X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת העסקה, משפחת ויל תרכוש כ-21% מחברת סהר בעסקת חילופי מניות בעבור כ-9 מיליון ש"ח סהר היא החברה הציבורית שבשליטת יורוקום
▪  ▪  ▪
דריסת רגל ליורוקום בענף הסולארי המתפתח [צילום: סולארפאוור]

יורוקום, באמצעות החברה הציבורית בשליטתה, סהר אינווסטמנטס, חתמה (יום ג', 13.10.09) על מזכר הבנות למיזוג עם חברת אנלייט.
אנלייט עוסקת בייזום והקמה של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה הוקמה בשנת 2008 ע"י שלושה מייסדים: צפריר יואלי, לשעבר מנכ"ל חברת וקטרוניקס הפועלת בתחום המוליכים למחצה; עמית פז, לשעבר סמנכ"ל בחברת ברן, חברת ההנדסה הגדולה בישראל, וגלעד יעבץ, לשעבר סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת בי.וי.אר מערכות הפועלת בשוק הביטחוני; החברה מתמקדת במודל עסקי של מכירת אנרגיה, תוך שימור יכולת הנדסית, ניהולית ותפעולית המאפשרת לה להקים ולנהל פרויקטים בבעלותה ועבור לקוחות חיצוניים.
עוד קודם לעסקת המיזוג, תרכוש משפחת ויל מיורוקום כ-21% ממניות סהר בעבור כ-9 מיליון ש"ח והיא תהיה שותפה לשליטה בחברה. שלושת המייסדים של אנלייט ישמשו בתפקידים הניהוליים הבכירים בחברה הממוזגת.
על-פי הערכות מקדמיות, העסקה משקפת לסהר שווי של כ-50 מיליון ש"ח.
מיורוקום נמסר כי הקבוצה זיהתה את תחום האנרגיה הסולארית כמוביל צמיחה ולאחר בדיקה מקיפה של השוק והחברות הפעילות בתחום הוחלט לחבור לאנלייט.
עמיקם שורר, מנכ"ל סהר וסמנכ"ל בכיר בקבוצת יורוקום, מסר בתגובה כי "יורוקום זיהתה מוקדים שונים בתחום הסולארי ובתחום האנרגיה המתחדשת בהם הקבוצה יכולה לבטא את יתרונותיה". הוא הוסיף כי "החברה רואה בקרב אנלייט אנשים מבטיחים עם יכולות מוכחות המתאימות לרוח הקבוצה ולפעילות בה".
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט מסר: "היה ברור כבר מראשית שיחותינו עם יורוקום כי אנו חולקים חזון משותף לגבי הדרך להפוך לגורם מוביל בשוק הצומח של האנרגיה המתחדשת. אנו רואים את יורוקום כגורם אסטרטגי מוביל בשוק הישראלי אשר יעניק לחברה הממוזגת יכולות מפתח משלימות ובטוחים כי החיבור החזק שנוצר ברמה האישית ישמש כמכפיל כח לשם השגת יעדינו המשותפים".
על-פי מזכר ההבנות כאמור, סגירת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות, חתימת הצדדים על הסכם מחייב והתקיימות תנאים מתלים ורגולטוריים אשר נקבעו בין הצדדים.
במהלך 2009, הקימה אנלייט מערכות סולאריות רבות באזורים שונים בארץ. כמו-כן, לחברה חוזים חתומים מול קיבוצים ומושבים להקמת חוות סולאריות קרקעיות בהיקף של מאות דונמים במסגרת ההסדרה הצפויה למערכות בינוניות בהספק של עד 5 מגה-ואט.
לאחרונה דיווחה אנלייט כי זכתה בפרויקט להקמת 25 מערכות לייצור חשמל באמצעות אנרגיה סולארית בהיקף של 1.25 מגה-ואט ובהיקף כספי של מעל 20 מיליון ש"ח. הפרויקט יוקם ויתופעל ע"י החברה בשיתוף עם משקיעים אשר יממנו את הקמת הפרויקט. הקבוצה, הכוללת את אנלייט והמשקיעים, תקים את הפרויקט במודל B.O.T (בנייה, תפעול והעברה).

תאריך:  13/10/2009   |   עודכן:  13/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיזוג ליורוקום ואנלייט; נכנסת לשוק הסולארי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
מעצב האופנה הגרמני קרל לגרפלד יצא נגד החלטתו של מגזין אופנה גרמני להציג דוגמניות במידות רגילות בהצהרה שערורייתית: "רק אימהות שמנות שיושבות מול הטלוויזיה עם שקית צ'יפס אומרות שהדוגמניות הרזות מכוערות"    אופנת אביב-קיץ 2010 של בית שאנל בעיצובו של קרל לגרפלד [צילום: AP]
מאיה שני
בית המשפט הבריטי פסק לטובת חירט ווילדרס אשר נעצר בנמל התעופה הית'רו בפברואר ונשלח בחזרה להולנד בעקבות סרטו - 'פיטנה' - נגד האיסלאם
רותי אברהם
בית הדין לעבודה עצר פיטורי נהגי משאיות של חברת הנמל החדש    הפיטורים באו בשל סירוב הנהגים לנהוג כשהם עייפים    הסתדרות העובדים הלאומית: הפיטורים הם חלק מניסיון למגר התארגנות עובדים
עופר וולפסון
סרטו החדש של הבמאי עטור הפרסים, מיוצרי שליחות קטלנית וטיטאניק, אמור להעלות את הרף בטכנולוגיית האפקטים הקולנועיים
איציק וולף
השדולה החברתית-סביבתית בכנסת דנה בממצאי ועדת הביקורת שהקים חיל הרפואה אשר לא מצאה קשר בין הימצאות חיילים בתל ערד לבין אחוזי התחלואה הגבוהים בסרטן בחטיבת הנח"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il