X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סרט מלחמה ישראלי מעולה ולא קל לצפייה גיבורי הסרט לכודים בתוך הטנק, יש להם רק רבע או חצי ידיעה מה באמת מתרחש מחוץ למכונה שבה הם שוהים שעה וחצי של פעולה ואימה בלתי נפסקת
▪  ▪  ▪
סרט מלחמה מעולה [צילום: אתר סרט]

אחרי שזכה בפרס "אריה הזהב" היוקרתי בפסטיבל ונציה האחרון, אולי הפרס החשוב ביותר בעולם הקולנוע אחרי "דקל הזהב" בקאן וכמובן פרס האוסקר, עולה "לבנון", סרטו של שמואל מעוז, על מסכי הקולנוע בישראל.
אחרי "בופור" ו"ואלס עם באשיר", מגיע סרט מלחמה ישראלי מעולה ולא קל לצפייה. ההבדל היחיד, הפעם הגיבורים לא יוצאים מתוך הטנק וכל המלחמה בעצם נראית מנקודת המבט של הפריסקופ.
מאז "פרויקט המכשפה מבלייר" עושה רושם שנקודת מבט אחת על התרחשות שלמה הפכה לפופולרית במיוחד בקרב אנשי הקולנוע, עשו בה שימוש בסרטי איכות כמו סרטו של אלכסנדר סוקורוב, "תיבה רוסית" או סרטים הוליוודיים שמנסים להיות מקוריים כמו "קלוברפילד".
בנוסף לנקודת המבט הצרה על ההתרחשות, הסרט מעביר בצורה מוחשית תחושה של קלאוסטרופוביה, המזכירה לעיתים את התעלות החשוכות, המחניקות והאינסופיות של הסרט "בופור" וכמובן את התעלות של מלחמות העולם שמוצגות כל-כך טוב בסרט האימה המצמרר "Deathwatch". הגיבורים לכודים בתוך הטנק, יש להם רק רבע או חצי ידיעה מה באמת מתרחש מחוץ למכונה שבה הם שוהים... הטנק הוא מלכודת מוות, טיל אחד או תקלה, והם גמורים. הטנק הוא בעצם מטאפורה למלחמת לבנון - החיילים שנסחפו לתוך המלחמה הזו ולא דמיינו לעצמם בתוך איזה בוץ עמוק הם עומדים לשקוע.
"לבנון" הוא סרט שאין בו רגע אחד של מנוחה. שעה וחצי של פעולה ואימה בלתי נפסקת. מעוז, בחוכמה רבה, בחר לתאר פעולה אחת שמתרחשת במספר שעות מצומצם כאשר בסרט אותן שעות נדחסות לתוך 90 דקות עוצרות נשימה שמושיבות את הקהל על קצת הכיסא ולא נותנות לו מנוח. ממש כמו בסרט אימה לא נחסכים מאתנו שפע סיטואציות מזוויעות וקשות לצפייה.
"לבנון" הוא כנראה סרט המלחמה הישראלי הגראפי הבוטה ביותר שנוצר עד כה והוא לא משתמש בחומרי ארכיון כמו "ואלס עם באשיר" מה שהופך את הסרט הזה לאחד המושקעים ביותר מבחינת עיצוב אומנותי. המסר הראשוני של הסרט "מלחמה זה דבר רע" (למרות שאולי זה מסר לא פופולרי היום).
"לבנון" מעלה שאלות אידיאולוגיות שונות בנושא היחס שבו הקולנוע הישראלי בוחן את מלחמת לבנון, האם הקולנוע הישראלי המתמקד אך ורק בנקודת המבט של החיילים שלנו ומתעלם מהסבל של האזרחים הלבנונים הנקלעים לשדה הקרב?
"לבנון" הוא סרט מלחמה מעולה, סרט פעולה מרשים וסרט אימה אפקטיבי לחלוטין. יש בו משחק קבוצתי טוב במיוחד של כל השחקנים: מיכאל מושונוב (בתפקיד החלשלוש), אושרי כהן (הכריזמטי שרוצה הביתה) ואיתי טיראן (המפקד שאיבד את זה). יש גם את הקצין הכריזמטי זוהר שטראוס שזכה בפרס האקדמיה הישראלית לשחקן משנה. אבל התגלית המרכזית הוא דווקא כוכב הסרט יואב דונט שמצליח לשדר רגישות ובדרך שהוא מצולם אפילו קצת הומו-ארוטיות. תשס"ט הייתה שנה מאוד מוצלחת לקולנוע הישראלי, נקווה שהשנה החדשה תהיה מוצלחת לא פחות.

פורסם במקור: אתר סרט
תאריך:  22/10/2009   |   עודכן:  22/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר חדש גילה רמזים לדרך בה המוח מגיב לעלבונות    החוקרים גילו שוני בין מצבים של ישיבה, שכיבה ועמידה
ליבי בגנו
הוא איבד את החבר הכי טוב שלו במשחק, זכה לאמבוש מפתיע מצד אנשים בהם בטח ותמימותו הנערית נדרסה תחת רגלי המשחק    ועדיין, טומי והתלתלים הוכיחו ששחקנים אמיתיים מתעלים ברגע האמת ומספקים את הסחורה
גילי איזיקוביץ'
עמנואל רוזן מועמד למהדורה בערוץ 10    רוזן מתלבט לאחר שקיבל באחרונה הצעה נוספת
מחלקה ראשונה
ויסגלס: "אריאל שרון במקום גבוה בשלבים שלקראת התעוררות"
יפעת גדות
רוב הבדיקות החיוביות לווירוס הן של ילדים בגילאי בית הספר    צעירים גם הם מתחילים להידבק    קשישים הם הבאים בתור    ברגע שהווירוס יגרום למחלות חמורות יותר ובקרב אנשים רבים יותר גורמים רשמיים יאלצו לסגור בתי ספר כדי לנסות ולהאט את התפשטותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il