240 קילומטרים של מעקות בטיחות שעברו מבחני ריסוק לפי תקן אירופי מחמיר, יוצבו עד סוף 2009 ברשת הכבישים הבינעירונית. היקף הפעילות השנה הוא כ-90 מיליון שקלים, גידול של 350% לעומת שנים קודמות, בהן תוקנו והוחלפו מעקות בטיחות בהיקף כולל של כ-26 מיליון שקל בשנה. שיפורי הבטיחות בתחום מעקות הבטיחות, נסקרו במסגרת כינוס מיוחד שקיימה בשבוע שעבר החברה הלאומית לדרכים, בהשתתפות מנהלי מכוני הבטיחות המובילים באירופה.
"חוקרים בכל העולם ממשיכים לפתח את הדרך הטובה ביותר, שבה מעקה בטיחות יגיב באופן הסלחני ביותר, כלפי נהג שסטה ממסלול נסיעתו", אמר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר. "בשנים האחרונות חיזקנו את שיתוף הפעולה עם מכוני המחקר המובילים של אירופה ואימצנו תקנים מחמירים בתחום, כדי לבנות את רשת הדרכים הבטוחה ביותר. חשוב לזכור כי אלפי הקילומטרים הקיימים ברשתות הכבישים בארץ, של מעקות בטיחות מסוג W, ימשיכו לשרת אותנו שנים רבות. אולם בכל מקום בו אנו סוללים כביש, או יכולים להציב מעקה חדש, נשתמש במעקות החדשים. אנו משתמשים במעקות חדשים של יצרנים שונים בעשרות דגמים, בהם מעקות המעניקים הגנה גם לרוכבי אופנועים, העשויים להחליק מתחת לגדר. המפגש המקצועי, הוא הזדמנות להתעדכן במכלול חשוב של נושאים, בהם התקנה איכותית ונכונה, המהווה מרכיב חשוב ביכולתם של מעקות לספוג את עוצמת הפגיעה", המשיך.
מנהל אגף מחקר ופיתוח בחברה הלאומית לדרכים, אדריאן קוטרוש, ציין כי המעקות, המוצבים לפי התקן החדש (RAL RG 620 ו-TL-SP 99), תוכננו כך שבמקרה שבו רכב מתנגש בהם במהירות נסיעה של עד 110 קמ"ש, ובזווית פגיעה של עד 20 מעלות, רוב הפגיעה תהיה במעקה וברכב ולא בנהג, אם היה חגור בחגורת בטיחות ונהג ברכב תקין (לא מומלץ לבדוק...).
"החברה הלאומית לדרכים מפעילה בית ספר למקצועות הדרך והיא מהווה סמן ימני עבור גופי תחבורה ורשויות מוניציפאליות רבות בישראל", אמר קוטרוש, "במפגש עם אנשי המקצוע מאירופה, שמענו כיצד ישראל אינה טובה פחות מגרמניה, בכל הנוגע לשימוש בסופגי אנרגיה, ובאביזרי בטיחות נוספים. בחלק מהתחומים, אנו נחשבים אף למקפידים יותר מהם".