X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת בגין החשיפה לקבוצת לבייב הבנקים עוד לא נטלו חלק פעיל בהסדר פריסת החובות למרות שמרבית אחזקות לבייב משועבדות לפועלים וללאומי
▪  ▪  ▪
הכנסות משועבדות לבנקים [צילום: פלאש 90]

המגעים להסדר לפריסת חובות של אפריקה ישראל (-7.47%, 4858.0), בהיקף של כשמונה מיליארד שקלים, מתקיימים בין חברי הנציגות לבין ראשי החברה, המנכ"ל איזי כהן וסגן היו"ר נדב גרינשפון. הנציגות מורכבת מנציגי הגופים המוסדיים הגדולים במשק - פסגות, מגדל, מנורה מבטחים, הראל וכלל. גם אם הצדדים יגיעו לידי ההסכמות - ההסדר יצטרך לקבל את אישור הבנקים. פעילותו של לב לבייב ממומנת על-ידי הבנקים ומרוכזת תחת חברת ממורנד.
הבנקים העיקריים שממנים את קבוצת לבייב הינם הפועלים (-0.69%, 1435.0), בניהולו של ציון קינן ולאומי (0.0%, 1560.0), בניהולה של גליה מאור. ככל הידוע, הבנקים לא נטלו חלק פעיל בהסדר, למרות שמרבית אחזקותיו של לבייב באפריקה משועבדות לפועלים (כ-46%) וכן ללאומי.
לאפריקה ישראל התחייבויות לבנקים בהיקף של כ-500 מיליון שקלים ולפי הערכות בשוק ההון לממורנד הפרטית התחייבויות של כ-2.5 מיליארד שקלים, שניטלו על-ידי לבייב לפני כמה שנים. ההתחייבות נלקחו בתקופת כהונתו של שי טלמון כראש החטיבה העסקית של הבנק, שכיום משמש כמנכ"ל קבוצת כלל ביטוח שבשליטת אי.די.בי (1.16%, 9160.0) של נוחי דנקנר.
"מה שמטריד אותנו, מעבר להיקפי האשראי שניתנו ללבייב ולקבוצת אפריקה ישראל, הנה רמת ההפרשה שבנק הפועלים ביצע מולן בשנה וחצי שחלפו. ככל הידוע ההלוואות ללבייב סווגו תחת הסעיף שירותים פיננסיים בדוח על רמת האשראי והחובות הבעייתיים לפי ענפי משק", כך כותב ליאור רבינוביץ' אנליסט הפיננסים של בית ההשקעות אי.בי.אי, בסקירה מיוחדת שהוציא אודות החשיפה של בנק הפועלים לקבוצת לבייב.
להערכת רבינוביץ', בנק הפועלים כמעט ולא ביצע הפרשות מול ההלוואה ללבייב דרך חברת ממורנד, ומוסיף כי "ייתכן כי מול אפריקה ישראל בוצעו הפרשות יותר גדולות", אך מסתייג ומוסיף כי "סעיף ההפרשות כולל גם גביית חוב על לקוחות אחרים".
בהתאם לכך, רבינוביץ' מעריך כי בנק הפועלים יפריש מול חשיפתו ללבייב 600-400 מיליון שקלים נוספים, הכוללים לפי רבינוביץ' הכרה בהפסד על שעבוד המניות ומחיקת חלק מהבטוחות האחרות. זאת לפי רבינוביץ', לאחר שלבייב יזרים כסף לתוך אפריקה, כחלק מהסדר החוב שבמידה ויתגבש בין אפריקה לגופים מוסדיים. עם זאת, רבינוביץ' מסתייג ומציין כי הערכות של אי.בי.אי נסמכות על מעט נתונים והרבה ספקולציות לגבי יכולתו של לבייב "להביא כסף מהבית" לצורך ההסדר.
במידה ופועלים אכן יפריש בתוצאותיו לרבעון השלישי של 2009 600-400 מיליון שקלים בגין החשיפה לקבוצת לבייב, טוען רבינוביץ' כי שיעור ההפרשה לחובות בעייתיים מתוך תיק האשראי של הפועלים תגדל שוב ב-2009 לרמה של 1%-0.9% ותגרום לכך שתשואה על ההון תרד ב-2009 לרמה של כ-7% בלבד.
בעקבות כך כותב רבינוביץ', כי "בטווח הקצר וברמות הנוכחיות, אנחנו ממליצים להקטין את החשיפה לבנק הפועלים. אנחנו גם לא ממליצים לקחת פוזיציה לונג (קניה) בפועלים ושורט (מכירה) בלאומי, כיוון שמכפיל ההון של שני הבנקים לא אומר הרבה כרגע".
מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "איננו רשאים להגיב על הפרשות כלשהן שמבצע הבנק כל עוד לא פורסמו תוצאותיו הכספיות".

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  19/10/2009   |   עודכן:  19/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק הפועלים עשוי להפריש 600-400 מיליון שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הזדמנות ...
Stef  |  19/10/09 14:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי זרחיה
כחלון: "כל ההסדרים הקיימים בערוץ 10 יישמרו"
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך בקנדה    הפחתה במשקל לאחר ניתוח בריאטרי להצרת קיבה מעלה את הסיכוי ללידת תינוק בריא ורזה יותר    בקרב ילדי אימהות מנותחות, נמצאו רמות נמוכות של הורמוני רעב ורמות גבוהות של הורמון השובע
איציק וולף
המנהל לשעבר של מכבי תל אביב בכדורסל נמצא תלוי בביתו לצוות הרפואי שהגיע למקום נותר רק לקבוע את מותו
ליבי בגנו
הסרט, המבוסס על ספר הילדים הקלאסי, זכה לטיפול מסור וחדשני מהבמאי ספייק ג'ונז והחזיר לאמריקנים זכרונות ילדות אהובים
איציק וולף
יו"ר סיעת העבודה תקף את יו"ר המפלגה וטען כי הוא אחראי לכך שהמפלגה לא הטביעה חותם בממשלה    התפטר מתפקידו בסיעה אך אינו חובר לעת עתה לקבוצת המורדים    "רק נתניהו יכול לעשות שלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il