X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום גזר עליו מאסר בפועל וערעור שהגיש לבית משפט המחוזי נדחה בקביעה שאין להתערב בגזר הדין בית משפט מחוזי ציין שהמערער לא פנה לדרך הישר ונפתח כנגדו תיק נוסף
▪  ▪  ▪
מסוכן לכלכלת הציבור [צילום: AP]

סאמי וחש הורשע בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שמיעת ראיות, בעבירה של התפרצות לדירה בכוונה לגנוב והיזק בזדון לרכוש. האישום השני נמחק מכתב האישום, ונותר על כנו האישום הראשון. בית משפט השלום ציין בהכרעת הדין שמביתו של המתלונן נגנב כלי זכוכית שהכיל מטבעות זהב ורכוש נוסף, שנאסף לאורך שנים רבות ולא הוחזר.
השופטת רחל גרינברג הטילה על וחש את העונשים הבאים: 22 חודשי מאסר, מהם 10 חודשים בפועל והיתרה על תנאי, כאשר התנאי פוצל לתקופות שונות בהתאם לעבירות בהן מדובר. הופעלו שני מאסרים על תנאי שהיו תלויים ועומדים נגדו: בן 3 חודשים ובן 10 חודשים.
בכתב ערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב טען וחש, שיש לאפשר לו להוכיח שהוא עובר תהליך שיקום, ממשי ויציב. לאור זאת, בית המשפט המחוזי דחה את הדיון במספר חודשים כדי להמשיך לעקוב אחרי וחש, והורה לשירות המבחן להמציא תסקיר משלים לקראת הישיבה הנדחית.
עם הגשת התסקיר, פסק בית המשפט המחוזי שאין מנוס מהותרת גזר הדין של בית משפט השלום על כנו, שמשמעו: שליחתו של וחש למאסר לתקופה שנקצבה לו. "בית משפט קמא נימק מלכתחילה את הענישה שהטיל באופן מפורט וממצה. בית משפט ציין, כי למערער הרשעות קודמות רבות ומגוונות, הן בעבירות אלימות, הן בעבירות רכוש, הפרת הוראה חוקית ועוד. את הדגש שם בית משפט קמא על-כך שבתיק 4230/04 הנ"ל הלך בית משפט אז לקראת המערער והאריך פעם נוספת מאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד נגדו. אלא שהמערער לא הצדיק את האמון שניתן בו ושב לדרכו העבריינית ולביצוע העבירות.
"עוד ציין בית משפט קמא את הנזק שנגרם למתלונן, כאשר, לשיטתו, גם אם המערער השתלב בתהליך טיפולי בתחליף סם, אין בכך 'כדי לחלצו מעונש על מעשהו החמור והמכוער'. הוסיף ואמר בית משפט קמא, כי אם אכן המערער עבר תהליך גמילה משמעותי, הרי יוכל גם בכלא להישאר נקי מסמים, אם ירצה בכך".
בית המשפט המחוזי הדגיש שתסקיר שירות המבחן בעניינו של וחש, היה חיובי, "אלא שהינו לאקוני ביותר ונשען כמעט אך ורק על דברי המערער. שירות המבחן ציין בתסקיר, כי 'מגיליון רישומו הפלילי העדכני למאי 2009, עולה כי מאז ביצוע העבירה נשוא דיון זה, לא נפתחו לסמי תיקי מב"ד'. נראה כי נתון זה שימש נדבך עיקרי וחשוב בשיקולי שירות המבחן כאשר חזר והמליץ על הארכת המאסר על תנאי והעמדתו בפיקוח. לרוע המזל נתון זה איננו נכון. היום הסתבר לנו, כי למערער נפתח תיק נוסף במהלך תקופת הדחייה מאז הישיבה הקודמת בפנינו ועד היום. המערער כמובן היה מודע לכך, שגורלו תלוי בהתנהגותו והתנהלותו לאורך אותה תקופה. אם לא הצליח לעמוד ביצרו וביצע לכאורה עבירה נוספת באותה תקופה, הדעת נותנת כי האמון שניתן לתת בו נפגם. עובדה היא גם, כי המערער לא הביא לידיעת שירות המבחן את עובדת פתיחתו של התיק הנוסף, אחרת חזקה על שירות המבחן כי היה מציין זאת בתסקיר. יש להוסיף, כי המערער היה מודע לכך שנפתח נגדו תיק, שהרי נחקר בגין העבירה המיוחסת לו, וגם לנתון זה משקל של ממש".
לדברי בית המשפט המחוזי, וחש ממשיך להיות מסוכן לביטחונו הכלכלי של הציבור, ועל-כן אין מקום להתערב בגזר הדין המאוזן. "תקופת המאסר שנקצבה למערער, בהתחשב בהרשעותיו הקודמות, היא תקופת מינימאלית והמאסרים על תנאי הופעלו בחופף זה לזה".

תאריך:  13/10/2009   |   עודכן:  14/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רחל גרינברג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפורץ מסוכן לביטחונו הכלכלי של הציבור"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בהמ"ש = בדיחה  ל"ת
עצוב  |  14/10/09 14:08
2
מחיר נמוך לפריצה מתמשכת
יובל מהשרון  |  15/10/09 06:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובע, הסובל מבעיית הזעה, הדגיש שברצונו מלון עם מזגן שעובד "נון סטופ", והנתבעת הבטיחה שכך יהיה    בפועל, המזגן עבד לסירוגין ולתובע ולבת זוגו נגרמה עוגמת נפש - הם פוצו בפשרה
עופר וולפסון
המשקיעים חוששים כי בניגוד להצהרות של הממשל האמריקני, מטרתו בפועל היא לא להתערב בנעשה במטבע ואולי אף להעדיף בסתר את היחלשותו    מחר עשויים המשקיעים לקבל אישוש להשערתם עם פרסום פרוטוקלי הריבית לספטמבר
עמית בן-ארויה
חשד כי מתחרה בתוכנית "הכרישים" עקץ מהמיליונר יותר ממיליון שקל    יוסף שניידר, תושב בני ברק, חשוד שהונה מיליוני שקלים ממציאי פטנטים שרצו לממש את רעיונותיהם
מאיה שני
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מעונין לשפר ידיעה של שפות זרות בקרב תלמידי בית הספר ופועל לרפורמה במערכת החינוך
מערכת PCאון
LG חושפת השבוע את הספר האלקטרוני הראשון מתוצרתה המתבסס על שימוש באנרגיה סולרית להפעלתו    אילו תכונות מעניינות נוספות הוא מציע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il