X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני המבקשים טענו כי רשות המיסים ניכתה בשנים 2007-2006 מס שלא כדין בגין שווי השימוש ברכבי טנדר עד 3.5 טון, ולא הכירה במלוא ההוצאות של רכבים אלו עמדת רשות המיסים שהתקבלה: אחידות המס ביטלה ההבדלים בין סוגי הרכב
▪  ▪  ▪
ההבדלים בין רכבים פרטיים למסחריים הצטמצטו

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל בפסק-דינו מלפני מספר שבועות את עמדת רשות המיסים, ודחה בקשה לאישור תובענה ייצוגית שעניינה השבת מס שנגבה משכירים, אשר מעבידם העמיד לרשותם רכב מסוג טנדר שמשקלו עד 3.5 טון, בגובה שווי השימוש ברכב. כך הודיעה (יום ד', 14.10.09) הרשות.
המבקשים, רוני רדעי ואילן בן הרוש, טענו כי בשנים 2007-2006 לא הכירה רשות המיסים במלוא הוצאות הרכב של רכבים מסוג טנדר שמשקלם עד 3.5 טון. כמו-כן, לטענתם, ניכתה הרשות בשנים אלו מס שלא כדין בגין שווי השימוש ברכבים אלו, משכירים אשר מעבידם העמיד לרשותם רכבים מסוג זה.
המבקשים טענו כי מעשי הרשות אינם מעוגנים בדבר חקיקה, וזאת בעקבות תיקון הגדרת "רכב" בתקנות התעבורה. תיקון זה קבע כי "הגדרות רכב מסחרי אחוד, רכב מסחרי בלתי אחוד ורכב פרטי דו שימושי - יימחקו". לשיטת המבקשים, כיוון שרכבי הטנדר אינם נכללים בהגדרתו של "רכב נוסעים פרטי" אזי לא יחולו עליהם תקנות מס הכנסה.
רשות המיסים טענה כי אין התאמה של התובענה להליך ייצוגי וכמו-כן טענה כי לאורך השנים חלו תמורות במישור התחבורתי ובחקיקה התחבורתית והפיסקלית. הרשות ציינה כי הפערים בין כלי רכב פרטיים למסחריים הלכו והצטמצמו והתחלופה ביניהם הלכה וגדלה עם השנים. כמו-כן, מראשית שנות ה-90' בוצעו, לדברי הרשות, מהלכים שנועדו ליצור אחידות במערכת המס תוך ביטול ההבדלים בין סוגי הרכב אך ורק לאור הגדרות טכניות, כך שבתום תהליך החקיקה חדלה מערכת המס מלהתערב בשיקולי הצרכנים בבואם לקנות כלי רכב, פרטי או מסחרי.
לעניין התובענה הייצוגית, ציין בית המשפט בפסק הדין, שניתן ב-22 בספטמבר, כי "באופן הרגיל על התובע המבקש להיות תובע ייצוגי, לעשות את כברת הדרך המוטלת עליו בדרכו לניהול הליך אישי של ערעור מס. המעבר דרך ההליך השומתי, הוא המפתן שעליו לעבור בו. ללא הליך זה ניתן לומר כי לתובע אין עדיין 'עילת תביעה'". יחד עם זאת, הוסיף השופט, כי ברגע שתוצאת ההליך השומתי תהיה ברורה לביהמ"ש, ניתן יהיה לדון באותם מקרים בסוגיה המשפטית לגופה, עוד לפני השלמת ההליך השומתי של העותר.
לגופו של עניין, קיבל ביהמ"ש את עמדת רשות המיסים, וקבע כי "מתוך ארבעת סוגי הרכבים המנויים בתקנות מס הכנסה, מוגדר כיום בתקנות התעבורה רק רכב נוסעים פרטי. האם יש 'למחוק' את שלושת סוגי הרכב הנותרים מהחוק המאזכר? דומני כי יש להשיב על כך בשלילה... מקובלת עלי עמדת המשיבה כי לאור תכליתן של תקנות ניכוי הוצאת רכב אשר נדונה בפרשת קימה ותכליתן של תקנות שווי השימוש ברכב, ולאחר שנסקרה מדיניות המחוקק המעדיפה ניטראליות (הבאה לידי ביטוי, בין השאר, בביטול ההבחנות בין סוגים שונים של רכבים), יש לראות את סוגי הרכבים 'רכב מסחרי אחוד' ו'רכב מסחרי בלתי אחוד', שמשקלם עד 3,500 ק"ג, כסוגי רכבים המרכיבים את קבוצת 'הרכב המסחרי'".

תאריך:  14/10/2009   |   עודכן:  14/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא יינתן החזר מס לשכירים בעלי טנדר קל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
אי-סדרים בהזמנת המלונות של משלחת שר הביטחון לסלון האווירי בפריז    יש בהתנהלות כדי להביא לפגיעה משמעותית באמון הציבור
אלעזר לוין
רכשו מגרש בעסקה לפי 41% עד 45%    שתי החברות מרחיבות את שיתוף הפעולה ביניהן    מכירות 2009 כבר גדולות יותר מכל המכירות ב-2008
עופר וולפסון
אמש פרסמה הרשות המפקחת על הבנקים בשוויץ נזיפה עקב אירוע חד-פעמי שהתרחש בסניף ב-2007    הרשות טענה כי קיבלה מלאומי מידע שגוי במהלך חקירתה    לאומי: "הליקויים תוקנו"
עופר וולפסון
בכינוס מעלה לאחראיות תאגידית, הסביר יו"ר בנק הפועלים כי הבנק רואה באחריות החברתית, הסביבתית והכלכלית חלק מתפיסה אסטרטגית-עסקית אינטגרטיבית
רותי אברהם
בית המשפט "מייצג את חוסנה המוסרי והערכי של הדמוקרטיה בישראל"    במינוי הנדל ביטוי לשאיפה להיפטר מ"הכיסא המסומן"    [ביניש. לא צריך "כיסא" / פלאש 90]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il