X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
כלל מוכרת 16.5% מאווא תקבל גם דיבידנד של 2.5 מיליון דולר והחזר הלוואת בעלים
▪  ▪  ▪
יוצאים מעסקי המט"ח

בית ההשקעות כלל פיננסים הודיע הבוקר על מכירת מחצית מאחזקותיו (16.5%), מחברת המסחר במטבע חוץ, אווא פיננסים. תמורת 16.5% מהחברה תקבל כלל פיננסים 7.1 מיליון שקלים, וכן תקבל ערב העסקה דיבידנד של 2.5 מיליון דולר עבור חלקה (33%) באווא, לפני ביצוע העסקה.
כלל פיננסים השקיעה באווא באמצעות הלוואת בעלים סכום של 2.3 מיליון דולר, מתוכם כבר קיבלה מיליון דולר, ובמסגרת העסקה תקבל עוד 1.3 מיליון דולר. בסך-הכל, תניב מכירת אווא תזרים מזומנים של 23 מיליון שקלים, אך רווח חשבונאי לא מהותי.
הרוכשים של אווא הם היזמים המקוריים של החברה: עמנואל קורניץ, ונגב נוסצקי, החזיקו עד כה בכ-28% כל אחד ואילו מושיק ליפץ, מכוכבי העונה הראשונה של התוכנית "הישרדות", מחזיק בכ-5% מהחברה.
העסקה כוללת גם אופציה שניתנה ליזמים לרכוש בתוך שנה את יתרת אחזקותיה של כלל פיננסים באווא (16.5%) תמורת 7.4 מיליון דולר - סכום גבוה משמעותית מתג המחיר שנקבע עבור המניות הנוכחיות. תמורת האופציה שילמו היזמים עוד חצי מיליון דולר. סיכום שתי העסקות מציג לאווא שווי שוק של כ-30 מיליון דולר.
אווא, שהוקמה במקלט המס של איי הבתולה הבריטיים על-ידי עמנואל קרוניץ ונגב נוסצקי, החלה לפעול בינואר 2007. מדובר בחברת פורקס המאפשרת ללקוחות לסחור במטבע חוץ במינוף גבוה. כך לדוגמה, ניתן לרכוש דולר מול אירו מתוך הנחה שהמטבע האמריקני יתחזק מול זה האירופי. בחדרי העסקות במט"ח מרכזים את כל ההשקעות במטבע מסויים מול כל ההשקעות במטבע אחר (כלומר אגד הקונים מול אגד המוכרים) ו"מתכסים" על ההפרש מול בנקים זרים.
אווא נחשבת לפרת מזומנים: במחצית הראשונה של 2009 היא הציגה רווח חשבונאי נקי של 6.2 מיליון דולר והציגה תזרים מזומנים של 7.2 מיליון דולר מפעילות שוטפת. מתוך כך, חלקה של כלל פיננסים עמד עד כה על 33%.
לשם השוואה, כלל פיננסים עצמה הציגה במחצית הראשונה של 2009 הפסד של כ-11 מיליון שקלים. עם זאת, בכלל פיננסים סבורים כי פעילות הפורקס אינה נמצאת בליבת הפעילות של בית ההשקעות כך שהרצון הוא למרד את החברה בניהול כספים נטו. ההערכות הן כי אווא - על-אף הרווחים הנאים שהיא מציגה, דורשת תשומת לב ניהולית רבה כך שבכלל מעדיפים למכור את האחזקה.
רשות ני"ע החלה באחרונה להעניק טיפול רגולטורי לסוגיית חדרי המסחר בפורקס, שמגלגלים מחזור מוערך של 100-80 מיליארד דולר בחודש. בשנה הבאה, מעריכים ברשות, תעוגן חקיקה שתדרוש מהמפעילים רישיונות והתחום יפוקח.
"בשל פוטנציאל ניגוד העניינים המובנה באופן פעילותן של זירות המסחר, קיים חשש שאופן גיוס הלקוחות והתנהלות המסחר בזירות יתנהל בחוסר הגינות. החשש הוא כי המשקיעים בזירות אלו לא יקבלו מספיק מידע לצורך השקעה מושכלת וכי כללי המסחר בזירה לא יספקו הגנה נאותה לסוחרים בה", נכתב בהצעת החקיקה. לדברי בכירים ברשות, לפי הרגולציה הנרקמת, יצטרכו מפעילי הזירות להצטייד ברישיון שיבחן את עברם הפלילי, יפקח ויבקר את שיטות העבודה. כמו-כן, ייאסר תמרוץ סוכנים המבוסס על הפסדי הלקוח כפי שנהוג בחלק מהחברות כיום.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  18/10/2009   |   עודכן:  18/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלל פיננסים מכרה מחצית מאחזקותיה באווא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם זו הודעה חיובית מבחינת כ ? ל"ת
משקיע  |  19/10/09 13:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
שרב סתווי ושיפוצי יחידות ייצור העמידו את מערכת ייצור החשמל במצב צהוב    שיא הביקוש צפוי בין השעות 14:00 ל-15:00
רז סמולסקי
כך על-פי נתוני חברת AMG    משכנתה ממוצעת במרכז עלתה מ-400 אלף שקל ל-650 אלף שקל    הסיבה: ריבית נמוכה מעודדת לקיחת סיכונים
יפעת גדות
חוקרים מדווחים כי כשמדובר בכאב, הפלצבו (תרופת דמה) משפיע על הפעילות באזור מסוים בחוט השדרה ומפחית את עוצמת הכאב
ספי קיני
הרכישה לא תשפיע על מפעל קרייר בעפולה אשר ייסגר בסוף השנה    קריסטל הפכה למפיצה הבלעדית של מזגני תדיראן, אמקור קרייר וטושיבה בישראל
אלעזר לוין
התמורה - 200 מיליון שקל    המנכ"ל דקל: "זוהי הבעת אמון של הציבור בחברה, למרות הבעיות בחברה-האם    2.15 מיליון שקל בממוצע לדירה    בראש המכירות - 24 דירות יוקרה ברמת אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il