X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה לישראל אישרו סופית הסדר הזרמת הכספים לצים סקירת יוסי בכר לחברה אישרה מהימנות התחשיב אסיפת בעלי המניות בצים תתקיים בעוד שבוע
▪  ▪  ▪
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל
עובדי צים בפגישה עם יחימוביץ': נצא להפגין
עופר וולפסון
מטה מאבק עובדי צים נפגש אתמול עם חברת ועדת הכספים * יחימוביץ' אמרה בפגישה כי "חשוב שצים תמשיך להתקיים, אך על משפחת עופר להבין שאין ארוחות חינם"
לרשימה המלאה

ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה לישראל מעריכים כי קיימת כדאיות כלכלית בהשקעת החברה בצים. המסקנה הלא-לגמרי מפתיעה הזו עולה (יום ד', 7.10.09) מדוח החברה לבורסה. על-פי תחשיב התשואות שפרסמה החברה לציבור, השקעה בצים בהיקף של כ-450 מיליון דולר עשויה, בתרחישים מסוימים, להניב לחברה לישראל תשואה שנתית על ההון ברמה של כ-30% עד 40%.
הרקע להחלטה הן ישיבות הוועדה והדירקטוריון שהתייקמו ב-30 בספטמבר, במהלכן הם קיבלו סקירה מד"ר יוסי בכר, יועץ עסקי ומומחה חיצוני בלתי תלוי אשר כיהן בעברו כמנכ"ל משרד האוצר וכמנהל רשות המיסים. בכר התבקש על-ידי דירקטוריון החברה לישראל לבחון את ההוגנות של המתודולוגיה אשר שימשה את צים לחישוב התשואות שעשויה להניב השקעת החברה בצים.
לדברי החברה לישראל, בכר פירט בפני הדירקטורים את אופן ביצוע הבחינה ואת מסקנתו, לפיה מנקודת ראות פיננסית, המתודולוגיה ששימשה את צים לצורך חישוב טווח התשואות הינה הוגנת.
"ההשקעה אינה חסרת סיכון"
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, אמר כי "צים הינה חברה הפועלת בענף מחזורי. רק לפני כשנתיים בחנה צים אפשרות להנפקה לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר ואנו מאמינים שעם סיום המחזור השלילי בענף הספנות וההתאוששות הכלכלית בעולם, תחזור צים למסלול של רווחיות טובה ותזרימי מזומנים גבוהים, דבר העשוי להשפיע באופן חיובי על בעלי המניות בחברה לישראל".
לדברי גלעד, ברור עם זאת שההשקעה בצים אינה השקעה חסרת סיכון, ומותנית, כאמור, גם בהתאוששות הכלכלית בעולם מחד-גיסא, וגם בהצלחת תוכנית ההבראה של צים מאידך-גיסא. לפיכך, הוא אומר, מצפה החברה לישראל להשיג תשואה הוגנת שתפצה אותה ואת בעלי מניותיה על הסיכונים הגלומים בהשקעה.
"אני מבקש לציין, שהדירקטוריון של החברה לישראל, לאחר שקיבל סקירה מפורטת בדבר התקדמות המהלכים עם הנושים הפיננסים והגורמים האחרים שאמורים להשתתף בהסדר ההבראה של צים, ולאחר שעיין בחוות הדעת של ד"ר יוסי בכר, חזר ואישר את השקעת החברה בצים בשיעור של 450 מיליון דולר", אמר גלעד.
גלעד גילה כי התפתחות נוספת במסגרת הסדר ההבראה המתגבש היא הסכמתה של קבוצת עופר לכך שהחוב של צים כלפי הקבוצה בסך של 150 מיליון דולר, בגין ההפחתה שקבוצת עופר ביצעה על דמי החכירה המגיעים לה מצים, יהיה נחות בתנאיו מול החוב לבעלי האג"ח. כמו-כן, עשויה קבוצת עופר לוותר על ההמרה למניות בגין ההפחתה כפי שדווח ופורסם קודם לכן.
"מרבית הבנקים והגופים המוסדיים כבר הסכימו להסדר"
רפי דניאלי, מנכ"ל צים, עידכן בנושא התקדמות תהליך הסדר ההבראה: "אני שמח לבשר שהרוב הגדול של הבנקים והגורמים הפיננסים כבר הביעו את הסכמתם הפורמלית להשתתפותם בהסדר ההבראה של צים. בהנהלת צים עוסקים כעת במלאכה של השלמת המשא-ומתן עם הגורמים האחרונים שהסכמתם מתחייבת ליישום התוכנית, משימה הכרחית שאנו חייבים להשלים תוך מספר ימים".

תאריך:  07/10/2009   |   עודכן:  07/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עידן עופר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החברה לישראל: עד 40% תשואה מההשקעה בצים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
חשד שהפרקליטות "הכשירה בדיעבד" מידע שגוי על-ידי הגשת כתב אישום לא מוצדק    התוצאה: מעצר ללא חלופה במשך חודשים
סיון בראימן
תא"ל ניצן אלון מחליף בתפקיד את נועם תיבון    תיבון עתיד להתמנות למפקד המכללה לפיקוד ומטה בצה"ל
אלעזר לוין
מחירי הדירות בסוף 2008 היו עדיין נמוכים ב-11% לעומת השיא של 2001    הריבית הנמוכה וגורמים כלכליים אחרים הביאו לעליית מחירי הדירות ב-2009
יפעת גדות
80,000 בני אדם נספו ברעידת האדמה החזקה ביותר שאירעה באזור בשנים האחרונות
עופר וולפסון
בעקבות דחיית טיפול בצ'ק של לקוח, בטענה כי הוא מזויף, החליט הלקוח להתנקם ישירות במנכ"ל אלי יונס    הטריד אותו בטלפון ושלח אליו משלוחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il