X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עלה ממשפט שהתנהל נגד עובדת לשעבר שהורשעה בבית משפט שלום בעבירה של גניבה ממעביד וזוכתה בבית משפט מחוזי נפסק שלא התכוונה להשאיר אצלה את הכספים אלא להשיבם
▪  ▪  ▪
מושכים כספים מקופת המשרד ומחזירים אותם בתוך יום-יומיים

דקלה גבאי הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בעיר, שהרשיע אותה בעבירת גניבה בידי עובד וברישום כוזב במסמכי תאגיד, והטיל עליה 400 שעות שירות לתועלת הציבור.
בית משפט השלום קבע שבמסגרת עבודתה כסוכנת נסיעות ב"איסתא", נטלה מהקופה סך 23,000 שקלים שהתקבלו מלקוחות, ללא קבלת רשות המעביד, ובמקביל ביטלה קבלות שהוציאה, כדי שלא תיווצר אי-התאמה בין הסכום שבקופה למכירות. הכסף הוחזר לאחר שמנהלת המשרד גילתה את המשיכה. עלה מהראיות שהסכום נלקח לא בפעם אחת אלא במנות קטנות והצטבר, במשך תקופה של מספר חודשים.
"התכוונתי להחזיר"
בכתב הערעור טענה גבאי שלא הוכח יסוד הכוונה לשלול את הכספים שלילת קבע, שהוא אחד מיסודות עבירת הגניבה בה הורשעה. לדבריה, נטלה את הכספים במסגרת נוהג מקובל במקום עבודתה, במסגרתו נטלו העובדים את הכספים מהקופה על דעתם ומבלי לדווח על כך, והחזירו אותם לאחר מכן, כשהיה בידם לעשות כן. "דחיתי מעת לעת את מועד השבת הכספים, אולם, התכוונתי לעשות כן". עוד נאמר שהוציאה קבלה מתאימה לאחר כיומיים במקום הקבלה שביטלה, ולא מדובר בפעולה שנועדה לבסס את אי-השבת הכסף.
בעדויות בפני בית משפט השלום, עלתה תמונה לפיה עובדי חברת הנסיעות "איסתא", נטלו סכומי כסף מהקופה תוך הפקדת פתק המעיד על כך, והחזירו אותם תוך זמן קצר (כעבור יום או יומיים). הנוהג היה בידיעת האחראית על המשרד, שנהגה בעצמה לעשות כן. בית משפט השלום קבע, שגבאי חרגה מהנוהג ולקחה סכומים גבוהים ללא רשות מנהלת המשרד, לא החזירה אותם מיידית, ביטלה רישומים הנוגעים לעניין ולא הראתה שכספים שהשתכרה שימשו להחזר הסכומים שנטלה.
השיבה את הכסף במיידיות
בית משפט המחוזי בירושלים קיבל את טענתה של גבאי לעניין אי-הוכחת היסוד הנפשי הנדרש להרשעה מעבר לספק סביר. "מקובל עלינו כי נטילת הכספים לא התרחשה על-פי הנוהג שהיה מקובל במקום העבודה, הן מבחינת היקף הסכומים והן מבחינת משך תקופת אי-ההשבה. בנוסף, פגעה המערערת ברישומים הרלוונטיים על-ידי ביטול מספר קבלות - כדי להסתיר את הנטילה ולו באופן זמני. עובדות אלו עומדות למערערת לרועץ. ואולם, מאידך, עמדו לזכות המערערת ראיות שלא נסתרו, המלמדות על כוונה להחזיר את הכסף".
המחוזי הדגיש שגבאי לא הסתירה מחברותיה את עצם נטילת הכספים והבהירה שתחזיר אותם, ומשהתגלה העניין למנהלת, ידעה לומר לה מהו הסכום המדויק שלקחה, בהסתמך על רישום שערכה, כמי שהתכוננה להחזירו ומבלי לטשטש את היקפו. "המערערת השיבה את הסכום מייד כשנחשפה על-ידי המנהלת ובאותו היום, דבר המלמד כי למעשה, השבת הסכומים הייתה בשליטתה...".
