X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יידרשו שנתיים עד שלוש לפני שהווירוס שגרם למגיפה העולמית יהפוך לווירוס עונתי ארגון הבריאות העולמי זיהה התחלה יוצאת דופן של מחלות דמויות שפעת בחצי הכדור הצפוני
▪  ▪  ▪
לא יעזוב כל כך מהר [צילום: AP]

שנים יידרשו לארגון הבריאות העולמי כדי להוריד את שפעת H1N1, או בשמה הנפוץ שפעת החזירים, מדרגה של מגיפה עולמית לדרגה של השפעת העונתית. כך הודיע הארגון בסוף השבוע.
הארגון העלה את האזהרה מהשפעת לרמה של מגיפה עולמית (דרגה 6) בחודש יוני בתגובה להתפשטות הווירוס החדש בכל העולם ולאחר שגרם למותם של 4,500 בני אדם לפחות, במיוחד בצפון אמריקה.
דובר ארגון הבריאות העולמי, גרגורי הרטל, אמר כי האזהרה הבריאותית עשויה להישאר ברמה זו עד שאנשים יוכלו להדוף ביעילות רבה יותר את הזיהום מסוג זה של הווירוס. בשלב מסוים בעתיד, כשיכירו בעובדה שהווירוס לא מסתובב יותר על בסיס יציב בקהילות, ניתן יהיה להוריד את רמת האזהרה. יחד עם זאת הדגיש, כי אין כל רמז לכך שהדבר עומד להתרחש בקרוב.
במקרים של מגיפות עולמיות קודמות נדרש זמן רב עד שסוגים מדאיגים של וירוס הפכו פחות מדבקים. ההאטה בדרך כלל מתחילה לאחר שאנשים שהייתה לכם חשיפה קודמת כלשהי לווירוס, או שקיבלו חיסון, הופכים חסינים אליו.
בסופו של דבר, וירוס הגורם למגיפה עולמית הופך לווירוס עונתי, תהליך הנמשך בדרך כלל שנתיים עד שלוש. ברגע שמספר מספיק גדול של אנשים חוסנו או נדבקו בווירוס, הוא מתקשה להתפשט ומתחיל להתנהג כמו וירוס השפעת העונתי.
רשויות הבריאות הלאומיות מבצעות מעקב אחר וירוס השפעת על בסיס קבוע, ומחקרים בנושא סוגי הווירוס משמשים את יצרני התרופות המשווקים את חיסוני השפעת העונתית שבדרך כלל מכילים תערובת של מספר וירוסים.

מחלות חדשות דמויות שפעת

חברות גלקסוסמית', נוברטיס, בקסטר, אסטרה-זנקה ו-CSL הן בין החברות המפתחות ומשווקות את החיסונים לשפעת H1N1, ונהנות ממיליארדי דולרים מהזמנות של ממשלות בעולם. סין החלה בתוכנית המאסיבית הראשונה של חיסונים בסוף ספטמבר, ואוסטרליה וארצות הברית גם הן החלו בתוכנית חיסונים לילדים ולאנשי רפואה.
לדברי הרטל, אין כל סימן לכך שהווירוס שגרם למגיפה העולמית עבר מוטציה לסוג מסוכן יותר או לסוג פחות מסוכן מזה שזוהה תחילה במקסיקו ובארצות הברית, ועד כה הוא נשאר הומוגני למדי.
באחת ההצהרות האחרונות לגבי התפשטות הווירוס, שפורסמה גם היא בסוף השבוע, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי הוא מזהה התחלה יוצאת דופן של מחלות דמויות שפעת בחצי הכדור הצפוני. וירוסים של שפעת שורדים באקלים קר יותר ובדרך כלל שיעור ההידבקות מהם מגיע לשיא בחודשי החורף.
בשבועות האחרונים מספר מדינות באירופה דיווחו על פעילות רבה יותר של מחלות נשימתיות וביפן המצב גרוע עוד יותר, במיוחד בערים גדולות. ארצות הברית, מקסיקו וקנדה גם הן דיווחו על מספר מקרים גבוה מהרגיל. מצב ההידבקות בשפעת יציב בחלקים הטרופיים של אמריקה ואסיה, אך מספר גבוה של מחלות נשימתיות דווח בקולומביה, בקובה ובאל-סלבדור.
בחצי הכדור הדרומי, הידבקויות בשפעת פחתו עם סופה של עונת החורף, כך דיווח ארגון הבריאות העולמי וציין כי קיימת הידבקות יציבה בצ'ילה, בארגנטינה ובניו-זילנד וירידה בשיעור המחלות בדרום אפריקה ובאוסטרליה.
בישראל, נכון לתאריך 22.9.09, ישנם מעל 3,400 חולים מאומתים. הההערכה היא כי מספר המקרים הכולל הינו גדול בהרבה ועומד על מספר אלפים. 24 חולים נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה ומספר מקרים של תחלואה קשה הצריכו אשפוז בטיפול נמרץ בעיקר בקרב קבוצות הסיכון.

תאריך:  11/10/2009   |   עודכן:  11/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגיפת שפעת החזירים תישאר כאן שנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ארה"ב ואיטליה דחו על הסף את דרישת הטורקים כי ישראל לא תוכל להשתתף בתרגיל האווירי המשותף מעל אדמתם
יפעת גדות
להקפיד על תרגילים שמפעילים את כל קבוצות השרירים העיקריות
יפעת גדות
אפולו 7 הייתה המשימה המאוישת השנייה בתוכנית אפולו להנחתת אדם על הירח
מערכת אתר ערוץ הספורט
56:76 לבלאנקוס על קאחסול, 63:80 לברצלונה על חקובאו
איריס פרחי
הנאשם הועמד לדין בגין שתי עבירות של ניסיון שוד    לאחר ניהול משפט, זוכה מן הספק מהאישום השני והורשע באישום הראשון    נפסק שהעבירה כוללת יסוד של אלימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il