X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט מתח ביקורת נוקבת על חברה שמכרה כרטיסי נסיעה לקהיר ולא עמדה בהתחייבויות נפסק שהעמידה את לקוחותיה במצב בלתי אפשרי ועל כן חויבה לפצות את הלקוח בגין הוצאותיו
▪  ▪  ▪
לא הגיע ולא חזר בזמן [אילוסטרציה: AP]
שופטת: לקוח יס יתקשה מאוד בנבכי טפסי ההתקשרות
איריס פרחי
לקוחה של יס הגישה תביעה נגד החברה בטענה שלא קיבלה מידע מלא על תנאי השירות * יס חוייבה בפיצוי והשופטת אנה שניידר פסקה שהתקשרותה עם הלקוח אינה הוגנת
לרשימה המלאה

הטיול התקצר ללא ידיעת התובע וביהמ"ש פסק פיצוי
איריס פרחי
תובע רכש חבילת נופש ל-9 ימים ובמועד קבלת כרטיסי הטיסה גילה שהטיול קוצר * הנתבעת חוייבה לשלם פיצוי ונקבע שעליה להודיע על כך מראש למטיילים
לרשימה המלאה

"הטיול לצ'כיה היה סבל מתמשך"
איריס פרחי
תבעה חברת נסיעות בטענה שהתאכסנה במלון שממוקם באזור רועש ובחדר קטן ללא מזגן * התביעה נדחתה לאחר שנפסק שהנתבעים לא הפרו את התחייבותם
לרשימה המלאה

איברהים סולימאן תבע את טיולי מצדה - המומחים לתיירות במזרח התיכון בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר ששב במפח נפש מטיול בקהיר. התובע רכש מהנתבעת כרטיס נסיעה באוטובוס לקהיר ובחזרה, ולדבריו, נפלו כשלים רבים במילוי התחייבויותיה ובביצוע הנסיעות, בעטיים נגרמה לו עגמת נפש ונזקים.
לדבריו, הנסיעה ליום 15.3.09 נדחתה ליום 19.3.09 ונעשתה באוטובוס לא תקין בצד המצרי והוא הגיע לקהיר בשעה 04:00 לפנות בוקר. לטענתו, לא נרשם בטפסים מועד הנסיעה בחזרה והנתבעת הבטיחה שהנסיעה חזרה תחול ביום 29.3.09. "חמישה ימים קודם לכן, ביררתי אם הנסיעה תתבצע כסדרה ונמסר לי שככל הנראה תתבטל, וניסיתי לשוב באוטובוס ביום 25.3.09, אלא שהמתנתי לשווא והאוטובוס לא הגיע. לבסוף שבתי לישראל בתחבורה ציבורית מצרית".
בכתב ההגנה כפרה הנתבעת בכך שאושר לתובע לשוב ביום 25.3.09. "הנסיעה שתוכננה ליום זה, בוטלה מסיבות ביטחוניות. פרט זה הובא לידיעת התובע שהעדיף, כנראה, לנסוע בכוחות עצמו חזרה לישראל וזאת באמצעות התחבורה הציבורית הפועלת במרחבי סיני". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה בהיעדר אחריות לעיכובים שנבעו לשיטתה בשל אילוצים ביטחוניים שאינם תלויים בה.
הנתבעת הפנתה לתנאי הכרטיס בו צוין: "טיולי מצדה אינה אחראית לכל עיכוב ו/או איחור ו/או ביטול ו/או שינוי במסלול הנסיעה ו/או סגירת המעברים בגבולות ו/או ביטחון על כל המשתמע מכך".
השופט אלכסנדר רון חייב את הנתבעת לשלם לתובע 1,870 שקל לאחר שקבע שלא קיבל שירות מיטבי. "המסקנות המתבקשות מכלל עדות התובע, איש בא בימים, שסביר שביקש לשוב לביתו במועד מוגדר. בטופס ההזמנה לא צוין מועד החזרה כלל, ויש לזקוף זאת לחובת הנתבעת גם בממד הראייתי. ההתקשרות בין הנתבעת לבין לקוחותיה מתאפיינת בבעייתיות יתירה. מצד אחד, טוענת הנתבעת, וחוזרת וטוענת, בהקשרים רבים ושונים, לחוסר יכולתה ליטול אחריות מלאה ולהתחייב לרכיבים רבים שבבסיס ההתקשרות, החל מקיום הנסיעות במועדן, תנאי יסודי, ללא ספק, וכלה בכל הקשור בביצוע הנסיעות לפחות 'בצד המצרי'; אך מן הצד השני, טוענת הנתבעת לפטור נרחב מאחריות על-פי האמור בכרטיס שהעתקו הוגש לביהמ"ש והמהווה חוזה אחיד לכל דבר ועניין... ברור, שלעולם לא יידע הלקוח האם באמת נוצרה בעיית ביטחון, אם כן, איזו, והאם היה בה כדי להצדיק בכלל את ביטולה של הנסיעה.
"ואם בכך לא די, אף כשערכה הנתבעת את טופס ההזמנה, לא ניתן כל ביטוי למועד הנסיעה בחזרה. הנתבעת מעמידה את לקוחותיה במצב בלתי אפשרי, ופרשתנו ממחישה זאת היטב. מועדי נסיעות מבחינת הנתבעת, אינם מועדים מחייבים, 'הכל יכול לקרות', והנתבעת אינה אחראית לדבר. מלכתחילה מעמידה הנתבעת את לקוחותיה במצב בו, לעולם, אין הם יכולים להיות בטוחים שנסיעה שהזמינו תצא לפועל אם לאו, מתי בכלל תגיע ליעדה, והדבר היחיד עליו יכולים הלקוחות לסמוך הוא, שאם תקרה תקלה, לא תהסס הנתבעת לעשות שימוש בסעיפי הפטור בחוזה האחיד המהווה חלק מכרטיס הנסיעה.
"באספקלריה המשפטית, בפנינו ניסיון של הנתבעת ליטול את סעיף 18 לחוק החוזים (תרופות) העוסק בפטור מאחריות במקרים שלא ניתן היה לצפותם מראש, "ולמתוח" אותו עד כי, 'הכח העליון', אינו אלא חלק אינטגרלי של החוזה". השופט הדגיש שעל הנתבעת להחליט אם באפשרותה לשאת באחריות ללקוחותיה, שאז ההתקשרות ראויה ולגיטימית, ואם נופלות תקלות עליה לשאת באחריות להן, או שאין בכוחה ליטול על עצמה אחריות להתחייבויותיה, ואם כך, ראוי שתשקול, האם בכוחה להתחייב ללקוחותיה. "מכל מקום, התקשרות, תוך מתן התחייבויות, כשבמקביל להן פטור גורף מכל אחריות, ביהמ"ש לא יאשר".

ת.ק. 3828/09 ירושלים
תאריך:  24/10/2009   |   עודכן:  25/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא תאושר התקשרות הפטורה באופן גורף מאחריות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
ראובן לייב
שלושה סטודנטים מחיפה, שביקשו לצאת למצרים, לגיחה קצרה, לא העלו על דעתם כי מה שאמור היה להיקרא "טיול של כיף", יהפוך עד מהרה למסע של סיוטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il