X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אוהד, טל ירוק ובעיקר טלכו עשו סימנים של מתמודדים ראויים ומחושבים אבל כשהגיע הזמן לתרגם מילים למעשים עשו טעויות בוטות שמסמנות נקודה אדומה על ראשם לעתיד מזל שבהפקה כשלו בליהוקה של נטלי שארזה את הפקלאות מרצונה והצילה אותם מהדחה
▪  ▪  ▪
כשלון ליהוקי מובהק. נטלי [צילום: עידו לביא, עכבר העיר]

"מועצת השבט הכי דרמטית?", "מלחמת כל בכל?", "ההדחה הראשונה של שבט טינאגו המחודש?". האם יש שמץ של אמת, אפילו פירור קטן של אמת, במשפטים האלה של מחלקת הפרומו של ערוץ 10? באמת, קשה להבין למה זו הדרך שבה הם בחרו לקדם את הפרישה מרצון (ולא ההדחה) של מתמודדת חסרת חשיבות, שהצליחה לומר, אולי בפעם השלישית במשחק, משפט בעל משמעות ונכון תחבירית: "אני מתגעגעת!". האם זו הדרמה? או שמא היו אלה הדמעות של זיו, שגם הן כבר יוצאות מכל החורים. את הפרומו הזה בוודאי ילמדו מעתה בבית הספר לאנטי קליימקס על שם נטלי.
לא ברור למה קברניטי התוכנית אצו רצו לפמפם ולנפח פרק שמציג בגאווה את כישלונם: כי אם יש לך מתמודדת שבשבוע השלישי פורשת מגעגועים (וגם מתמודדת כמו אביגיל, שבטוחה שהיא ב"הישרדות דיזנגוף סנטר") אין דרך אחרת לתאר זאת מלבד כישלון ליהוקי. וכך חטאה ההפקה פעמיים: גם טעתה בליהוק, וגם שברה שוב, בפעם האלף, את אמון הצופים. וזה מבלי להזכיר את העריכה הבעייתית שבה הקול של טל כהן משתנה שלוש פעמים באותו וידוי.
עד לאותו רגע בסוף הפרק, שבה הפכה מועצת השבט ל"קולה של אמא", היה דווקא מעניין: שבט חדש עם יחסי כוחות לא ברורים הוא נקודת פתיחה טובה, ובקלחת בחשו שלושה מהמתמודדים היותר אינטליגנטים על המסך: אוהד, טל ירוק וטלכו. שלושתם יודעים לנתח היטב את המצב, אבל כפי שתיכף נראה - כשהם מתרגמים את התאוריה לפרקטיקה, שלושתם שוכחים את הרציונל ופועלים מתוך צרכים פסיכולוגיים שרק משבשים את מהלכיהם.
טל ירוק, בתור התחלה, ביצע שתי טעויות. הראשונה היא הטעות הקלאסית של נטילת המושכות לידיו. למה לא לחכות? מספיק אנשים מסביבך מרגישים מאוימים, ולכן יבצעו טעויות ויצרו לך שעות כושר לפעולה. במקום זאת הלך טל ירוק לטל כהן, והודיע לו בו במקום על קיומה של ברית, שהוא בכל מקרה יהיה בה גלגל חמישי. סיבה מצוינת להיות מודאג. בזה הרגע סימן טל ירוק את עצמו כראש הנחש.
הטעות השנייה שלו חמורה הרבה יותר: הניסיון להדיח את ליעד. הרי הקשר בינה לבין אוהד ברור וגלוי לעין. למה לא לסמן מטרה עם המכנה המשותף הרחב ביותר בברית שלך? ובכלל, מי מבקש מאדם להוציא להורג את מושא תשוקתו? כוחה של אשה הוא לא איזה סטארט-אפ. הלקח והתוצאה ידועים - מימי טרויה ועד מרדכי וענונו - אפילו כשהיא "קצת ערסית", אם נצטט את אוהד באנדרסטייטמנט של העונה עד כה. טל ירוק וטומי רוצים להדיח את ליעד כי היא "מעצבנת אותם". סיבה אסטרטגית ממדרגה ראשונה. אבל הם מתנהגים בדיוק כמוה: היא קופצת מכל פרעוש שמטפס עליה, והם קופצים וחורגים מהמהלך הנכון עבורם באותה אימפולסיביות, בגלל פרעוש כמו ליעד.
