X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרצי וידוי תמוהים והיעדר מוחלט של תחכום או אסטרטגיה הובילו חיש מהר להתפוררותה של ברית קראו ולהדחתה של אינה מישהו היה צריך להזכיר לאבי, אינה וגם לליאורה, שהאמת - במיוחד כשהיא נאמרת בזמן הלא הנכון - היא הבומרנג הגדול ביותר במשחק
▪  ▪  ▪
חוסר תחכום משווע. אבי [צילום: עידו לביא, עכבר העיר]

"אמת איננה עשויה מאי-אמירת שקר לעולם, אלא מידיעה מתי לשקר ומתי לא". סמואל באטלר
למרות שנראה שאינה וליאורה, שתי המועמדות להדחה, היו השחקניות המרכזיות בפרק הזה, דמות המפתח היא דווקא אבי, והמשפט בפתיחה מכוון בעיקר אליו. בכלל, קשה להבין מה גורם לכל-כך הרבה מועמדים לספר את האמת על התככים שהם זוממים. פרצי גילוי הלב האלה תמיד נאמרים בזמן הלא נכון ולאדם הלא נכון, עד שנראה שהם בלתי נשלטים. כך גם אבי בפרק הזה: מה, בשם האלוהים, גורם לך להסביר לשי וחנוך - בני בריתך, כן? - שאתה שומר על אינה כי יש לך ברית עם שני אנשים מהשבט השני? כאילו, בן אדם, למה ללכת סחור סחור? בוא תגיד להם בפנים "אני רוכב לכם על הגב עד האיחוד".
והקטע הכי יפה הוא שאבי לא באמת חושב שיש לו ברית כזאת. הוא פשוט, איך לומר בעדינות, חשב מהבולבול, ופרץ הכנות הזה היה בסך-הכל ניסיון להסתיר זאת, מהאחרים וגם מעצמו. עכשיו תחליטו אתם מה הוא הפגין כאן יותר: חוסר תחכום משווע או כניעה ללא תנאי לליבידו שלו.
ולא ששתי המועמדות להדחה הפגינו יכולות גבוהות יותר באבחנה הנדרש מתי לשקר ומתי לא. שתיהן כנראה בדיוק יצאו לשירותים כשלימדו על תחכום בבית הספר. כל אחת בתורה נצמדה לסלע האמת גם כשהוא גרר אותה כל הדרך למטה. אינה הייתה חייבת להסביר לאביטל למה היא צריכה להדיח את אנגלנדר. או ליתר דיוק: חמש דקות אחרי שצורפה לברית קיימת של ארבעה אנשים, היא מוצאת לנכון לומר לאדם מחוץ לברית שהוא למעשה בסכנה. אבי גרם להדס, חנוך ושי להצביע נגד אינה. אינה עצמה שיכנעה בכך את אביטל ואנגלנדר, וסגרה את הפינה. האמת, אף אחד לא יכול היה לעשות את זה טוב יותר. בהדחה עצמית אין עליה.
ליאורה כביכול יוצאת בסדר מהפרק הזה, כי הצליחה להפיל את אינה, אבל גם היא מגישה מועמדות לפרס המהלך האסטרטגי המבריק של הפרק: כי אין דבר יותר מטומטם מלומר לגבר - ועוד בנוכחות עדים - שהוא לא נאמן ושמישהי מסובבת אותו על האצבע. זו הדרך הבטוחה לעלות לו על הכוונת.
וכדאי לשים לב לנקודה יותר מעניינת: ליאורה מנתחת את מאזן הכוחות בצורה רציונלית, אבל כשהיא פועלת, מניע אותה יצר קטן והרסני: קנאה. היא מקנאת באינה. "כל-כך קל להפעיל גברים", היא אומרת בעצמה בסוף הפרק. ואנחנו נוסיף: וכל-כך קשה לראות מישהי אחרת עושה את זה.
הבנייה מחדש של השבטים עשתה ריסטרט לכל מאזן הכוחות. עובדה, אפילו הברית היחידה שנותרה - זו של שבט קראו ללא זיו - התפרקה בהצבעה הראשונה במועצת השבט. הפרק הזה מלמד אותנו שני דברים: הראשון הוא שמה שמניע את המועמדים הם עדיין יצרים קטנים, וכך כנראה זה יימשך. כל-כך הרבה מהם לא מצליחים להתרומם מעבר לסחי הרגשי ולפעול בצורה שקולה. התבוננות בהם היא ממש שיעור בפסיכולוגיה.
הדבר השני הוא שבשלב הזה כל מי שפעל רק הזיק לעצמו, ולכן הדרך הטובה ביותר לפעול היא לא לעשות דבר. מי שמבין זאת, כמו הדס או חנוך, שיפר את מצבו. יותר מכל מבינים זאת שי וטל כהן. האחרון הוא כרגע סוג של תקווה לניעור העונה הזאת. הוא מקשיב למתמודדים ומאתר את חולשותיהם. כי במשחק לא רציונלי, הדרך להתקדם היא לתת לחולשותיהם של האחרים להפיל אותם, והוא נראה קרוב לכך יותר מכולם.
ממש מתבקש לומר משהו על ההתמוטטות של קריספל, אבל האמת שפשוט אין מה לומר עוד על האיש הזה. כשאדם מדבר כל-כך הרבה על אמונה, התקף חרדה הוא לא הדבר הכי מפתיע בעולם. אבל אם יש משהו יותר מעצבן מקריספל, זו החגיגה של ההפקה על הדרמות הרפואיות. קודם קריספל ועכשיו השורדת שפונתה מהאי. גם במחלקת הפרומו לא מגלה תחכום יוצא דופן.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  04/10/2009   |   עודכן:  04/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישרדות 3: מי צריך ללמוד לשמור על הפה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תוכנית הבל-וחגיגת פרסומות
אליפז  |  5/10/09 00:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במאה ה-20', ברוב המדינות המפותחות, נראתה עלייה של 30 שנה בערך בתוחלת החיים    במידה שהקצב של העלייה בתוחלת החיים במדינות המפותחות לאורך שתי המאות האחרונות ימשיך גם במאה ה-21', רוב התינוקות שנולדו מאז שנת 2000 במדינות עם תוחלת חיים ארוכה יוכלו לחגוג את יום הולדתם ה-100
עידן יוסף
כמאל חטיב נעצר לאחר שהשמיע דברי הסתה ליד הר הבית    עשרות ערבים יידו בקבוקים ריקים ואבנים לעבר השוטרים
נתי טוקר
קרלסברג הפיצה לוח שנה פרסומי שבו מופיעות תמונות גדולות של הרב יוסף    נתנה גם חסות לאירועים של הרב
יפעת גדות
סבורים כי גילו את המפתח לנעורי נצח, או לפחות לנעורים ארוכים    בקרוב ייתכן כי ניתן יהיה לטפל בהזדקנות ובמחלות הקשורות להזדקנות    האריכו את תוחלת החיים של עכברים בחמישית והפחיתו את מספר המחלות הקשורות להזדקנות ופוגעות בבעלי החיים
איציק וולף
לאירן די ידע לייצר ולהרכיב פצצת אטום בשיטת קריסה פנימה על טילי שיהאב 3    ראש הסוכנות היוצא ביקש למנוע פרסום הדוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il