X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנאום בוועידת הגליל התייחס מנכ"ל בנק הפועלים למשבר ואמר כי זה טרם חלף, אולם בישראל תירשם צמיחה, אם כי בקצב נמוך ציין כי הבעיות החמורות במשק הישראלי הן במגזר העבודה והיצוא
▪  ▪  ▪
קינן נפגש עם הנשיא פרס והשר שלום בוועידה, היום [צילום: חיים אזולאי]

"ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה, לאורך זמן, שיעור אבטלה המתקרב לעשרה אחוז. צריך לזכור ששיעור ההשתתפות בכוח העבודה בישראל נמוך גם כך יחסית לעומת מדינות מפותחות אחרות". כך אמר מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, בנאום שנשא בוועידת הגליל (יום ג', 13.10.09).
קינן התייחס בדבריו למשבר הכלכלי וטען כי זה טרם חלף: "המשבר עדיין מכה בכלכלות העולמיות, והוא גורם לירידות חריפות בצמיחה, עד כדי צמיחה שלילית במדינות רבות. המצב הביא לקיפאון בהשקעות חדשות, וחמור מכך - לעלייה באבטלה". עם זאת, קינן אמר כי עד כה ניתן לקבוע כי פגיעת המשבר הכלל-עולמי במשק הישראלי הייתה באופן יחסי קטנה מזו שבמדינות אחרות. "כבר ברבעון השני נרשם שינוי מגמה וצמיחה חיובית בישראל, וההערכות המקצועיות הן כי בשנת 2010 תימשך המגמה החיובית, אם כי בקצב נמוך מזה שאליו הורגלנו בשנים הטובות של אמצע העשור הנוכחי".
לטענתו של קינן, הבעיות החמורות ביותר המעיקות על המשק הישראלי הן במגזר היצוא ובשוק העבודה. לדבריו, בין החברות שעיקר עסקיהן ביצוא, יש לא מעט שראו בחודשים האחרונים צניחה בהיקף המכירות בשיעור של עשרות אחוזים. ירידה זו, הסביר, נובעת מגורמים רבים, ביניהם הירידה בביקוש למוצריהן, היחלשות הדולר מול השקל וגורמים נוספים. "היצוא, כידוע לכולנו, הוא אחד מעמודי התווך של הכלכלה הישראלית. פגיעה חמורה במגזר היצוא עלולה להביא לתוצאות קשות לטווח ארוך: פגיעה בהשקעות, עלייה בשיעור האבטלה ואובדן כושר התחרות של התעשיות הישראליות בעולם, שנבנה בעמל רב ולאורך שנים רבות", אמר קינן.
קינן גם הציע פתרונות לבעיות הרבות, ואר כי הוא מאמין שניתן לצמצם את שיעור האבטלה, על-ידי פרויקטים לאומיים של השקעה בתשתיות, שיגדילו את פוטנציאל הצמיחה של המשק בטווח הארוך. "זוהי שעתה של הממשלה לפעול ולנקוט בצעדים לא שגרתיים. אפשר לעשות זאת על-ידי הוצאת פרויקטים תקציביים או באמצעות שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי. אין לי ספק שהשקעה בתשתיות יכולה להוות מנוף יעיל ביותר לחידוש הצמיחה והנעת גלגלי הכלכלה. בכספים שיופנו יעודדו את הצמיחה והתעסוקה, בעיקר בתחומי התחבורה, האנרגיה והמים, כולל אנרגיות מתחדשות".
הוא הוסיף כי הוא "נמצא בדעה שכמדינה, עלינו לחזק במיוחד את התשתיות מחוץ למרכזי הערים הגדולות, בגליל ובנגב. בפרט, חשוב מאד לדאוג לשיפור מיוחד באיכות מערכת החינוך באזורים אלה. הנוער בגליל זכאי לקבל את החינוך הטוב ביותר שהמדינה יכולה להעניק".
קינן סיים את דבריו באומרו כי הוא "מנצל את הבמה שניתנה לי כדי לקרוא מכאן למקבלי ההחלטות, כולם, והכוונה גם למערכת הבנקאית כולה, כולל בנק הפועלים, לפעול באופן יותר נחוש ואינטנסיבי לפיתוחם ולקידומם של הגליל והנגב. נושא המחוייבות לסביבה הינו מרכיב מרכזי באסטרטגיות הקיימות של בנק הפועלים והחלטנו לפעול לקידום הנושא הסולרי דווקא בחבלי הגליל והנגב".

תאריך:  13/10/2009   |   עודכן:  13/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קינן: האבטלה גבוהה ממה שאנו יכולים להרשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
"איכות השלטון" דורשת בדיקת טענות בפרשת עברייני מין חרדיים    בפנייה ליועהמ"ש והמבקר: להבהיר גבולות התערבות סגן השר במשרדו
ספי קיני
החרפה נוספת במשבר הדיפלומטי עם טורקיה    ראש ממשלת טורקיה שב ותוקף את ישראל על פעילותה במבצע עופרת יצוקה
עופר וולפסון
החלק הארי בקנס הוטל עליה בגין מידע לא מלא שדיווחה בעניין מכירת 2.5% ממניותיה    קנסות הוטלו גם על מיטבית עתודות, מגדל והראל
ספי קיני
מסמך שהכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת מגלה כי הצעת החוק עשויה להשפיע על מספר זעום של ישראלים בלבד    מנכ"ל עמותת חדו"ש: "ההצעה היא ישראבלוף"
איציק וולף
נשיא המדינה פתח את ועידת הגליל ואמר כי מי שמסכן את לבנון זה חיזבאללה ולא מדינת ישראל    קרא לקיצור הביורוקרטיה ולהוזלת מחירי הקרקעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il