X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת התשתית הוותיקה חייבת כ-50 מיליון שקל וצברה הפסד של 12.5 מיליון שקל שטאנג: הקשיים - בגלל עיריית תל אביב 10 המחאות חזרו ללא כיסוי והחשבון הוכרז כ"מוגבל" עליזה שרון מונתה כנאמנת לחברה סכנה לפרויקט גדול של נתיבי איילון
▪  ▪  ▪
רו"ח עליזה שרון

יהודה שטאנג, אחת החברות הוותיקות בארץ בעבודות תשתית, נקלעה לקשיים, המחאות חזרו ללא כיסוי, חשבון החברה בבנק הוכרז מוגבל, והיא צברה הפסד של 12.5 מיליון שקל וחובות כ-50 מיליון שקל. בסוף השבוע הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב לחברה צו הקפאת הליכים, לחודש, ומינה את רואת החשבון עליזה שרון כנאמנת. שטאנג מאשימה את עיריית תל אביב בקשייה.
חברת שטאנג ותיקה יותר ממדינת ישראל - נוסדה ב-1935. זה עשרות שנים היא ידועה כאחת המובילות בתחום עבודות תשתית. כיום היא פעילה בשישה פרויקטים, בהיקף כולל של 420 מיליון שקל. כן היא בונה שני מכונים לטיהור שפכים בשיטת BOT, בונה 104 דירות באילת ובעלת מגרש בבודפשט.
למרות צבר העבודות הגדול , הפסידה שטאנג בינואר-יוני השנה 12.5 מיליון שקל. יש לה גם גרעון של 14 מיליון שקל בהון חוזר. בשבועיים האחרונים חזרו ללא כיסוי 10 המחאות של החברה, ב-1.3 מיליון שקל, והבנק הכריז על חשבון החברה "מוגבל", דבר המקשה עליה לפעול.
שטאנג חייבת כ-25 מיליון שקל, חלקם בערבויות, לבנקים לאומי, הבינלאומי ואיגוד. כן היא חייבת כ-20 מיליון שקל לנושים לא מובטחים , כ-5 מיליון שקל לבעלי השליטה (שמואל ואורי שטאנג) ו-320 אלף שקל לעובדים.

"האשמה - הרשות לפיתוח כלכלי של העירייה"

לדברי שמואל שטאנג, העומד בראש החברה, הבעיה העיקרית שלה נובעת מחוזה שחתמה ב-2007 עם הרשות לפיתוח כלכלי, בבעלות עיריית תל אביב, לעבודות תשתית ושיקום בנמל יפו. החוזה דיבר על עבודות ב-43 מיליון שקל, והיקפו הוגדל לפני כחודשיים לכ-57 מיליון שקל. 75% מהעבודות כבר נעשו. שטאנג: "הרשות תכננה את העבודות תוך כדי הביצוע, והיו ליקויים וקשיים. התוצאה היא שנרשום הפסד גולמי של 12 מיליון שקל".
ביום ג' שעבר, 6 באוקטובר, הודיעה הרשות לשטאנג על ביטול החוזה, דרשה ממנה להפסיק את העבודות ולסלק את ידה מהשטח. הרשות אף חילטה ערבויות ב-4.5 מיליון שקל, והודיעה שתדרוש תשלום פיצוי מוסכם בעוד 2.5 מיליון שקל. הרשות לפיתוח מנעה מכלי רכב של שטאנג להיכנס לנמל, והתקינה מנעולים ושרשרות כדי שעובדי החברה לא יוכלו להמשיך בעבודתם.
שטאנג טוענת כי פעולות אלו של הרשות לפיתוח אינן חוקיות. בימים שלישי, רביעי וחמישי בבוקר ניהלו אנשי החברה מו"מ עם הרשות לפיתוח כדי ליישב את המחלוקת, אך המו"מ נכשל. במצב זה, לא נותרה לשטאנג ברירה אלא לפנות בדחיפות ביום ה' בצהרים לבית המשפט ולבקש צו הקפאת הליכים. ואכן , השופט איתן אורנשטיין הוציא צו, לחודש, ומינה את עליזה שרון לנאמנת על החברה.

סכנה לחוזה גדול עם נתיבי איילון

הפסקת פעילותה של שטאנג עלולה לגרום לבעיות בכמה פרויקטים שהחברה מעורבות בהם. הפרויקט העיקרי שלה כיום הוא הנחת צינורות לאורך 8 ק"מ, בחוזה בהיקף 261 מיליון שקל עם נתיבי איילון, שנחתם באחרונה. בפרויקט זה, כמו גם בפרויקטים אחרים של שטאנג, היא פועלת בשותפות עם חברת זובלין הגרמנית, מן הגדולות בענף. שיתוקה של שטאנג עלול להעמיד בסכנה את הפרויקט, ולפחות את לוח הזמנים שלו.
בנוסף, הייתה שטאנג פעילה בשלושה פרויקטים נוספים ביפו, בהיקף כולל של 70 מיליון שקל. העבודות כמעט והושלמו.
שטאנג גם בנתה מכון לטיהור שפכים ביבנה, בשיטת BOT (החברה בונה את הפרויקט על-חשבונה, ומממנת אותו על-ידי קבלת דמי שכירות לטווח ארוך), בהיקף הכנסות צפוי של 115 מיליון שקל. כן היא בונה מכון דומה בדימונה.
בנוסף, לשטאנג גם פרויקטים ונכסים בתחום הנדל"ן הרגיל:
  • החברה 104 דירות באילת, ומכרה כמעט את כולן;
  • בבעלותה עוד מגרש לבנייה באילת;
  • בבעלות שטאנג גם 33% ממגרש בבודפשט, שבו השקיעה 4 מיליון שקל.

תאריך:  11/10/2009   |   עודכן:  11/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטאנג נקלעה לקשיים - צו הקפאת הליכים לחודש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
רוב המקרים של תסמונת העייפות הכרונית קשורים כנראה לווירוס, כך קובע מחקר שיוכל אולי להוביל לטיפולים תרופתיים ראשונים בהפרעה הפוגעת במיליוני בני אדם בעולם כולו
אופיר בר-זהר
הערוץ ישים דגש על סדרות תעודה כדי לבדל את עצמו מהמתחרה הבידורי
איציק וולף
בית משפט השלום הקל בעונשו של השחקן והבמאי בשל מצבו הנפשי והכלכלי המעורערים    "הפיצוי לא משקף את סבל המתלוננת"
יפעת גדות
יידרשו שנתיים עד שלוש לפני שהווירוס שגרם למגיפה העולמית יהפוך לווירוס עונתי    ארגון הבריאות העולמי זיהה התחלה יוצאת דופן של מחלות דמויות שפעת בחצי הכדור הצפוני
עידן יוסף
ארה"ב ואיטליה דחו על הסף את דרישת הטורקים כי ישראל לא תוכל להשתתף בתרגיל האווירי המשותף מעל אדמתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il