X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל רשות המיסים גילה כי תוקם ועדה לבחינת הפסדי המס של המדינה בענף המתרחב אמר גם כי בקרוב יבוצעו בדיקות שטח מקיפות לבעלי נכסים להשכרה לבחינת היקפי גביית המס הבלתי-פטורים התחזית לשנה הבאה: גביית המס העקיף צפויה לעקוף את זו הישירה
▪  ▪  ▪
מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי [צילום: פלאש 90]

מס הכנסה מתכוון לטפל בהפסדי המס הנגרמים למדינה בענף הנדל"ן. כך עולה (יום ב', 19.10.09) מדבריו של מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי, במסגרת הרצאה שנשא בפני מאות יועצי מס בכינוס יועצי המס באילת. לדבריו, הוקמה כבר ועדה של מס הכנסה, אשר תבדוק כיצד ניתן לטפל בהפסדי המס הנגרמים לאוצר המדינה בעקבות פעילות קבוצות הרכישה ובראשם ההפסד ממע"מ. מסקנות הוועדה יוגשו עד אמצע חודש פברואר 2010.
הנושא המרכזי השני בו נגע נסרדישי, נוגע לכוונת רשות המיסים לבחון אם רוכשי דירות להשקעה משלמים את מלוא המס הנדרש מהם מעבר לפטור בהשכרת דירה ראשונה.
לדברי נסרדישי, רוב הדירות הנרכשות כיום הן דירות להשקעה ולא מעט רוכשים מחזיקים בידם שתיים ושלוש דירות להשקעה. להערכתו, רוב הדירות הללו מושכרות.
הוא ציין כי מס הכנסה מכיר בפטור של עד כ-4,200 ש"ח להכנסה משכירות. עתה לדבריו, מתכוונת רשות המיסים לבצע בדיקות בשטח מול בעלי נכסים כדי לבדוק אם מי שיש לו נכסים להשכרה משלם מס על החלק היחסי שהוא מעבר לפטור.

צפי לעודף גבייה של כ-3 מיליארד ש"ח בשנת 2009

נסרדישי אמר כי ברשות מבחינים בראשיתה של עלייה בפעילות הכלכלית שבאה לידי ביטוי בגידול בגביית מע"מ כתוצאה בגידול בצריכה וחידוש בהנפקות אג"ח.
הוא הזכיר את הנתונים לפיהם בחודשים ינואר עד ספטמבר 2009, גבתה רשות המיסים כ-129 מיליארד ש"ח - כ-2.5 מיליארד ש"ח יותר מן התחזית המוקדמת. על-פי הערכתו של נסרדישי, שנת 2009 תסתיים בעודף גבייה של עד 3 מיליארד ש"ח.
על-פי התחזית לשנת 2010, המס העקיף שייגבה יהיה גדול יותר מהמס הישיר. בשנה הבאה, הצפי הוא לכ-93.3 מיליארד ש"ח שייגבו במיסים עקיפים, לעומת כ-85 מיליארד ש"ח שייגבו במיסים ישירים. בשנת 2009, שיעור המס הישיר שנגבה זהה לתחזית הגבייה ל-2010. המס העקיף שנגבה השנה הוא כ-84 מיליארד ש"ח.
לדברי נסרדישי, בעקבות מבצע עופרת יצוקה, שולמו עד עתה פיצויים לתושבי הדרום בסך של כ-380 מיליון ש"ח בגין נזקים עקיפים, ועוד כ-50 מיליון ש"ח בגין נזקים ישירים.
מנהל הרשות סינגר על חוק העולים החדשים שהתקבל לא מכבר ועל פיו, עולה חדש זכאי לפטור על כל הכנסותיו מחו"ל למשך 10 שנים. לדבריו, בעקבות ההחלטה, נרשם גידול במספר העולים מארצות המערב שעלו ארצה השנה. "מס הכנסה ממילא לא קיבל שקל מציבור זה ואולם כאשר בעלי ההון יושבים בישראל, הם רוכשים בישראל נכסים, ותורמים לצמיחה וגם מחפשים השקעות", אמר.
באשר לדיווחים על אודות העלייה המדאיגה בהיקפי ההון השחור בישראל, ציין נסרדישי כי היחידה המיוחדת לטיפול במשפחות הפשע וההון השחור כבר מתארגנת. לדבריו, החשבוניות הפיקטיביות הפכו להיות מכת מדינה ולכן המלחמה בהן תהיה בראש סדר עדיפויות של הרשות בשנים הקרובות.

תאריך:  19/10/2009   |   עודכן:  19/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהודה נסרדישי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסרדישי: נטפל בהפסדי המס מעסקי קבוצות הרכישה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה לא מעיפים את הנצרדישי הזה?
גזר גמדי  |  19/10/09 15:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התלונה הוגשה למבקר המדינה    נטען כי עו"ד אלשטיין פועלת כדי לפגוע ביו"ר ריבלין ומעשיה מסייעים בפרסום כתבות מכפישות
רותי אברהם
ראש רשות המים יציג שורת צעדי חירום לטיפול במשבר המים    מחר: דיון חירום בוועדה הממלכתית למשבר המים על תוכניות החירום לאספקת מים
עופר וולפסון
המפקח על הביטוח פרסם השוואה מעודכנת של פוליסות ביטוחי הבריאות הפרטיים    מפרט את היקף הכיסויים השונים, כולל אלו הניתנים גם בחו"ל    ההשוואה כוללת תוכניות כיסוי משלים לבעלי ביטוח מקופת-החולים
יפעת גדות
מאכלים רבים יכולים לגרום לכאבי ראש    הרגלים תזונתיים יכולים גם כן להשפיע וכן צום, התייבשות, או דילוג על ארוחות
מיכאל רוכוורגר
זאת בגין החשיפה לקבוצת לבייב    הבנקים עוד לא נטלו חלק פעיל בהסדר פריסת החובות למרות שמרבית אחזקות לבייב משועבדות לפועלים וללאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il