X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פקידה שהורשעה בגניבה מלקוחות תבצע שירות למען הציבור בהחלטה: מנהל הסניף מחל לה וביקש לסגור את התיק השופט: כמה עבריינים מחזירים כמוה את כל הכסף לפני אישום?
▪  ▪  ▪
מנהל הסניף מחל לה

בית משפט השלום בעכו הטיל (יום ה', 8.10.09) עונש קל של 250 של"צ על פקידת בנק שהורשעה בגניבת כספי לקוחות. מדובר במיכל מסיקה, פקידה בסניף בנק הפועלים בכרמיאל אשר במשך למעלה משנתיים גנבה סכום של כ-73 אלף שקלים, כסף ששימש בחלקו "לצרכים שוטפים".
היא הורשעה בהודאתה והתביעה דרשה להטיל עליה עונש מרתיע של מאסר בפועל וקנס. מנגד, שירות המבחן המליץ לא לשלוח אותה לכלא בשל "נסיבות אישיות" אלא לחייבה בשעות למען הציבור.
למנוע מפקידים למעול
כאמור בית המשפט גזר עליה של"צ וקנס. השופט משה אלטר הודה בהחלטה כי "התלבט ארוכות" בטרם החליט על גזר הדין. הוא כתב כי בעבירות שביצעה יש כדי "לפגוע באמון הציבור במערכת הבנקאית" ולכן נדרש עונש חמור כדי לשדר מסר מרתיע לפקידיי בנק אחרים ש"יש להמנע משליחת יד בכספי הלקוחות או הבנק". עבירות אלו הן קלות לביצוע, כתב השופט, ואף קשה לגלותן. לפיכך "ענישה מקלה עלולה לפתות אחרים לנסות לבצע עבירות דומות מתוך מחשבה שניתן לעשות כסף קל ללא סיכון רב להתפס ואם כבר ייתפסו העונש הצפוי לא יהיה חמור".
עם זאת, מדובר במקרה זה באם חד הורית "המגדלת את בנותיה בכוחות עצמה, נורמטיבית ביסודה, ללא כל עבר פלילי שנסיבות חייה.. שלא כאן המקום לפרטן, הביאוה לביצוע העבירות... היא הודתה במיוחס לה...וביטאה צער וחרטה על מעשיה ואף מיהרה להחזיר את הכספים שנטלה עוד בטרם כתב אישום". השופט ציין כי מנהל הסניף בו עבדה "מחל לה ואף פנה למשטרה והודיע כי לאור העובדה שהכספים שנטלה הוחזרו אין מניעה מבחינתו שהתיק ייסגר". השתכענתי, הוסיף השופט, כי "למדה את הלקח והסיכוי שתחזור על מעשים דומים בעתיד קלוש אם לא אפסי".
הוא ציין עוד כי בעקבות פיטוריה מהבנק היא מועסקת בשני מקומות עבדה כדי לפרנס את עצמה ובנותיה ושליחתה לכלא "תשאיר את בנותיה הקטינות ללא הורה מטפל ומפרנס".
לא מצאתי שעבריין ישיב את הכסף
בהחלטה הוסיף השופט כי לא נעלמו מעיניו גזרי הדין שהציגה התביעה על כך שעבריינים שביצעו עבירות דומות נשלחו מאחורי סורג ובריח, "אולם באף אחד מהם לא מצאתי שהעבריין/ית החזיר את כספי הגניבה. זה לטעמי שיקול כבד משקל להקלה בעונש בייחוד במקרה זה, שלאור מצבה הכלכלי הקשה של הנאשמת נאלצה בוודאי להשקיע מאמצים לא קלים כדי לגייס סכום של 73 אלף שקלים כדי להחזירו לבנק".
על מסיקה שיוצגה על-ידי עו"ד אבריאל טל, הוטלו 250 של"צ וכן קנס של 15 אלף שקלים. כמו-כן נגזר עליה עונש מאסר על תנאי והיא הועמדה בפיקוח של שירות המבחן במשך 18 חודשים.

בית משפט השלום בעכו פ 1854/07
תאריך:  08/10/2009   |   עודכן:  08/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
מחקר ספרדי קובע: מדריד תשלם ביוקר אם רונאלדו לא יגיע לדרא"פ
תומר לוי
אופ"א הענישה בחומרה את קשרה של חיפה בעוון העבירה מול בורדו
עופר וולפסון
החברה עומדת לקראת חתימת עסקה שתאפשר להטמיע את הודעות משתמשיה בתוצאות החיפוש של שתי חברות הענק    עשויה לקבל בתמורה תשלום קבוע בן מיליוני דולרים ופיסה מהכנסות תוצאות החיפוש
מאיה שני
המלחין אנדרו לויד וובר הודיע באופן רשמי על יציאת המשך מעלליו של הפנטום, הפעם בפארק השעשועים קוני איילנד בניו-יורק    הפנטום וקריסטין ב"פנטום האופרה" [צילום: AP]
מערכת אתר ערוץ הספורט
דובר פומפי, גארת דאבל לרדיו ת"א: "אברם מכיר מצוין את הפרמייר-ליג"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il