X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אבי המודח היה אומנם החוליה החלשה בקראו, ועזיבתו מן המוצדקות, אך דבר לא ישנה את העובדה שמהלכיו של שי, מנהיג השבט, מונעים בעיקר ממגלומניה עצומה ואגו נפוח, לפני כל דיבור על אסטרטגיה או תחכום
▪  ▪  ▪
שי. שולט במשחק, לפחות כרגע [צילום: עידו לביא, עכבר העיר]

"ללא הרף העצמות מקשיבה ומחפשת: היא משווה, מדבירה, כובשת, הורסת. היא שולטת, והיא גם שליטו של האני".
פרידריך ניטשה, כה אמר זרתוסטרא
המשפט הזה ודאי לא נאמר על המודח בפרק הזה, אבי. בכלל, חבל להשחית משפטים או מלים על השחקן הכי גרוע בעונה הזו. "אני הבוס הגדול", הוא אמר בפרק הזה לליאורה, ספק ברצינות, ספק בציניות. כשאתה רוצה להדיח מישהו, אתה רוצה שלא יעשה דבר ושיחשוב שהוא הבוס. ואבי הוא מועמד נוח מאוד להדחה, כי הוא מרגיש ככה בלי שתתאמץ. גם אחרי ששי לא התאפק ורמז לו במועצת השבט שהוא הולך הביתה היום, הוא המשיך בשלו והצביע לריקי, עוד הצבעה הזויה שלא קשורה לשום דבר, כמו הצבעותיו הקודמות. וההצבעות התלושות האלה מוכיחות מעל לכל ספק: האיש עיוור לחלוטים למציאות החברתית.
המשפט הזה, לכאורה, לא מתאים גם לשאר חברי השבט. על פניו, כולם זוחלים בפני שי ועושים כדברו. אנגלנדר, הדס וריקי - שלושתם יכולים להרגיש חשדנות לגבי שי, שלושתם יודעים שבאיחוד הוא יקבל חיזוק מצד זיו - ובכל זאת איש מהם לא עושה דבר. היחידה שעושה משהו היא ליאורה, אבל זה כל-כך גמלוני עד שאפילו היא בעצמה לא מצביעה כפי שהציעה.
אבל, בעצם, למה להם לעשות משהו? אם היו שואלים אותם מראש מה התוצאה הרצויה להם במועצת השבט, הם היו אומרים "בעיטה בטוסיק של אחד מחברי ברית הבנים: שי, אבי או חנוך": ואם בני הברית בעצמם מתנדבים לספק להם את פירוק הפצצה הזאת, למה שיפריעו?
שי, כביכול, יכול להיות מרוצה מעצמו. הוא המנהל. הוא הבוס. הוא אומר איך להצביע - וכולם מצייתים. אבל כדי להבין מה מניע את שי, לא צריך לבחון את המהלכים של שי, אלא את המטרה שבחר. למרות שאבי, שמצביע כל פעם לפי סימני השמיים, הוא מטרה סבירה להדחה, יש לשי על האי מועמדים טובים יותר להישלח הביתה מבחינה פוליטית. למה, למשל, לא להדיח את אנגלנדר, מתמודד חזק עם לובי של טינאגו באיחוד? או ליאורה? למה להדיח מישהו שגם אם הוא בלתי נשלט, לא מסכן אותך?
המניע של שי להדחה של אבי אינו, אם כן, אסטרטגי. המניע הוא הרצון לעוצמה. יותר מכל, שי נהנה מתחושת השליטה. רואים זאת על פניו. חשים זאת בדרך שבה הוא פוקד על ריקי וליאורה איך להצביע. מרגישים זאת בצורה שבה הוא מתענג על התככים כביכול שהוא מייצר. אבי הוא המטרה שכולם יסכימו עליה. כולם יצייתו לשי, ואין כמו ציות כדי לחוש עוצמה.
וככל שהוא חש עוצמה, כך הוא מנפח את האני שלו, כפי שמדגים מקבץ הציטוטים שלו מהפרק: "כולם נותנים לי את הכבוד בשקשוקה. אני חי אוכל. כולם מהר זזים הצידה... לא רק אני יודע איך להצביע, גם אמרתי לכולם איך להצביע. מדהים כמה אני שולט במשחק הזה.. ליאורה, אני כנראה אקח לך את מנת האורז היום.. אני חייב לחדד משהו. אינה בכלל לא הייתה על הכוונת שלי.. אני לא מעוניין להדיח את אנגלנדר.. אני לא מעוניין בחפרפרת שתשנה לי את התוכניות". אם הוא היה מקבל שקל על כל מילה ובה הטיה של גוף ראשון, הוא את המיליון שלו כבר היה עושה. העצמות, היא שולטת. היא שליטו של האני. והיא גם חולשתו.
לסיום, הגיע הזמן לגדוע באיבו את צמיחתו של אחד ממטבעות הלשון הדלוחים של העונה הזאת. אני מדבר כמובן על "צ'יפופו לה מורל", שעשה קאמבק בפרק הלפני אחרון. העונה הזאת שוברת שיאים בעילגות שלה. הלשון הדלה כל-כך נפוצה עד שאין טעם להתעכב ולציין זאת בכלל. לפעמים נראה שעילגות הייתה תנאי הכרחי במיוני המתמודדים. אבל "צ'יפופו לה מורל" הוא ליגה אחרת. הוא לא סתם ביטוי לעילגות. הוא ממש חוגג אותה. הוא הופך אותה למושא להערצה. ובכן, אוהד, מתקין מטבחים: הציטוט הנכון - מצרפתית, לא מספר של תמר בורנשטיין לזר, כן? - הוא "סה בון פור לה מורל". יענו, זה טוב למורל. יענו, זה מדליקה ת'אווירה. קפיש?

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  25/10/2009   |   עודכן:  25/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עכבר העיר אונליין
סולן "הסמיתס" לשעבר התמוטט הלילה באנגליה אחרי שיר אחד בלבד, והובהל לבית החולים, שם הוגדר מצבו כ"יציב"
יפעת גדות
מחקרים הראו כי אנשים שהתעמלו על בסיס קבוע סבלו מפחות הצטננויות ומהצטננויות פחות חמורות לעומת אנשים לא פעילים
אלעזר לוין
חתמה על עסקת אופציה, שלפיה תרכוש מקנדה-ישראל מגרש ל-100 דירות בצומת גלילות    מחיר-שיא - 610 אלף דולר לקרקע לדירה    העסקה מותנית בהקמת קבוצת רכישה בת 100 קונים עד 21 בינואר
רותי אברהם
בדיקות מעבדה נגועות מוסעות למעבדה באמצעות הסעות ילדים    משרד הבריאות: ילדים עלולים להידבק בעצירת פתע
עידן יוסף
המנכ"ל סטלה הנדלר אומרת על הרכישה מקבוצת אייפקס-סבן-ארקין: "בזק מייצגת השקעה אטרקטיבית עבור 012 סמייל ועבור בעלי המניות שלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il