X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שטיפת ידיים היא הדרך הזולה ביותר לעצור את השפעת אך למרות זאת פחות משליש מהגברים ופחות משני שליש מהנשים עושים זאת המסר שהביא לשינוי החיובי המשמעותי ביותר היה: "האם האדם שלידך שוטף את ידיו בסבון?" אנשים מגיבים כשהם חושבים שאחרים מתבוננים בהם
▪  ▪  ▪
אל תיקח את השירותים איתך [פלאש 90]

אנשים נוהגים לשטוף את ידיהם היטב לאחר השימוש בשירותים אם הם מתביישים שלא לעשות זאת או מודעים לכך שמסתכלים עליהם. כך מוכיח סקר חדש.
שטיפת ידיים היא הדרך הזולה ביותר לשלוט במחלות, ולמרות זאת פחות משליש מהגברים ופחות משני שליש מהנשים שוטפים את ידיהם בסבון לאחר שהשתמשו בשירותים, כך מראה מחקר בריטי חדש שנעשה על-ידי חוקרים מבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון.
אך כשהם 'מעודדים' על-ידי הודעה אלקטרונית המהבהבת על לוח מולם בה כתוב: "האם האדם שלידך שוטף את ידיו עם סבון?", כ-12% יותר גברים ו-11% יותר נשים השתמשו בסבון.
רשויות הבריאות בעולם כולו משקיעות מאמצים רבים בניסיון לשכנע אנשים לנהוג בהיגיינה רבה יותר ולשטוף את ידיהם היטב כדי לעזור ולהאט את התפשטות שפעת החזירים H1N1, שהוגדרה כמגיפה עולמית על-ידי ארגון הבריאות העולמי בחודש יוני.
שטיפת ידיים עם סבון נמצאה כדרך ההתערבות היעילה ביותר, במונחים של עלות, לשליטה במחלה, כתבו עורכי המחקר. לדבריהם, שטיפת ידיים יכולה להציל יותר ממיליון חיי אדם בשנה ממחלות של שלשולים ולמנוע זיהומים בדרכי הנשימה - הגורם העיקרי לתמותה בקרב ילדים במדינות המתפתחות.
במדינות המפותחות, שטיפת ידיים יכולה לעזור ולמנוע התפשטות זיהומים וירליים כמו שפעת והתפשטות חיידקים הגורמים לחולי ולשלשולים כמו נורו-וירוס ורוטה-וירוס, כמו גם זיהומים הדורשים אשפוז כמו MRSA (סטאפילוקוקוס זהוב עמיד למתיצילין) ו-C-difficile (חיידק מעיים).
לשטוף כדי לא לאכול את זה אחר-כך....
החוקרים בדקו את התנהגותם של רבע מיליון איש שהשתמשו בשירותים בתחנת שירות לתדלוק בבריטניה לאורך 32 יום. המעקב אחר השימוש בסבון נעשה על-ידי חיישנים.
המחקר, שפורסם בעיתון האמריקני לבריאות הציבור, לציון יום שטיפת הידיים העולמי, הראה כי ללא תזכורת, 32% מהגברים ו-64% מהנשים השתמשו בסבון.
בהמשך, החוקרים תלו לוחות אלקטרוניים מהבהבים בכניסה לשירותים בהם היו כתובים מסרים בנוסח "מים אינם הורגים חיידקים, סבון כן", או "אל תהיו 'מתחמקי' סבון מלוכלכים", ובדקו כיצד השתנתה התנהגותם של המבקרים במקום.
המסר שהביא לשינוי החיובי המשמעותי ביותר היה: "האם האדם שלידך שוטף את ידיו בסבון?" - מה שמראה כי אנשים מגיבים יותר כשהם חושבים שאחרים מתבוננים בהם.
החוקרים התייחסו גם ל"שוני מעניין" בין ההתנהגות של הגברים לזו של הנשים: בעוד שנשים הגיבו לתזכורות פשוטות, גברים נטו להגיב טוב יותר למסרים שגרמו לגועל, בנוסח: "אל תיקח את השירותים איתך - שטוף עם סבון", או "שטוף את זה עם סבון או תאכל את זה מאוחר יותר".

תאריך:  18/10/2009   |   עודכן:  18/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב הגברים לא שוטפים ידיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שטיפת ידים בשירותים.
בוריס שרעבי  |  18/10/09 12:36
 
- חייבים לשטוף גם אחרי השתנה
איתי הגיתי  |  18/10/09 14:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר האוצר, בעצה עם ראש הממשלה ועם יו"ר הקואליציה, החליטו על העברת הסכום להבטחת המשך פעילות השירות הלאומי    העברת התקציב אושרה על-ידי הממשלה
איציק וולף
נשיא מצרים צולם בעבר לסרט מצרי    התפקיד שגילם היה זהה למקצועו הצבאי - מפקד טייסת בחיל האוויר המצרי
יפעת גדות
לאחר שנים של מסתור, אשתו ובנו של מנהיג אל-קאעידה, אוסמה בן-לאדן, מפרסמים ספר בו הם מספרים בגילוי לב על חיי המשפחה    מתארים אבא קשוח ואובססיבי
איציק וולף
נשיא מצרים טען בפני ראש ממשלת איטליה כי העולם המוסלמי כולו מודאג מפני המשך הבנייה הישראלית בירושלים ובהתנחלויות
איציק וולף
הוריו של הילד בן השש שכולם סברו שנלכד בתוך בלון הליום צפויים לעמוד לדין    זאת לאחר שבראיון טלוויזיוני פלט הילד כי כל הדרמה הייתה הצגה שאורגנה על-ידי האב    "אמרת שהכל בשביל ההצגה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il