התחשבות בנסיבות אישיות
בפסק הדין צוין כי הנסיבות מלמדות שגבאי נקלעה למצב שהסתבך, ושאותו ראתה כזמני. "על-פי עדותה, מאחר שאמה אושפזה בירושלים בגין שני ניתוחי לב פתוח, התארחו אצלה בני משפחה, וכך הסתבכה בהוצאות אירוח גבוהות. המערערת ניסתה, כדבריה, לפתור את הבעיה על-ידי העמדת רכבה למכירה ואף ביקשה כאמור לקבל הלוואה מהמעביד וגם עבדה בעבודה נוספת. לנוכח נוהג הנטילה וההשבה שנעשה על דעת כל העובדים, כפי שהוכח בבית משפט קמא, אנו מתרשמים כי המערערת האמינה ש'מתיחת' הנוהג, אפילו מעבר לקצוות הסבירים, אינה משנה את מהותו. היא דחתה מעת לעת את השבת הסכומים, בשל כלל מצוקותיה, אבל לא ביטלה את כוונתה להשיבו. ויוטעם, גם קודם להצטברות הסכום האמור נטלה המערערת, כמו יתר עובדי המשרד, סכומי כסף מהקופה והשיבה אותם... אין אנו סבורים שעמדה לפני בית המשפט קמא ראיה לפיה נמצאו בידי המערערת סכומי כסף פנויים להשבת החוב והיא לא עשתה כן".
בסופו של דבר, בית המשפט המחוזי פסק שקיים ספק לגבי הוכחת היסוד הנפשי, ויש לבטל את הרשעתה של גבאי בעבירת הגניבה ממעביד ולזכותה. אשר לרישום הכוזב, פסק בית המשפט המחוזי שיש להסתפק בקביעה שגבאי ביצעה עבירה של רישום כוזב תוך ביטול הרשעתה בגינה. "אנו מתחשבים גם בעברה הנקי של המערערת, ובנסיבות האישיות שהביאו להסתבכותה. לאור האמור, אנו מקבלים את הערעור, מבטלים את פסק דינו של בית משפט קמא, מזכים את המערערת מעבירת הגניבה בידי עובד, ומבטלים את הרשעתה בעבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד, תוך שאנו קובעים כי עבירה זו נעברה. בגין עבירה זו תבצע המערערת שירות לתועלת הציבור בהיקף של 400 שעות, על-פי תוכנית שירות המבחן".

תאריך:  04/10/2009   |   עודכן:  04/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי "איסתא" נהגו לקחת כספים מהקופה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני פישר צריך מיליארד לכמה זמן
יובל מהשרון  |  5/10/09 01:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
בעל הכלבה הנושכת הכחיש שכלבתו היא שנשכה, אולם התובעים הצליחו להוכיח טענתם באמצעות עדים ותמונות    בית המשפט מתח ביקורת על הנתבע וחייב אותו לשלם פיצוי והוצאות
עמר בנוביץ
יו"ר איגוד השופטים המודח: אתם דואגים רק לעצמכם. אין לכם סמכות מוסרית
מחלקה ראשונה
העיתון בריטי חושף תמונה המוכיחה שנשיא אירן אחמדינג'אד נולד למשפחה יהודית שהתאסלמה לאחר לידתו
עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת ריבלין יחתום ביום שלישי ברומא על הסכם שיתוף פעולה בין הפרלמנט האיטלקי והכנסת    ההסכם יכלול ביקורי גומלין בין שני הפרלמנטים בתחום הפוליטיקה העולמית
מערכת אתר ערוץ הספורט
1:3 לסנט אטיין על האלופה, 1:1 בין פ.ס.ז' לנאנסי. עכשיו: לאנס מול ליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il