X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקבוצות המובילות מציירות תמונה אופטימית על מצב המרכזים המסחריים לאחר שנת השפל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

התפוסה במרכזים המסחריים ובקניונים עומדת על כמעט 100%, המכירות בעלייה ודמי השכירות נשארו כמעט ללא שינוי - זוהי התמונה העולה מדבריהם של יזמים מובילים בענף. הם דיברו (21.10.09) בכנס נדל"ן, שנערך בתל אביב מטעם חברת הדירוג מעלות.
להלן עיקר דבריהם:
  • החברה לנכסים ובניין: המנכ"לית, סגי איתן, מסרה כי מאז חודש יוני התפוסה מלאה, וכמעט כל השוכרים מחדשים חוזים. לעתים הם דורשים ומקבלים הנחה של 5% עד 10% בדמי השכירות, לשנה עד שנתיים. הבעיה העיקרית היא למצוא שוכרים לשטחים חדשים. נכסים ובנין, מקבוצת דנקנר, היא הבעלים של נכסים מניבים ביותר ממיליון מ"ר. כתב News1 מעיר, כי נכסים ובניין הקפיאה באחרונה פרויקט לבניית 40,000 מ"ר מסחר ומשרדים באזור התעשיה חולון.
  • גזית-גלוב-ישראל: רונן אשכנזי, מנכ"ל החברה ובעל 25% ממניותיה, מסר כי התפוסה ב-5 החברות המובילות בתחום הקניונים, ובהם גזית-גלוב, עומדת התפוסה על 97% עד 98%. שטחים מעטים ריקים, בשל זמן-בינים בין יציאת שוכר ותיק לכניסת שוכר חדש. שכר הדירה הממוצע, להערכתו, במכרזים המסחריים, הוא 40 דולר למ"ר לחודש. המכירות של החנויות לא ירדו. גזית-גלוב פתחה השנה את מרכז G בכפר סבא, בן 50,000 מ"ר, והתפוסה 100%. לדעת אשכנזי, לא היה משבר של ממש בתחום המסחרי, והייתה רק פאניקה.
  • קבוצת חברות פישמן: אליעזר פישמן אמר, כי הבניין היחיד של הקבוצה שלא הושכר עד היום הוא בנין בן 17,000 מ"ר של חברת דרבן, בפתח תקוה. כל יתר הבניינים מושכרים במלואם. פישמן: "במשבר הקודם, בראשית שנות האלפים, פינו שוכרים 220 אלף מ"ר - הפעם לא הייתה תופעה כזו". לדברי פישמן, פה ושם יש שוכר בקשיים, והחברה "עוזרת לו" (הוא לא פירט).

אופטימיות גם בשוק הדירות

הדוברים מסרו מידע אופטמי גם על שוק הדירות. הרצל חבס אמר, כי חברתו מכרה 380 מתוך 400 דירות היוקרה שבנתה בתל אביב. פישמן אמר, כי חברה בשליטתו מכרה באחרונה 30 דירות ברחוב בלפור בתל אביב – 29 למשקיעי חוץ ורק אחת לישראלי. סגי איתן אמרה כי מכירות נוה גד, חברת הדיור של החברה לנכסים ובניין, יציבות. המחירים לא עלו והיא גם אינה צופה שירדו.
חלק מהדוברים התלוננו על מחסור במגרשים באיזורי הביקוש העיקריים. איתן: "למינהל אין מגרשים למכירה באיזורים אלו". ברוח דומה דיבר גם הרצל חבס. פישמן אמר, כי חברתו לא קנתה מגרשים זה שנים, משום שיש לה מלאי ל-10 שנים.

ובכל זאת זהירים

עם זאת, דיברו ראשי החברות בזהירות על הצפוי בעתיד. הרצל חבס אמר כי "אין בשורות גדולות". סגי איתן אמרה כי המשבר לא נגמר, והרבה תלוי בביקוש של חברות היי-טק לשטחי מסחר ומשרדים.
גד בארי, המשנה למנכ"ל מעלות, צייר תמונה יותר פסימית. הוא אמר כי על-פי נתוני החברה, יש ירידה בתפוסה ובשכר הדירה במרכזים המסחריים. עם זאת הוסיף, כי על-פי הדוחות של החברות הגדולות, אין בעיה בקניונים המובילים. יתכן שהבעיה היא בעיקר במרכזים מסחריים בינוניים וקטנים.

תאריך:  21/10/2009   |   עודכן:  03/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפוסה בקניונים כמעט 100%, המכירות בעלייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
פרופ' אורי שני סיים היום את עדותו מול ועדת החקירה הממלכתית לניהול משק המים    אמר כי רק במצב בו האזרח היה פותח את הברז ולא היו מים היה נתפס עומק המשבר    ציין כי תוכנית האב למשק המים תוצג בפני הממשלה ב-2010 וכי עלותה לפחות 30 מיליון ש"ח    האשים מחדלי נציבות המים ביצירת המשבר
איציק וולף
בעקבות החשיפה ב-News1 על גניבת כרטיסי האשראי מרכבו של קובי הרט לאחר שנהרג בתאונה הודיעה המשטרה על פתיחת חקירה
מערכת אתר ערוץ הספורט
יורוליג: 65:66 לרוסים משלשה עם הבאזר. 72:94 ליוונים על אורליאן
אלעזר לוין
תשלם 235 מיליון שקל    תקנה שלשה מגרשים לבניית 500 דירות    תשלם בממוצע מחיר שיא של 470 אלף שקל לקרקע לדירה - כמעט פי שלשה מהערכת השמאי    4 חברות אחרות יקנו מגרשים ל-300 דירות
מאיה שני
ראש ממשלת איטליה ברלוסקוני לא באמת אוהב את העבודה שלו,אבל מרגיש שהוא היחיד שמסוגל לעשות את העבודה    על אובמה: פליטת הפה "שזוף" לא הייתה פליטת פה בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il