייטי
יש מיש  |  3/10/09 07:38
6
הכותב עיתונאי קטן וקנאי
אברי גלעד מדהים-  |  3/10/09 09:48
 
- אברי גלעד מדהים את קטני השכל
"אינטליגנט אלגנט"  |  3/10/09 13:07
7
נסיון חיסול קולגאי
סער  |  3/10/09 21:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוי רגב
מופע המחווה ל"סימנים של חולשה" של ברי סחרוף היה מביש    אם תשאלו את רוי רגב, ברי סחרוף בטח היה נבוך במיוחד לראות את מיטב זמרינו מתעללים בשיריו
עופר וולפסון
263 אלף משרות קוצצו בארה"ב בספטמבר    האנליסטים חזו קיצוץ משרות בשיעור של כ-180 אלף בלבד    האבטלה כמעט ונוגעת בשיעור ה-10%
יהונתן דחוח-הלוי
סרבני הגיוס "בשל הכיבוש" זוכים לתמיכה של יו"ר הנהלת בצלם, גילה סבירסקי, המציינת כי "מורידה בפניהם את הכובע", "מעריצה אותם" ומכנה אותם "גיבורים"    ארגון 'פרופיל חדש' המסייע לסרבני הגיוס הינו אחד הארגונים החבר ב'קואליצית נשים לשלום' שסבירסקי הייתה שותפה להקמתו
שירלי בר דיין ותומר לוי
שחקן מכבי ת"א לפני עכו. ישראלביץ', יבוריאן ושבחון ב-11. קומאץ' יסופסל
עידן יוסף
"שלום, אני גלעד בן נועם ואביבה שליט"    נראה רזה וחלש    מזכיר ביקור שערך יחד עם משפחתו במסעדה בכפר דרוזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il