השוגה השני הוא אוהד, שניסה לרקוד על שתי חתונות: גם לא לבגוד בברית הרביעיה וגם לשמור אמונים לאהובת לבו, או כל מיני איברים אחרים. העובדה שהאש הופנתה בסוף לטלכו ושנטלי הודחה, לא ממש פותרת לאוהד את הבעיה: הוא עדיין בברית אחת, ודלילה שלו במחנה הפלישתים. ההתנגשות בפרקים הבאים, אם כן, בלתי נמנעת.
אבל האכזבה הגדולה מכולן היא מטלכו, המתמודד שנראה הכי מתוחכם עד כה. במשך כל העונה הוא נזהר מלפעול בגלוי, בזמן שמאחורי הקלעים הוא התבונן במתמודדים וידע להתחבר אליהם ברובד האישי, הפסיכולוגי, זה שמשפיע על החלטתם בסופו של עניין. אלא שברגע האמת הוא פעל בדיוק ההיפך.
טל כהן שגה כמו טל ירוק ואוהד גם יחד. כמו טל ירוק הוא, לראשונה במשחק, נטל את היוזמה לידיו. וכמו אוהד הוא ניסה לרקוד על שתי חתונות: גם לפעול נגד ברית הרביעיה וגם לומר את האמת ולשחק "משחק ערכי". התוצאה של תנועת המלקחיים של שתי פעולות אלה היא בלתי נמנעת: נקודה אדומה באמצע המצח. וגם הפרישה של נטלי לא מסירה אותה. הוא עדיין האויב הראשון של רביעיה בשבט של שבעה. התוצאה של "משחק ערכי" היא בדרך כלל "הדחה בראש מורם". לא נראה לי שטלכו חותם על התוצאה הזאת.
"רק עתה נתברר לי יפה, מה רצו הבריות מעל לכל בבקשם לעצמם מורה מוסר. את השינה הטובה ביקשו, ונוסף לכך מידות טובות כזרעי הפרג המרדים". פרידריך ניטשה, כה אמר זרתוסטרא.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  11/10/2009   |   עודכן:  11/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישרדות 3: משאירים את הרציונל בבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת התשתית הוותיקה חייבת כ-50 מיליון שקל וצברה הפסד של 12.5 מיליון שקל    שטאנג: הקשיים - בגלל עיריית תל אביב    10 המחאות חזרו ללא כיסוי והחשבון הוכרז כ"מוגבל"    עליזה שרון מונתה כנאמנת לחברה    סכנה לפרויקט גדול של נתיבי איילון
יפעת גדות
רוב המקרים של תסמונת העייפות הכרונית קשורים כנראה לווירוס, כך קובע מחקר שיוכל אולי להוביל לטיפולים תרופתיים ראשונים בהפרעה הפוגעת במיליוני בני אדם בעולם כולו
אופיר בר-זהר
הערוץ ישים דגש על סדרות תעודה כדי לבדל את עצמו מהמתחרה הבידורי
איציק וולף
בית משפט השלום הקל בעונשו של השחקן והבמאי בשל מצבו הנפשי והכלכלי המעורערים    "הפיצוי לא משקף את סבל המתלוננת"
יפעת גדות
יידרשו שנתיים עד שלוש לפני שהווירוס שגרם למגיפה העולמית יהפוך לווירוס עונתי    ארגון הבריאות העולמי זיהה התחלה יוצאת דופן של מחלות דמויות שפעת בחצי הכדור הצפוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il